football360 logo

پایان چشم‌انتظاری هواداران زن در تبریز؛ برای تماشای بازی‌های تراکتور آماده شوید!

09 فروردین 1403 ساعت 17:0063 نظر
موانع حضور زنان در ورزشگاه یادگار امام تبریز در حال برطر‌ف‌شدن است تا آن‌ها هم بتوانند از نزدیک نظاره‌گر دیدارهای تراکتور باشند.

به گزارش فوتبال 360، مسابقات بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی در حال پیگیری است این دوره از رقابت‌ها نسبت به دوره‌های قبلی یک وجه تمایز بزرگ دارد؛ حضور زنان در ورزشگاه‌ها. با فشارهای وارده از سوی نهادهای بین‌المللی دنیای فوتبال از جمله فیفا و ای‌اف‌سی و پیگیری‌های انجام شده از سوی فدراسیون فوتبال و موافقت نهادهای بالادستی، سرانجام طلسم عدم حضور زنان در ورزشگاه‌ها در شهرهای مختلف شکسته شد تا مسابقات لیگ برتر با شور و هیجان بیشتری دنبال شود.

گل‌گهر سیرجان، اولین تیم غیرتهرانی بود که از حمایت تماشاگران زن در ورزشگاه بهره‌مند شد و در ادامه، شرایط برای حضور زنان در سایر ورزشگاه‌ها هم به وجود آمد. در طول ماه‌های گذشته و در حالی‌که موانع حضور زنان در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر هم رفع شد، تیم‌های صنعت‌نفت آبادان، فولاد خوزستان، ذوب‌آهن اصفهان، سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز بودند حضور تماشاگران زن در ورزشگاه‌های خانگی‌شان محروم بودند. جالب آنکه دیدار سپاهان برابر الهلال و تراکتور مقابل الشارجه در لیگ قهرمانان آسیا با توجه به فشارهای (AFC)، با حضور تماشاگران زن برگزار شد اما در لیگ برتر مجوز حضور آن‌ها صادر نمی‌شد.

طلسمی که 24 فروردین می‌شکند!

مسئولان باشگاه تراکتور رایزنی‌های زیادی را انجام دادند تا بتوانند با رفع نواقص ورزشگاه یادگار امام تبریز، مجوز حضور تماشاگران زن را دریافت کنند که حالا گفته می‌شود با توجه به اقدامات مثبت انجام شده، موافقت‌ها در زمینه حضور زنان علاقه‌مند به تیم تراکتور در ورزشگاه اعلام شده و به نظر می‌رسد که به‌زودی قرار است طلسم عدم حضور زنان در ورزشگاه یادگار امام تبریز شکسته شود؛ آن‌هم در حالی‌که گفته می‌شود که رایزنی‌ها برای ورود هواداران زن علاقه‌مند به تیم‌های صنعت‌نفت و فولاد به ورزشگاه‌ها در استان خوزستان هم مثبت پیش رفته و احتمال طلسم‌شکنی در آبادان و اهواز هم وجود دارد.

علی خاکزاد دبیر هیات فوتبال استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، درباره حضور زنان در ورزشگاه یادگار امام تبریز توضیح داد: «از ابتدا به دنبال این بودیم که شرایط را برای حضور زنان تماشاگر فراهم کنیم اما زیرساخت‌ها مناسب نبود. بعد از بازدید استاندار محترم از ورزشگاه یادگار امام (ره) جلسه‌ای برگزار کردیم و مقرر شد نواقص این ورزشگاه تا ۲۴ فروردین برطرف شود. زنان تماشاگر می‌توانند از هفته بیست‌وسوم لیگ برتر در بازی تراکتور با ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه حضور پیدا کنند. بلیت‌فروشی زنان تماشاگر نیز از طریق سایت انجام خواهد شد».

تراکتور تبریز در دیدار بعدی خانگی خود باید روز چهارشنبه پانزدهم فروردین‌ماه به مصاف سپاهان اصفهان برود که مقدمات حضور زنان در ورزشگاه یادگار امام تبریز در این مسابقه فراهم نشده اما با توجه به صحبت‌های دبیر هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی، به نظر می‌رسد که روز جمعه بیست‌وچهارم فروردین‌ماه که موعد برگزاری دوئل تیم‌های تراکتور تبریز و ذوب‌آهن اصفهان در هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران است، طلسم عدم حضور زنان در ورزشگاه یادگار امام تبریز شکسته خواهد شد و آن‌ها برای اولین‌بار در یک مسابقه لیگ برتری می‌توانند تیم مورد علاقه خود را تشویق کنند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری