football360 logo

گاه‌شمار تاریخ فوتبال؛ بیست‌وهشتم مارس، پسران فرگی، رکوردشکن در ترکیب «سه‌شیر»

09 فروردین 1403 ساعت 16:1912 نظر
چنین روزی در سال 2001، منچستریونایتد 7 بازیکنش را در ترکیب سه‌شیر حاضر در میدان دید.
به گزارش فوتبال 360، سر الکس فرگوسن بدون شک یکی از بازیکن‌سازترین سرمربیان تاریخ فوتبال است که در 26 سال حضورش در جمع شیاطین سرخ، بازیکنان متعددی را کشف کرد و پرورید تا به بالاترین سطح فوتبال جهان برسند. از دیوید بکام، پل اسکولز و رایان گیگز گرفته تا بسیار بازیکنان دیگر، جملگی پسران سر الکس بودند که به اسطوره‌های باشگاه تبدیل شدند.
در روزهای ابتدایی هرازه سوم، منچستریونایتد قهرمان بلامنازع فوتبال انگلیس بود و بدیهی بود که بازیکنانش از بیشترین شانس برای حضور در تیم‌های ملی‌شان بهره‌مند شوند اما روز 28 مارس 2001، تیم ملی انگلیس در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی 2002 به مصاف آلبانی رفت و به میزبانی تیرانا، بیش از 50% ترکیب تیم ملی انگلیس را بازیکنان منچستریونایتد تشکیل دادند.
آن روز 5 نفر از بازیکنان منچستریونایتد در ترکیب ابتدایی قرار گرفتند و 2 بازیکن دیگر این تیم نیز به عنوان یار تعویضی در ترکیب حاضر شدند تا جمع بازیکنان به 7 نفر برسد. گری نویل، اندی کول، دیوید بکام، نیکی بات و پل اسکولز، در ترکیب ابتدایی حاضر بودند و وس براون و تدی شرینگام، به عنوان بازیکن جانشین در ترکیب تیم قرار گرفتند تا همزمان، 7 بازیکن منچستریونایتد در یک دیدار تیم ملی، پیراهن سه‌شیر را به تن داشته باشند.
این مهم، رکورد 70 ساله تیم ملی را شکست که پس از پایان جنگ جهانی دوم، هرگز سابقه نداشته یک باشگاه به طور همزمان این تعداد بازیکن ملی پوش را در ترکیب یک تیم ملی از تاریخ انگلیس داشته باشد. آخرین بار سال 1934 در ماه نوامبر، تیم ملی انگلیس در یک دیدار 7 بازیکن آرسنال را در ترکیبش می‌دید و از آن پس سابقه نداشته یک تیم این تعداد بازیکن را به ترکیب تیم ملی انگلیس ببیند.
شیاطین سرخ در سال 2001 با 7 بازیکن ملی‌پوش، با شکستن رکورد 67 ساله، خود رکورددار شدند و تیم ملی انگلیس بازی را با نتیجه 1-3 در شرایطی پیروز شد که 2 گل تیم را بازیکنان منچستریونایتد، پل اسکولز و اندی کول به ثمر رساندند. دیگر گل تیم ملی انگلیس در آن دیدار هم توسط مایکل اوون جوان به ثمر رسید.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری