football360 logo

صعود میلان با وجود شکست در روازون پارک؛ هت‌تریک بی‌حاصل بوریژو

۰۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۳۸3 نظر
میلان با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل رن شکست خورد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، دور برگشت مرحله پلی‌آف رقابت‌های لیگ اروپا با برگزاری ۴ مسابقه آغاز شد که طی آن در مهم‌ترین مسابقه، میلان با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل رن شکست خورد اما با تکیه بر برتری ۳ گله در مسابقه رفت به مرحله بعدی صعود کرد. 


مسابقه رفت با درخشش روبن لوفتوس چیک و برتری ۳ بر صفر روسونری پایان یافته بود و شاگردان پیولی با خیالی نسبتاً آسوده کار را آغاز کردند. رن برای بازگشت به مسابقه به یک گل زودهنگام نیاز داشت و بنجامین بوریژو با یک شلیک دیدنی از پشت محوطه جریمه دروازه میلان را باز کرد. با این حال برتری میزبان تنها ۱۱ دقیقه دوام آورد و لوکا یوویچ روی ارسال تئو هرناندس با ضربه سر، دروازه استیو مانداندا را باز کرد تا کار به تساوی کشیده شود. 


نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید اما خطای سیمون کیائر روی مارتین تریه منجر به اعلام پنالتی شد و بوریژو بار دیگر تیمش را پیش انداخت. این بار نوبت به رافائل لیائو رسید تا با یک گل فردی استثنایی زحمت بوریژو را به باد دهد. او توپ را در حوالی خط نیمه زمین به دست آورد، مستقیماً به سمت دروازه تاخت و با جا گذاشتن ۲ مدافع و سنگربان حریف حساب کار را ۲ بر ۲ کرد.


برخورد توپ حاصل از ضربه سر کالیموندو به دست لوکا یوویچ رن را برای دومین بار صاحب پنالتی کرد تا بوریژو با شلیک در خلاف جهت حرکت مایک مانیان بار دیگر رن را پیش بیندازد. شاگردان ژولین استفن برای صعود به ۲ گل دیگر نیاز داشتند اما واکنش‌های متوالی مانیان مانع از نزدیک‌تر شدن نتیجه شد تا بازی با برتری ۵ بر ۳ میلان در مجموع ۲ مسابقه رفت و برگشت به پایان برسد.

تساوی به نفع عقاب‌ها

جدال بنفیکا و تولوز در زمین تیم فرانسوی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا شاگردان روجر اشمیت با تکیه بر برتری ۲ بر یک در دور رفت به مرحله بعدی صعود کنند.


تولوز که این روزها در لیگ یک فرانسه حال و روز خوشی ندارد، در نیمه اول تیم برتر میدان بود اما مصدومیت و خروج اجباری میکل دسلر و موسی دیارا برنامه‌های میزبان را به هم ریخت تا کار با نتیجه تساوی و صعود بنفیکا به پایان برسد.

شب جنون‌آمیز باکو

قره‌باغ در مسابقه‌ای جذاب و دراماتیک بر براگا غلبه کرد و برای نخستین بار به مرحله یک‌هشتم نهایی یک رقابت اروپایی رسید.


بازی رفت در خانه براگا با برتری ۴ بر ۲ قره‌باغ به پایان رسیده بود و امشب هم تا دقیقه ۷۰ کار با تساوی بدون گل دنبال می‌شد. اخراج جعفرقلی‌اف اما برنامه شاگردان قربان قربان‌اف را به هم ریخت تا گل‌های روجر فرناندس و آلوارو دیالو کار را در مجموع ۲ مسابقه رفت و برگشت به برابری بکشد. ماتئوس سیلوا تیم ۱۰ نفره قره‌باغ را در دقیقه ۱۰۲ به بازی برگرداند اما سیمون بانزا در فاصله ۵ دقیقه مانده به پایان کار گل سوم براگا را به ثمر رساند تا نتیجه مجموع ۵ بر ۵ شود. این اما پایان کار نبود و قره‌باغ به عجیب‌ترین شکل ممکن در دقیقه ۲+۱۲۰ گل دیگری را به ثمر رساند.


به دنبال یک خطای دیرهنگام در میانه میدان، حسین‌اف، کاپیتان ۳۲ساله قره‌باغ از غفلت بازیکنان حریف استفاده کرد و به شکل غافلگیرانه بازی را شروع کرد تا نریمان آخوندزاده در موقعیت تک به تک با آندری لونف گل نماینده جمهوری آذربایجان را به ثمر برساند.

پیروزی شیرین فرایبورگ

فرایبورگ به کمک گل‌های دیرهنگام شالایی و گرگوریش بر لانس غلبه کرد تا شاگردان فرانک هیز بعد از حذف میلی‌متری از دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا، خیلی زود از لیگ اروپا هم کنار بروند.


فرایبورگ با توجه به تساوی بدون گل در بازی رفت، برای نخستین پیروزی خود در دور حذفی لیگ اروپا به پیروزی در مقابل چشم هواداران نیاز داشت اما گل‌های داوید کاستا و الی واهی در نیمه اول اروپا پارک را در شوک فرو برد. رولاند شالائی در دقیقه ۶۷ اختلاف را به حداقل رساند و در دقیقه ۲+۹۰ کار را به تساوی کشید تا بازی در وقت‌های اضافه پی‌گیری شود. گل گرگوریش در دقیقه ۹۹ شب حماسی شاگردان کریستین استرایش را تکمیل کرد تا فرایبورگ به مرحله یک هشتم نهایی برسد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری