football360 logo

شروع غیرمنتظره هفته بیستم؛ کولاک پیکان و استقلال خوزستان و برد اقتصادی گل‌گهر

23 اسفند 1402 ساعت 20:474 نظر
هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران با برتری تیم‌های پیکان تهران، استقلال خوزستان و گل‌گهر سیرجان آغاز شد.

به گزارش فوتبال 360، بیستمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از راه رسید و با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان، براساس تصمیم مسئولان سازمان لیگ، رقابت‌ها بعد از اذان مغرب آغاز شد. برحسب فشردگی رقابت‌ها، هر 8 مسابقه هفته بیستم قرار است امشب برگزار شود تا پرونده این هفته از رقابت‌ها به سرعت بسته و تیم‌ها برای حضور در هفته بیست‌ویکم رقابت‌های لیگ برتر مهیا شوند. طبق برنامه‌ریزی انجام شده، مصاف تیم‌های پیکان تهران - ملوان بندرانزلی، ذوب‌آهن اصفهان - استقلال خوزستان و گل‌گهر سیرجان - صنعت‌نفت آبادان از ساعت 18:45 به صورت همزمان پیگیری شد.

غول‌کشی شاگردان عنایتی ادامه دارد

خودروسازان بعد از شکست دادن سپاهان در اصفهان، به دنبال آن بودند تا بتوانند در خانه برابر ملوان بندرانزلی هم امتیاز کسب کنند و در مسیر خروج از شرایط بحرانی، گام بلندی را بردارند. در طرف مقابل، انزلی‌چی‌ها بعد از برد روحیه‌بخش برابر گل‌گهر در خانه، در سودای حفظ موقعیت خود در کورس مدعیان قهرمانی بودند و با هدف کسب 3 امتیاز به تهران سفر کرده بودند. 2 تیم از ساعت 18:45 با قضاوت رضا عادل کار خود را در ورزشگاه پاس قوامین تهران آغاز کردند.

2 تیم در دقایق ابتدایی مسابقه نمایش نزدیک و کم‌افت‌وخیزی داشتند تا اینکه در دقیقه 15، روی ارسال فرشید اسماعیلی، محمدحسین فلاح به روند درخشان خود در هفته‌های گذشته ادامه داد و در قامت گلزن برای خودروسازان درخشید. بعد از گلزنی فلاح، انتظار می‌رفت که ملوانی‌ها بتوانند روی دروازه پیکان خطرآفرین شوند اما بازی کم‌افت‌وخیز و کم‌هیجان دنبال شد و خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی روی دروازه تیم‌ها نبود تا نیمه نخست با تک گل محمدحسین فلاح به پایان برسد.

ملوانی‌ها با توجه به شکست یک‌نیمه‌ای، در نیمه دوم بازی را تهاجمی دنبال کردند. شاگردان مهدی تارتار با خلق چند موقعیت گلزنی به دنبال باز کردن دروازه پیکان بودند اما نمایش بی‌نقص خودروسازان در فاز دفاعی باعث شد تا تلاش ستاره‌های ملوان برای رسیدن به گل تساوی بی‌ثمر باشد. رضا عنایتی با تعویض‌های خود موفق شد جریان بازی را به سود تیمش حفظ کند و با گلزنی نیمه نخست محمدحسین فلاح، پیکانی‌ها توانستند بردی خانگی را مقابل ملوان بندرانزلی جشن بگیرند.

شاگردان رضا عنایتی در تیم پیکان با کسب دومین برد پیاپی 20 امتیازی شدند و به رتبه یازدهم جدول صعود کردند. در طرف مقابل، انزلی‌چی‌ها بعد از 8 بازی شکست‌ناپذیری، امروز شکست خوردند و جایگاه خود در بین 4 تیم برتر را از دست دادند و با 32 امتیاز به رتبه ششم جدول سقوط کردند. خودروسازان در دیدار بعدی خود روز یکشنبه بیست‌وهفتم اسفندماه میهمان پرسپولیس هستند و ملوان بندرانزلی هم در همان روز باید در دیداری خانگی به مصاف صنعت‌نفت آبادان برود.

شاهکار شاگردان پورموسوی در فولادشهر

ذوبی‌ها بعد از 4 بازی پیاپی ناکامی در کسب پیروزی، با انگیزه کسب 3 امتیاز به مسابقه خانگی امروز پا گذاشتند و در طرف مقابل، آبی‌پوشان اهوازی با هدف خارج‌شدن از منطقه قرمز جدول به دنبال کسب پیروزی برابر ذوب‌آهن بودند. از ساعت 18:45 و با قضاوت اشکان خورشیدی، 2 تیم به میزبانی ورزشگاه فولادشهر اصفهان کار خود را آغاز کردند. آبی‌پوشان اهوازی بازی را تهاجمی آغاز کردند اما نتوانستند به گل برتری برسند. بعد از شروع تهاجمی استقلالی‌ها، شاگردان محمد ربیعی در تیم ذوب‌آهن به دنبال مدیریت بازی و خلق موقعیت گلزنی روی دروازه آبی‌پوشان اهوازی بودند.

ذوبی‌ها روی ارسال‌های محسن آذرباد خطرناک روی دروازه استقلال خوزستان حاضر شدند اما نتوانستند به گل برسند. بعد از خلق چند موقعیت نصفه‌ونیمه، بازی به تعادل کشیده شد و 2 تیم فرصت‌هایی برای رسیدن به گل داشتند که حرکت انفرادی و شوت دیدنی جواد آقایی‌پور در دقیقه 32 باعث ثبت گل برتری آبی‌پوشان اهوازی در نیمه نخست شد. بعد از گلزنی آقایی‌پور، شاگردان ربیعی در تلاش برای جبران گل خورده بودند اما تلاش‌شان بی‌سرانجام بود تا نیمه نخست با تک گل آقایی‌پور به سود استقلال خوزستان به پایان برسد.

آبی‌پوشان اهوازی نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند و پیمان رنجبری با شوت خود دروازه ذوبی‌ها را هدف قرار داد که توپ بعد از برخورد به محمد قریشی برای ذوب‌آهن به گل تبدیل شد. بعد از ثبت گل دوم آبی‌پوشان اهوازی، شاگردان ربیعی به دنبال جبران گل خورده بودند اما تلاش‌شان در این مسیر بی‌ثمر بود. با وجود تعویض‌های تهاجمی ربیعی، خبری از تغییر نتیجه نبود تا یکی از نتایج غیرمنتظره هفته در اصفهان رقم بخورد و استقلال خوزستان با بردی 2گله برابر ذوب‌آهن به پیروزی رسید.

استقلال خوزستان با این برد، 15 امتیازی شد و با تفاضل 10- جایگاه خود در رتبه چهاردهم جدول را تثبیت کرد. در طرف مقابل، ذوبی‌ها برای پنجمین بازی پیاپی ناکام در کسب پیروزی بودند و با 26 امتیاز در جایگاه هفتم جدول باقی ماندند. شاگردان ربیعی در دیدار بعدی خود روز یکشنبه بیست‌وهفتم اسفندماه میهمان مس رفسنجان هستند و در دیگر مسابقه هفته بیست‌ویکم هم در همان روز باید استقلال خوزستان در خانه در داربی استان خوزستان برابر فولاد به میدان برود.

زنده‌روح، گل‌گهر را مدعی و صنعت‌نفت را قعرنشین کرد!

شاگردان مارینوس اوزونیدیس بعد از پذیرش باخت حیثیتی برابر ملوان بندرانزلی، در بازی امروز به دنبال آن بودند تا بتوانند با کسب 3 امتیاز خانگی به کورس مدعیان قهرمانی بازگردند و در آن‌سوی میدان هم نفتی‌ها با هدایت سهراب بختیاری‌زاده، هدف‌شان طلسم‌شکنی و کسب سومین برد فصل بود تا بتوانند دور از منطقه قرمز جدول کار خود را در فصل جاری پیش ببرند و امیدهایشان برای بقا در لیگ بیست‌وسوم را افزایش بدهند. با قضاوت امیر عرب‌براقی که یکی از گزینه‌های قضاوت مسابقه داربی بود، 2 تیم کار خود را از ساعت 18:45 به میزبانی ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان آغاز کردند.

2 تیم در دقایق ابتدایی مسابقه نمایش پایاپایی داشتند و خربی از خلق موقعیت جدی گلزنی نبود تا اینکه فرشاد محمدی‌مهر موفق شد یخ بازی را آب کند و با شوت زیبای خود دروازه گل‌گهر را تهدید کرد که واکنش زیبای محمدرضا اخباری سد راه گلزنی محمدی‌مهر شد. در ادامه، رفته‌رفته سرمه‌ای‌پوشان سیرجانی حملات خود را آغاز کردند و به دنبال رسیدن به گل برتری بودند که سعید سحرخیزان توانست در قامت گلزن هم بدرخشد اما داور مسابقه آفساید مهاجم جوان گل‌گهر را اعلام کرد تا بازی در نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد.

سرمه‌ای‌پوشان در نیمه دوم با انگیزه رسیدن به گل برتری کار خود را آغاز کردند اما تلاش‌شان برای رسیدن به گل برتری بی‌ثمر بود. بهترین فرصت را علیرضا کوشکی در دقیقه 55 از دست داد که ضربه خود را به تیرک دروازه صنعت‌نفت کوبید. در ادامه تلاش شاگردان اوزونیدیس ادامه پیدا کرد تا اینکه سرانجام در دقیقه 80، احمدرضا زنده‌روح روی ارسال روبرتو تورس موفق به گلزنی شد تا با تک گل زنده‌روح، گل‌گهری‌ها برنده مسابقه امشب شوند.

شاگردان اوزونیدیس با این پیروزی، 33 امتیازی شدند و به رتبه پنجم جدول صعود کردند. صنعت‌نفت آبادان هم با 13 امتیاز به قعر جدول لیگ بیست‌وسوم سقوط کرد و در ادامه تیره‌روزی‌های خود، در جایگاه شانزدهم جدول قرار گرفت. گل‌گهری‌ها در دیدار بعدی خود روز بکشنبه بیست‌وهفتم اسفندماه باید در اصفهان برابر سپاهان صف‌آرایی کنند و صنعت‌نفت آبادان هم در دومین بازی پیاپی بیرون از خانه میهمان ملوان بندرانزلی خواهد بود. در ادامه رقابت‌های هفته بیستم لیگ برتر، از ساعتی پیش 5 مسابقه دیگر هفته در حال برگزاری است که مهم‌ترین نبرد استقلال و پرسپولیس در داربی پایتخت است که 2 تیم از ساعت 20 به مصاف هم رفته‌اند.


خلاصه بازی گل‌گهر ۱-۰ صنعت نفت

خلاصه بازی ذوب‌آهن ۰-۲ استقلال خوزستان

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری