football360 logo

طعنه چیلاورت به رفتارهای وینیسیوس؛ فوتبال برای پسر بچه‌های نِق نِقو نیست!

08 فروردین 1403 ساعت 20:21134 نظر
خوسه لوئیس چیلاورت انتقادات تندی علیه رفتارهای وینی جونیور در مبارزه با نژادپرستی مطرح کرد.
به گزارش فوتبال 360، وینیسیوس جونیور، چهره پرحاشیه این روزهای جهان فوتبال، هواداران فوتبال را به ۲ دسته تقسیم کرده؛  یک دسته معتقد به جلوگیری از توهین‌های نژادی به او هستند و دسته دیگر، شنیدن توهین نژادی توسط وینی را معلول رفتارهای مشمئز و تحریک‌کننده خودش در زمین فوتبال می‌دانند.
بامداد امروز دیداری دوستانه میان برزیل و اسپانیا به میزبانی سانتیاگو برنابئو به انجام رسید که هدفش فرهنگ‌سازی علیه توهین‌های نژادی و نژادپرستی بود و بازیکنان ۲ تیم روز پیش از بازی با یکدیگر متحد شدند. در نهایت پس از 90 دقیقه، این دیدار نمادین نتیجه‌ای جر تساوی پر گل 3 بر 3 نداشت.
وینیسیوس اما همین دیدار دوستانه و نمادین را هم به جنجال کشید تا جایی که هم‌تیمی او در رئال مادرید، خوسلو با پیراهن اسپانیا هم علیه رفتارهای او دست به اعتراض زد. در راستای همین دیدار و در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی اما وینی جونیور مصاحبه‌ای با این محتوا انجام داد: «من می‌خواهم فوتبال بازی کنم اما توهین‌های نژادی اجازه نمی‌دهد. در نتیجه به جای فوتبال بازی کردن، باید نماینده جامعه سیاهان باشم که در برابر توهین‌های نژادی قد علم می‌کند!»
وینی ادامه داد: «من هرگز اسپانیا را ترک نخواهم کرد چون این تسلیم شدن برابر نژادپرستانی است که همین واکنش را می‌خواهند! همینجا خواهم ماند تا نژادپرستان روز به روز بیشتر چهره من را در حال فتح عناوین با پرافتخارترین باشگاه اروپا تماشا کنند.»
در همین رابطه، خوسه لوئیس چیلاورت، سنگربان پاراگوئه‌ای سال‌های نه‌چندان دور فوتبال جهان نسبت به رفتارهای وینی جونیور اعتراضی با صدای بلند و طعنه‌آمیز داشته و او را متهم به مظلوم‌نمایی و ایجاد تفرقه، در نتیجه بدبینی بیشتر مردم نسبت به جامعه سیاهان می‌‎کند.
او رکورددار گل زده برای تیمش در قامت یک دروازه‌بان است و واکنشی به این صحبت‌های وینی داشت. حرف‌های او صدالبته با مخالفت بسیاری همراه شد اما در ادامه، آنچه را چیلاورت درباره صحبت‌های وینی جونیور گفته، می‌خوانیم: «اولین شخصی که به وینیسیوس توهین نژادی می‌کند، خودِ او است. دلقکِ حاضر در یک سیرک! اینگونه احمقانه رفتار نکن! فوتبال برای مردهاست، نه پسر بچه‌های نِق نِقویی همچون تو!»

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری