football360 logo

وضعیت اردوی استقلال بحرانی‌تر شد؛ بینی مرد یخی آبی‌ها شکست!

27 دی 1402 ساعت 16:00152 نظر
ستاره فرانسوی استقلال به دلیل مصدومیت شانس حضور در تمرینات آبی‌ها را تا آغاز نیم‌فصل دوم از دست داد.

به گزارش فوتبال 360، کوین یامگا یکی از برترین بازیکنان خارجی تاریخ باشگاه استقلال و البته لیگ برتر فوتبال ایران محسوب می‌شود. ستاره فرانسوی که پیش از آغاز لیگ بیست‌ویکم با درخواست ویژه فرهاد مجیدی و رایزنی انجام شده از سوی مدیران باشگاه استقلال، به جمع آبی‌پوشان پایتخت پیوست و روزهای درخشانی را در جمع آبی‌ها تاکنون گذرانده و توانسته هم در لیگ برتر و هم در سوپرجام، عنوان قهرمانی رقابت‌ها را به‌دست آورد و در مسیر رسیدن به این افتخارات نقش‌آفرینی پررنگی داشته است.

یامگا در اولین فصل حضورش در استقلال برای آبی‌ها (در تمامی رقابت‌ها) 10 بار موفق به گلزنی شد و 3 بار هم در قامت گل‌ساز درخشید و در فصل گذشته هم با ثبت 9 گل و 3 پاس گل نقش پررنگی در ترکیب آبی‌ها داشت. جالب آنکه او در پست‌های مختلف از جمله دفاع راست، وینگ‌بک راست و وینگر راست در ترکیب استقلال به میدان رفته اما همواره چهره‌ای کلیدی و موثر بوده است. ستاره فرانسوی در فصل جدید بیشتر در پست وینگ‌بک راست از سوی جواد نکونام به کار گرفته شده که بازهم توانسته در قامت یک ستاره بدرخشد و عملکرد درخشانی را از خود به جای گذاشته است.

دوئل حادثه‌آفرین یامگا و حامدی‌فر

ستاره کلیدی و 27 ساله آبی‌ها در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر 4 بار موفق به گلزنی شده که بدون‌شک مهم‌ترین گل او در واپسین لحظات داربی پایتخت و در نبرد با پرسپولیس بود که توانست از روی نقطه پنالتی دروازه سرخ‌پوشان پایتخت را باز کند. جالب آنکه با وجود تاخیر چندباره مسئولان باشگاه استقلال در زمینه پرداخت حقوق او، کوین یامگا همواره سعی داشته تا حضوری فعال در تمرینات استقلال داشته باشد و در فصل جاری هم بعد از پایان تعطیلات کوتاه‌مدت زمستانه، یامگا خیلی زود خود را به تهران رساند و به کادرفنی معرفی کرد.

جواد نکونام که برای موفقیت تیمش در نیم‌فصل دوم حساب ویژه‌ای روی درخشش کوین یامگا باز کرده بود، روز گذشته با شوکی غیرمنتظره مواجه شد؛ مصدومیت یامگا! ستاره فرانسوی در جریان تمرینات آماده‌سازی آبی‌ها برای حضور در نیم‌فصل دوم، روز گذشته در کمپ ناصر حجازی مشغول تمرین بود که در یکی از آیتم‌های تمرینی، او با امید حامدی‌فر برای رسیدن به توپ دوئل داشت که برخورد استوک حامدی‌فر به صورت یامگا باعث مصدومیت شدید ستاره فرانسوی و انتقال سریع به او بیمارستان شد!

یامگا، فعلاً دور از دسترس نکونام!

کوین یامگا روز گذشته عمل جراحی انجام داد و طبق ارزیابی‌های انجام شده از سوی پزشکان، استخوان اصلی بینی او دچار شکستگی شده و نه‌تنها از ناحیه بینی، بلکه از ناحیه چشم هم ستاره فرانسوی‌ها آسیب دیده و گونه او هم ضربه خورده است تا مصدومیتی شدید برای یامگا به‌وجود آمده باشد! با این‌حال بعد از عمل جراحی انجام شده، کادرفنی باشگاه استقلال چشم‌انتظار نظر نهایی پزشکان درباره آخرین وضعیت یامگا است اما پیگیری‌های بیشتر حکایت از آن دارد که ستاره فرانسوی فعلاً در دسترس کادرفنی آبی‌ها نخواهد بود و نیاز به گذراندن دوره نقاهت دارد.

استقلالی‌ها روز بیستم بهمن‌ماه باید در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی در رفسنجان به مصاف مس بروند که گفته می‌شود که ستاره فرانسوی در آن مسابقه نمی‌تواند تیمش را همراهی کند و در خوشبینانه‌ترین حالت، یامگا بعد از گذراندن دوره نقاهت، می‌تواند خود را برای حضور در آغاز نیم‌فصل دوم مهیا کند. هر چند که هنوز برنامه دقیق ادامه مسابقات لیگ برتر اعلام نشده و این احتمال وجود دارد که یامگا در کنار دیدار با مس رفسنجان، شانس حضور در دوئل با صنعت‌نفت آبادان را هم از دست بدهد که در این‌صورت جواد نکونام، چالش بزرگی برای پر کردن جای خالی او در ترکیب استقلال خواهد داشت

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری