football360 logo

عملکرد خیره‌کننده محبی در روز برد انتقامی؛ ستاره‌ای که هم گل زد، هم گل ساخت!

15 بهمن 1402 ساعت 09:00132 نظر
محمد محبی برای سومین‌بار در دوران سرمربیگری امیر قلعه‌نویی توانست در قامت گلزن بدرخشد و گلی سرنوشت‌ساز را به‌ثمر رساند.

به گزارش فوتبال 360، امیر قلعه‌نویی در حالی روز گذشته ترکیب اولیه تیم ملی ایران برای جدال با ژاپن را چینش کرد که یکی از سورپرایزهای او برای تیمِ موری‌یاسو، انتخاب محمد محبی برای حضور در ترکیب اولیه تیم بود. محبی تا پیش از آنکه جام ملت‌های آسیا 2023 آغاز شود، یکی از مهره‌های کلیدی ترکیب تیم ملی در دوران سرمربیگری امیر قلعه‌نویی بود اما درخشش مهدی قایدی پیش از شروع جام ملت‌ها باعث شد تا معادلات تغییر کند و قایدی جای محبی را در ترکیب اولیه گرفت.

مهدی قایدی با درخشش‌های خود در ترکیب تیم ملی توانست جایگاه‌اش را در قامت بازیکن ثابت حفظ کند و این مسئله باعث شد تا کار برای بازگشت محبی دشوار شود. محبی که تا پیش از دوئل با ژاپن، جمعاً 150 دقیقه برای تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا 2023 به میدان رفته بود، با تصمیم امیر قلعه‌نویی برای جدال با سامورایی‌ها در ترکیب اولیه قرار گرفت؛ آن‌هم در حالی‌که با توجه به عملکرد پرنوسان محبی در دیدارهای قبلی، انتقادات زیادی به تصمیم قلعه‌نویی وارد شد اما محبی توانست پاسخ انتقادات را در زمین مسابقه بدهد.

ستاره‌ای از بوشهر جای خالی طارمی را پر کرد

محبی که پیش از این توانسته بود در تیم ملی 5 گل بزند و 4 گل بسازد و جالب آنکه 2 گل و 2 پاس گل او در دوران امیر قلعه‌نویی به‌ثبت رسیده بود، روز گذشته با ثبت گلی سرنوشت‌ساز تیم ملی ایران را در مسیر کامبک برابر ژاپن قرار داد. محمد محبی با فرصت‌طلبی، از پاس فوق‌العاده سردار آزمون استفاده کرد و در موقعیت تک‌به‌تک توپ را به تور دروازه تیم ملی ژاپن دوخت تا با گلزنی او، مسیر برای کامبک شاگردان امیر قلعه‌نویی در یکی از حساس‌ترین دیدارهای فوتبال ملی ایران هموار شود.

شیرجه دیدنی که به گل ختم نشد

محمد محبی فراتر از جایگاه خود در قامت وینگر چپ که بارها با حرکت سرعتی خود را به حوالی محوطه جریمه ژاپن رساند و روی دروازه این تیم خطرآفرین شد، در نقش یک بازیکن سرزن در محوطه جریمه ژاپنی‌ها دیده می‌شد. یکی از موقعیت‌های ایده‌آل گلزنی تیم ملی در جدال روز گذشته هم در حالی به‌دست آمد که محبی خودش را به محوطه جریمه ژاپن رساند و به دنبال آن بود تا از توپ ارسالی رامین رضاییان، گل دوم تیم ملی ایران را هم به‌ثبت برساند اما این‌بار ضربه سر شیرجه‌ای محبی به تور بغل دروازه ژاپن برخورد کرد تا کامبک ایران با دبل گلزنی محبی تکمیل نشود.

مهندسیِ پنالتی به سبک محبی!

ستاره 25 ساله فوتبال ایران که دوران سرمربیگری امیر قلعه‌نویی در تیم ملی، نقشی محوری در این تیم پیدا کرده، در لحظه اعلام پنالتی به سود تیم ملی ایران هم نقش‌آفرین بود؛ به‌طوری‌که روی توپ ارسالی، محبی با ضربه سر اثرگذار بود و بعد از اثرگذاری او بود که توپ به محمدحسین کنعانی‌زادگان رسید و با خطای مدافع ژاپنی یک ضربه پنالتی به سود تیم ملی ایران اعلام شد تا کامبک شاگردان امیر قلعه‌نویی در واپسین لحظات تکمیل شود. با بازخوانی عملکرد محمد محبی، بیش از پیش تاثیرگذاری او در مسیر کامبک تیم ملی ایران برابر ژاپن و ثبت پیروزی تاریخی نمایان می‌شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری