football360 logo

ژیرو در آمریکا؛ پرواز ققنوس فرانسوی در آسمان شهر فرشتگان

09 فروردین 1403 ساعت 11:5215 نظر
مذاکرات ژیرو و لس‌آنجلس اف‌سی در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش فوتبال360، طبق صحبت‌های فابریتزیو رومانو، اولیویه ژیرو، مهاجم فرانسوی با لس‌آنجلس اف‌سی برای پیوستن به این تیم در تابستان پیش رو به توافق شفاهی دست پیدا  کرده است. به احتمال زیاد ژیرو که قراردادش در تابستان 2024 با میلان به پایان می‌رسد، می‌تواند تیم را به صورت آزاد به مقصد لس‌آنجلس ترک و قراردادی تا دسامبر 2025 (پایان فصل فوتبالی لیگ حرفه‌ای آمریکا) با قابلیت تمدید یک ساله، در صورت رضایت طرفین، امضا کند. در این صورت ژیرو تا انتهای سال 2026 و تا 40 سالگی و برای ۳ فصل متوالی در آمریکا بازی خواهد کرد.
در صورت امضای قرارداد، ژیرو به دیگر فاتح جام‌جهانی 2018، هوگو یوریس که امسال پس از 12 سال سنگربانی برای تاتنهام، به لس‌آنجلس آمده، می‌پیوندد.
شایعاتی مبنی بر علاقه لس‌آنجلسی‌ها در اکتبر و دسامبر 2023 منتشر و در اوایل این هفته، پیشنهاد رسمی ارسال شد. یک توافق اولیه صورت گرفت و البته همچنان منتج به امضای قرارداد نشده، با این حال، انتقال به زودی رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت.
لس‌آنجلس اف‌سی، تیزری در فضای مجازی منتشر کرد که خبر از یک انتقال بزرگ می‌داد و با پیام مرموز bonne nuit (شب بخیر به فرانسوی)، اخبار این انتقال را بیش از پیش داغ کرد.
انتظار می‌رود پس از یورو 2024، قرارداد امضا شود چون  پنجره تابستانی آمریکا در 28 خرداد باز خواهد شد و LAFC هم حق کشف این بازیکن را در اختیار دارد.

حق کشف انحصاری به چه معناست؟

در فوتبال آمریکا یک قانون نقل و انتقالاتی وجود دارد که باعث می‌شود یک باشگاه حداکثر و همزمان 5 بازیکن را در لیست کشف خود داشته باشد و هر زمان بخواهد بازیکنی را برای حذف از لیست یا افزودن به لیست به لیگ اعلام کند. بقیه تیم‌های لیگ اجازه مذاکره با بازیکنانی که در لیست حق کشف یک تیم قرار بگیرند را ندارند. البته گفته می‌شود ژیرو با دیگر تیم‌های آمریکایی هم مذاکره کرده اما درنهایت حق پیوستن به آنها را نخواهد داشت. با حضور بازیکنانی مانند لیونل مسی، لوئیس سوارس و اینسینیه و اضافه شدن یوریس از فصل آینده، لیگ آمریکا مملو از ستارگان می‌شود و تصویری درخشان از خودش در آستانه جام جهانی آمریکا می‌سازد و با این تحرکات هرروز رقابتش با لیگ عربستان را در راه جذب بازیکنان بزرگ، دیدنی‌تر می‌شود.
لس‌آنجلسی‌ها تلاش می‌کنند با حضور بازیکنان بزرگ، انتقام شکست پارسال مقابل کولومبوس کرو در فینال 2023 را بگیرند و مانند 2022  قهرمان ایالات متحده شوند.
ژیرو در کنار دنیس بوانگا و کریستین اولیورا، استعداد جوان اروگوئه‌ای، خط حمله آتشینی برای لس‌آنجلس اف‌سی می‌سازد. هواداران لس‌آنجلس به شدت از عملکرد نقل و انتقالاتی تیمشان در سال‌های اخیر با جذب نفراتی مثل بیل، کیلینی، یوریس و جذب احتمالی ژیرو راضی بوده‌اند.
لس‌آنجلس اف‌سی ۲ جای خالی برای نقل و انتقالات تابستانی دارند و این، کار را برای جذب ژیرو تسهیل می‌کند.  ژیرو قبل از امضای قرارداد باید ویزای فیزیکی و ویزای کار دریافت کند که با توجه به تسلطش بر زبان آمریکایی، چندان کار سختی نخواهد بود. آنها این فصل در کنفرانس غرب با ۷ امتیاز از ۵ مسابقه در رده ششم هستند.
او در ۲ بازی دوستانه فیفادی فروردین ماه هم برای خروس‌ها به میدان رفت و موفق شد در 112 دقیقه حضورش در ۲ بازی یک گل مقابل شیلی به ثمر برساند و تعداد گل‌های ملی‌اش را به عدد 57 در 131 بازی برساند تا نشان دهد همچنان در 37 سالگی از آمادگی بالایی برای حضور در یورو 2024 برخوردار است. او حتی شاید در 40 سالگی هم بتواند با توجه به تجربه حضورش در لیگ آمریکا در جام جهانی 2026 هم برای تیم ملی بازی کند. ژیرو بهترین گلزن تاریخ فرانسه است و توانسته ۲ بار به همراه این تیم به فینال جام جهانی برسد و یک قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی در کارنامه‌اش به ثبت برساند.
 او تا به حال 11 جام در دوران بازیگری‌اش در تیم‌های باشگاهی‌اش به دست آورده است و یکی از آن‌ها قهرمانی 2021 میلان در سری‌آ است که در آن نقش بسزایی داشت. همین موضوع هواداران میلان را از انتقال قریب‌الوقوع غمگین کرده و آنها از الان در  شبکه اجتماعی ایکس خواهان مراسم خداحافظی باشکوهی برای ققنوس فرانسوی‌شان شده‌اند. او در راه کسب  11 جام دوران زندگی‌اش در نزدیک 700 بازی، 276 بار در لیگ و جام حذفی گلزنی کرده است.
مهاجم کهنه‌کار در این فصل  12 گل و 8 پاس گل در 26 بازی ثبت کرده و فایده بسیاری برای روسونری داشته است. او روز شنبه در سری رقابت‌های سری‌آ در فلورانس باید به مصاف فیورنتینا برود. میلان اکنون در رتبه دوم سری‌آ قرار دارد و در یک چهارم نهایی لیگ اروپا باید به مصاف رم برود.

*محمد خواجه‌وندی


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری