football360 logo

مسی: اولین منتقد خودم‌ هستم؛ امیدوارم بیش‌تر از این‌ها به بازی ادامه دهم!

08 فروردین 1403 ساعت 17:51100 نظر
لیونل مسی در مصاحبه‌ای اختصاصی به سوالات مختلفی از جمله پایان کارش در بارسا پاسخ داد.

به گزارش فوتبال 360، لیونل مسی اسطوره تاریخ فوتبال در مصاحبه‌ای اختصاصی به سوالات مجری رسانه «Big Time» پاسخ داد که در ادامه بخش‌هایی از این مصاحبه را با هم مرور می‌کنیم.

دوران کودکی و ورود به بارسلون

وقتی به بارسلون رسیدم همه چیز سخت به نظر می‌رسید. پسربچه‌ای بودم که باید با یک کشور، مردم و فرهنگ، دوستان و  مدرسه جدید هماهنگ می‌شدم و همه چیز در ابتدای کار برایم سخت می‌نمود. به بازی در بارسا علاقه زیادی داشتم و مهمترین دلیل تحمل همه سختی‌ها و ادامه زندگی در بارسلونا برای من حضور در لاماسیا نام داشت. همیشه در بارسلونا با من خوب رفتار می‌کردند و همواره از آنها سپاسگزار هستم. من از کودکی اولین منتقد عملکرد خودم محسوب می‌شدم و هنوز هم همین‌طور است. نیازی نیست کسی به من بگوید تو کجا بد بودی چون از کودکی خودم همیشه عملکرد خودم را زیرنظر داشتم و در صورت انجام اشتباه برای خودم تنبیه در نظر می‌گرفتم.

خروج از بارسا

ترک کردن بارسا به مقصد پاری‌سن‌ژرمن تغییر سختی برای من بود. وضعیت خوبی در بارسا داشتم و می‌خواستم به کار خودم ادامه بدهم. به ترک کردن بارسا فکر نمی‌کردم و همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد. مجبور شدم به یک باره زندگی خودم و خانواده‌ام را طی یک روز تغییر دهم. با یک لیگ جدید، تیم جدید و هم تیمی‌های جدید آشنا شدم. به همراه خانواده‌ام زندگی بسیار خوبی را در بارسلون داشتیم و همه عمر را آنجا گذرانده بودیم و هیچ‌ کدام به دنبال چنین تغییری نمی‌گشتیم. به همین دلیل ماه‌های اول حضور در پاریس همه چیز برای ما سخت گذشت.

زندگی در آمریکا و تفریحات

در دوران زندگی در ایالات متحده در مورد فوتبال آمریکایی چیزهای زیادی یاد گرفته‌ام. ورزشی که قبلا به آن اهمیت زیادی نمی‌دادم و حالا بیشتر آن را شناختم و  لذت بیشتری می‌برم. علاقه زیادی به تنیس، بسکتبال و پَدِل دارم و در مجموع به ورزش‌های مختلف و تماشای آنها علاقمند شده‌ام. به دیدن سریال هم علاقه دارم. «بازی تاج و تخت» را تماشا کرده‌ام و سریال محبوبم است.

راز حفظ آمادگی

برنامه خاص و عجیبی برای حفظ آمادگی‌ام ندارم. همان برنامه معمول تمام فوتبالیست‌ها را دنبال می‌کنم. تنها چیزی که اهمیت دارد دقت به وضعیت و به طور دقیق منظورم سن و سال است. هرچه سن بالاتر برود مراقبت‌هایی مثل تغذیه درست، خواب و استراحت کافی و مراقبت برای پیشگیری از بیماری اهمیت بیشتری پیدا میکند. به نظرم در این سن، استراحت کافی اهمیت زیادی دارد و به آن توجه می‌کنم. بعد از خانواده، فوتبال همیشه مهمترین موضوع زندگی من بوده . من از بچگی عاشق این ورزش بوده‌ام و با آن به همه چیز رسیده‌ام. به همین دلیل تا زمانی که دوران حرفه‌ای‌ام ادامه داشته باشد، تمام تلاش خودم را برای حفظ بالاترین آمادگی خواهم کرد.

قهرمانی در جام جهانی

قهرمانی در جام جهانی قطر حس وصف ناپذیری است. به جز اتفاقات تلخ و شکست سختی که در بازی اول داشتیم، یک ماه بی‌نظیر را پشت سر گذاشتیم. بهترین لحظه قطعا بالای سر بردن جام بود. در آن لحظات همه چیز تمام شد و ما به بزرگترین آرزوی خود رسیدیم. وقتی کنار هم قرار داشتیم و پی در پی قهرمانی را جشن می‌گرفتیم، لحظات فراموش‌نشدنی را به چشم می‌دیدیم. قطعا اگر همه چیز اینگونه پیش نمی‌رفت از تیم ملی خداحافظی می‌کردم.

لحظه تصمیم برای بازنشستگی

زمانی که حس کنم دیگر کارایی لازم را ندارم و نمی‌توانم به هم تیمی‌هایم کمک کنم، بدون توجه کردن به سن و سالم، یک قدم رو به بازنشستگی برمی‌دارم. اگر حس کنم توانایی کافی را دارم به مبارزه خودم ادامه می‌دهم چون آن را دوست دارم. وقتی بازنشسته شوم نمی‌دانم به چه کاری مشغول خواهم شد. در دنیای فوتبال به هرآنچه که می‌خواستم رسیدم و دیگر هیچ خواسته‌ای ندارم چون تمام آرزوها و رویاهایم محقق شده‌اند. در زندگی شخصی هم خدا را شکر می‌کنم همه چیز از جمله خانواده و دوستانم را دارم‌. به همین دلیل در حال حاضر امیدوارم بیشتر به بازی ادامه بدهم و از تک تک روزها و چیزهایی که خداوند در اختیارم قرار داده، لذت ببرم و ذهنم را با اتفاقات آینده درگیر نکنم. هنوز تصمیم مشخصی برای بعد از بازنشستگی نگرفته‌ام و زمانش برسد، تصمیم راضی‌کننده‌ای می‌گیرم.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری