football360 logo

برنامه مشترک لیورپول و یونایتد برای مقابله با خشونت‌؛ اتحاد بر سر اخلاق

09 فروردین 1403 ساعت 18:4827 نظر
۲ رقیب سنتی فوتبال انگلیس برنامه‌ای مشترک برای آموزش به هواداران جوان را پیش می‌گیرند.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، باشگاه‌های لیورپول و منچستریونایتد برنامه مشترکی را برای آموزش در زمینه شعارهای خشونت‌آمیز «تمسخر تراژدی» پیش خواهند برد. سرودهای نابه‌هنجار تعدادی از هواداران علیه قربانیان حوادث ناگوار ورزشی هیچ‌وقت به یک رویه زشت در فوتبال انگلیس تبدیل نخواهد شد چون هرگونه سوء رفتار کوچکی در این زمینه با برخورد قاطع و فوری نهادهای قضایی (اعم از داخل و خارج خانواده فوتبال) همراه می‌شود. حالا ۲ باشگاهی که خاطرات تلخ تراژدی‌های دهه‌های گذشته را هرگز فراموش نخواهند کرد، برای آموزش هواداران کم‌سن‌وسال دست به کار شده‌اند. 


شعارهای تمسخر تراژدی در هفته‌های اخیر و به دلیل تقابل لیورپول و منچستر یونایتد در جام حذفی انگلیس بار دیگر در سرخط اخبار ورزشی انگلیس قرار گرفت. سرودهایی که هواداران ۲ تیم علیه جان‌باختگان حریف در تراژدی هیلزبورو، فاجعه هیسل و سقوط هواپیمای مونیخ‌ایر سر دادند با محکومیت قاطع از طرف هر ۲ باشگاه مواجه شد. رقابت نفس‌گیر ۲ تیم در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انگلیس با برتری شیرین ۴ بر ۳ شیاطین سرخ به پایان رسید و ۲ تیم ۱۰ روز دیگر در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر انگلیس باز هم در ورزشگاه اولدترافورد به مصاف هم می‌روند. پلیس منچستر بزرگ به دلیل شعارهای خشونت‌طلبانه و تبعیض‌آمیز در داربی انگلیس، چندین تماشاگر ۲ تیم را دستگیر کرد و وعده داد بدون توجه به باشگاهی که هوادار آن هستند، این مساله را پیگیری کند. حالا و در آستانه تقابل مجدد ۲ تیم در لیگ برتر، لیورپول و منچستر یونایتد بر سر پیش بردن یک برنامه آموزشی و فرهنگی جدید برای تقابل با شعارهای خشونت‌آمیز به توافق رسیده‌اند. هدف این برنامه آموزش کودکان و هواداران جوان در مورد اثرات منفی شعارهای «تمسخر تراژدی» است. 


مت پریش، مدیر اجرایی ارشد لیورپول در مورد توافق ۲ باشگاه اعلام کرده: «این یک اتفاق به شدت مهم است که هر ۲ باشگاه به تکرار سالانه آن تعهد و الزام دارند. آموزش در این زمینه نقش کلیدی دارد. البته در کنار اقدامات و برخوردهای مناسب. هدف این است شعارهای منزجرکننده تمسخر تراژدی در تمام شکل‌های خود برای همیشه از بین برود و ما خوشحالیم می‌توانیم سهم خود برای کمک به این موضوع را ادا کنیم.»


جان شیلز، مدیر اجرایی ارشد منچستر یونایتد می‌گوید: «این قابل قبول نیست کسی از درگذشت انسان‌ها در هر فاجعه یا تراژدی برای فحاشی استفاده کند. وقت متوقف کردن این اقدامات فرا رسیده. ما مفتخریم که در این راه کنار باشگاه‌ فوتبال لیورپول ایستاده‌ایم. آموزش، چرخه ادامه‌دار این مساله را می‌شکند و به هزاران فرد جوان در سراسر این منطقه کمک می‌کند ابعاد و عواقب آزارهای مرتبط با تراژدی را متوجه شوند.» ژانویه امسال و در جریان تقابل لیورپول و آرسنال در مرحله سوم رقابت‌های جام حذفی انگلیس، ۳ هوادار توپچی‌ها به دلیل سر دادن شعارهای خشونت‌طلبانه مقصر شناخته شدند و  باشگاه آرسنال هر ۳ نفر را به مدت ۳ سال از حضور در ورزشگاه محروم کرد. تا پیش از برگزاری آخرین داربی فصل انگلیس در روز یکشنبه ۷ آوریل، منچستریونایتد تور خود در پایتخت را با ۲ مصاف مقابل برنتفورد و چلسی به پایان می‌رساند و لیورپول در خانه میزبان برایتون و شفیلد یونایتد خواهد بود. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری