football360 logo

داستان تکراری در استقلال؛ مرجوعی‌هایی که بازگشتند

25 بهمن 1402 ساعت 23:03252 نظر
میلاد فخرالدینی پس از هفت‌ونیم فصل دوری از استقلال به این تیم بازگشت.

به گزارش فوتبال 360، میلاد فخرالدینی یکی از آخرین خریدهای استقلال در نیم‌فصل دوم است؛ بازیکنی که معارفه‌اش دقایقی قبل رسماً از سوی باشگاه استقلال انجام شد تا او با امضای قراردادی 1.5 ساله بار دیگر فرصت حضور در جمع آبی‌پوشان پایتخت را به‌دست آورد. این بازیکن پیشتر در لیگ‌های چهاردهم و پانزدهم برای استقلال بازی کرد و پس از آن در فصل بعد جایی در این تیم نداشت. در طول تاریخ بازیکنانی از استقلال برخلاف میل باطنی جدا شدند ولی بعد از چند فصل دوباره به این تیم برگشتند. به بهانه بازگشت فخرالدینی به استقلال، بازیکنانی که سرنوشت مشابه فخرالدینی داشتند مرور شده است.

اشتباهی که برای رحمتی گران تمام شد

استقلال در لیگ ششم دو دروازه‌بان آماده در اختیار داشت. مهدی رحمتی و وحید طالب‌لو رقابت نزدیکی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی داشتند. در دربی رفت، کادرفنی به مهدی رحمتی اعتماد کرد ولی این دروازه‌بان اشتباهات بزرگی در این بازی انجام داد که به قیمت باخت استقلال تمام شد. پس از این بازی رحمتی به نیمکت تبعید و در پایان فصل از این تیم جدا و به مس کرمان رفت. رحمتی در مس کرمان درخشید و به سپاهان پرستاره پیوست و در نهایت در لیگ یازدهم به استقلال بازگشت و روزهای درخشانی را در این تیم پشت سر گذاشت. رحمتی 3 فصل در استقلال بازی کرد ولی پس از آن به دلیل اختلاف با سرمربی از این تیم کناررفت و لیگ پانزدهم دوباره به استقلال بازگشت و 3 فصل دیگر برای آبی‌پوشان به عنوان کاپیتان بازی کرد.

آقای گلی دندان پوسیده شد

رضا عنایتی پس از 3 فصل درخشان که منجر به 2 بار آقای گلی و یک قهرمانی در لیگ برتر شد، استقلال را به مقصد کشورهای عربی ترک کرد. این بازیکن در لیگ نهم، به استقلال بازگشت و نتوانست درخشش قبل را تکرار کند و از سوی سایت رسمی باشگاه دندان پوسیده لقب گرفت. این بازیکن در پایان فصل، از استقلال جدا شد و در تیم‌هایی نظیر سپاهان، صبا و مس کرمان بازی کرد و سرانجام در نیم‌فصل دوم لیگ چهاردهم به امید اینکه فوتبالش را در این تیم به پایان برساند، دوباره استقلالی شد ولی بیشتر از یک نیم‌فصل بازی نکرد.

بازگشت کم‌فروغ به استقلال

وحید طالب‌لو سال‌های به یادماندنی را در استقلال پشت سر گذاشت. طالب‌لو در لیگ دهم، چندان مطمئن نشان نداد و در فصل بعد جای خود را در استقلال به رحمتی داد. طالب‌لو در نیم‌فصل لیگ چهاردهم، همزمان با عنایتی و با جدایی رحمتی از استقلال دوباره به این تیم پیوست ولی نتوانست درخشش گذشته را تکرار کند و در مجموع 1.5 فصل بازی در این تیم تنها در 6 مسابقه به میدان رفت.

بازگشت در قامت یک ستاره

آخرین باری که داستانی مشابه فخرالدینی تکرار شد، در ابتدای همین فصل بود. آرمین سهرابیان در لیگ‌های هفدهم و هجدهم در استقلال توپ زد و حضور چندان مستمری در ترکیب اصلی نداشت. سهرابیان در شروع این فصل به استقلال بازگشت. این بازیکن پس از مصدومیت در اوایل فصل، در ترکیب اصلی قرار گرفت و جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های تاکتیکی نکونام پیدا کرد. سهرابیان به جز موفقیت در فاز دفاعی، 3 گل هم برای استقلال زده تا فصل فراموش‌نشدنی را تجربه کرد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری