football360 logo

۱۰ نکته آماری از مسابقات جام حذفی انگلیس؛ نخستین بازگشت فصل در مقابل لیورپول

28 اسفند 1402 ساعت 11:5295 نظر
لیورپول برای نخستین بار در این فصل از موقعیت برنده متحمل شکست شد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، منچستر یونایتد با ارائه نمایشی جذاب و پرانرژی در مقابل لیورپول ۲ بار به بازی برگشت و در نهایت با گل آماد دیالو در واپسین دقایق بازی به برتری شیرین ۴ بر ۳ رسید. آخرین باری که شیاطین سرخ در یک مسابقه ۴ بار دروازه لیورپول را باز کرده بودند به آوریل ۲۰۰۳ برمی‌گشت اما شاگردان باانگیزه اریک تن‌هاخ به خوبی از پس عملکرد سلطه‌جویانه اما نه چندان بی‌نقص حریف برآمدند تا حسرت استفاده نکردن از موقعیت‌های متعدد در نیمه دوم به دل یورگن کلوپ بماند. چلسی در نخستین مسابقه دیروز مقابل لسترسیتی، صدرنشین لیگ قهرمانی انگلیس، به مخمصه افتاد. گل به خودی عجیب اکسل دیساسی بازی درخشان چلسی در نیمه اول را بی‌اثر کرد و نتیجه ۲ بر ۲ تا دقیقه ۹۲ دوام آورد‌. با این حال شاگردان مائوریسیو پوچتینو با ۲ گل دیرهنگام از کارنی چوکووئمکا و نونی مادوئکه به برتری شیرین ۴ بر ۲ در مقابل روباه‌ها دست یافتند.

دشمن خونی

منچستر یونایتد برای یازدهمین بار موفق به حذف لیورپول از رقابت‌های جام حذفی انگلیس شد؛ بیشتر از هر تیم دیگر در مقابل هر رقیب دیگر در تاریخ این رقابت‌ها و فقط کمتر از لیورپول در مقابل اورتون (۱۲ بار).

گل دیرهنگام

آماد دیالو، بازیکن ساحل‌عاجی منچستر یونایتد با گلزنی در دقیقه ۱۲۰:۰۷، دیرترین گل پیروزی‌بخش در تمام بازی‌های جام حذفی از فوریه ۲۰۲۲ (وستهام در مقابل کیدرمینستر هریرز در دقیقه ۱۲۰:۴۸) به بعد را به ثمر رساند. همچنین از فوریه ۲۰۱۶ به بعد (وستهام، ۱۲۰:۳۰) هیچ تیمی در این دقیقه از مسابقات موفق به باز کردن دروازه لیورپول نشده بود. دیالو همچنین به نخستین بازیکن منچستریونایتد در ۴ سال اخیر تبدیل شد که در یک مسابقه هم گل می‌زند و هم کارت قرمز دریافت می‌کند. آخرین بار نمانیا ماتیچ در مرحله نیمه‌نهایی جام اتحادیه در سال 2020 در مقابل منچسترسیتی چنین عملکردی از خود به جا گذاشت.

کابوس مصری

محمد صلاح به رکورد ۱۳ گل زده در ۱۴ مسابقه مقابل منچستر یونایتد با پیراهن لیورپول رسید؛ از جمله ۸ گل در ۵ حضور اخیر در ورزشگاه اولدترافورد؛ بیشتر از هر بازیکن دیگر در مقابل هر تیم دیگر در دوران حضور او در بندر مرسی‌ساید و فقط برابر با هری کین در مقابل اورتون (۱۳ گل).

نخستین بازگشت در مقابل سرخ‌ها

لیورپول برای نخستین بار در تمام فصل ۲۴-۲۰۲۳ بعد از پیش افتادن از حریف، متحمل شکست شد. شاگردان کلوپ ۲ بار از میزبان پیش افتادند اما یونایتد هر ۲ بار به بازی برگشت و در نهایت به پیروزی ۴ بر ۳ رسید.

جدال پرگل

منچستر یونایتد برای نخستین بار در ۶ دهه اخیر در یک مسابقه خانگی جام حذفی ۳ بار دروازه خود را باز شده دید. این اتفاق آخرین بار در مصاف با ساندرلند در مرحله یک‌چهارم نهایی فصل ۶۴-۱۹۶۳ رخ داد. همچنین برای نخستین بار در ۳۰ سال اخیر (بعد از تساوی ۳ بر ۳ در ژانویه ۱۹۹۴)  هر ۲ تیم لیورپول و منچستر یونایتد در داربی انگلیس حداقل ۳ گل به ثمر رساندند.

چرخش، چرخش، چرخش

گل هاروی الیوت در دقیقه ۱۰۵ لیورپول را به رکورد ۲۳ گل توسط بازیکنان تعویضی در طول فصل رساند؛ بیشتر از هر تیم دیگر در هر لیگ دیگر در فصل ۲۴-۲۰۲۳.

حریف دلخواه

مارکوس راشفورد به رکورد ۷ گل در مقابل لیورپول با پیراهن منچستر یونایتد رسید. او فقط در مقابل لسترسیتی (۸ گل) آمار بهتری از خود به جا گذاشته است.

دومین گل فصل بازیکن سابق آژاکس

آنتونی در سی‌امین مسابقه فصل دومین گل خود را بالاخره به ثمر رساند. هر ۲ گل او در این فصل در چارچوب رقابت‌های جام حذفی انگلیس به ثمر رسیده است. (نخستین بار در مقابل نیوپورت کانتی در دور چهارم).

تداوم درخشس مک‌الیستر

الکسیس مک‌الیستر در ۸ مسابقه اخیر خود برای لیورپول در تمام رقابت‌ها مجموعاً روی ۸ گل اثر مستقیم گذاشته (۴ گل و ۴ پاس گل). هافبک مرکزی آرژانتینی برای نخست بار در دوران حرفه‌ای خود در فوتبال انگلیس در ۳ مسابقه متوالی موفق به گلزنی شد.

روزهای خوش استعداد خونسرد 

کول پالمر برای ششمین مسابقه مختلف در تمام رقابت‌های این فصل موفق به ثبت همزمان گل و پاس گل شد؛ بیشتر از هر بازیکن لیگ برتری دیگر در فصل ۲۴-۲۰۲۳. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری