football360 logo

تونالی در آستانه محرومیت جدید؛ ۵۰ فقره شرط‌بندی توسط ستاره ۷۰ میلیونی

09 فروردین 1403 ساعت 22:2814 نظر
ساندرو تونالی به چندین فقره شرط‌بندی در دوران حضور در نیوکاسل متهم شده است.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، ساندرو تونالی به انجام ۵۰ فقره شرط‌بندی بعد از انتقال به نیوکاسل متهم شده و این در حالی است که بازیکن سابق میلان هم‌اکنون در حال گذراندن محرومیت ۱۰ ماهه به دلیل پرونده قبلی شرط‌بندی است. تونالی در پنجره تابستانی نقل و انتقالات سال گذشته در ازای پرداخت ۷۰ میلیون یورو از ترکیب روسونری جدا شد و به باشگاه تحت مالکیت صندوق سرمایه‌گذاری سعودی پیوست. با این حال محکومیت ملی‌پوش ۲۳ ساله توسط فدراسیون فوتبال ایتالیا باعث شد او خیلی زود با محرومیت مواجه شود و حالا با وارد شدن اتهامات جدید به احتمال زیاد مدت غیبت او طولانی‌تر هم خواهد شد.


اتحادیه فوتبال انگلیس تونالی را به انجام چندین شرط‌بندی دیگر بعد از انتقال به لیگ برتر متهم کرده است. این بازیکن ۲۳ ساله پائیز گذشته توسط فدراسیون فوتبال ایتالیا، موسوم به FIGC به دلیل شرط‌بندی روی مسابقات فوتبال در دوران حضور در میلان محکوم شده بود. محرومیت ۱۰ ماهه او در ماه اکتبر آغاز شد و علاوه بر غیبت در ترکیب تیم، شامل ۸ ماه فرایند درمانی برای رهایی از اعتیاد به قمار، جلسات روان‌درمانی و ۱۶ جلسه حضور اجتماعی در باشگاه‌های غیرحرفه‌ای ایتالیا، زمین‌های تمرین عمومی فدرال و خیریه‌های مقابله با اعتیاد هم می‌شد. قرار بود تونالی با پایان تعطیلات تابستان، از اوایل فصل آینده فوتبال اروپا به میدان مسابقه برگردد. با این حال او حالا با یک دردسر جدید روبه‌رو شده. 


حکم قبلی در حوزه نفوذ فدراسیون فوتبال ایتالیا رخ داده بود و به تأیید فیفا رسید اما حالا اتحادیه فوتبال انگلیس ستاره گرانقیمت نیوکاسل را به انجام شرط‌بندی بعد از حضور در این تیم در تابستان گذشته متهم کرده‌ است. بیانیه اتحادیه فوتبال می‌گوید: «ادعا می‌شود هافبک نیوکاسل با انجام شرط‌بندی روی مسابقات فوتبال در حد فاصل ۱۲ اوت ۲۰۲۳ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳، قانون E8 اتحادیه را ۵۰ بار نقض کرده است. ساندرو تونالی تا تاریخ ۵ آوریل ۲۰۲۴ فرصت دارد به این ادعا واکنش نشان دهد.» بپه ریسو، مدیر برنامه‌های تونالی در ماه اکتبر گذشته و همزمان با اعلام حکم محرومیت گفته بود موکلش از «بیماری قمار» رنج می‌برد. این جمله‌ای است که البته اکثر متهمان به شرط‌بندی برای دریافت تخفیف بر زبان می‌آورند اما تعدد موارد قمار در پرونده تونالی نشان از عادت شدید او به این رفتار دارد. تونالی تا همین‌جا هم از حضور در تمام مسابقات نیوکاسل و تیم ملی ایتالیا منع شده اما برعکس پرونده ایوان تونی، مهاجم برنتفورد، می‌تواند تا پایان دوران محرومیت خود در ماه اوت ۲۰۲۴، به همراه نیوکاسل تمرین کند. 


هنوز مشخص نشده موارد شرط‌بندی تونالی در انگلیس روی کدام مسابقات فوتبال بوده است. شرط‌بندی روی بازی‌هایی که خود بازیکن در آن حضور دارد، می‌تواند با محرومیت‌های بسیار سنگین مواجه شود اما بعید است این اتفاق در مورد تونالی رخ داده باشد. باشگاه نیوکاسل در بیانیه‌ای به این اتهام بازخورد نشان داده: «باشگاه نیوکاسل یونایتد از اتهام واردشده به ساندرو تونالی در زمینه نقض قوانین شرط‌بندی اتحادیه فوتبال انگلیس مطلع شده است. ساندرو به همکاری کامل با تحقیقات و بازرسی‌های مرتبط ادامه می‌دهد و همچنان از حمایت کامل باشگاه برخوردار خواهد بود. به دلیل اینکه فرایند رسیدگی به پرونده ادامه دارد، ساندرو و نیوکاسل نمی‌توانند در این مقطع زمانی نظر بیشتری در این باره بدهند.» باید دید ادی هاو در گفت‌وگوی مطبوعاتی فردا چه واکنشی به این اتفاق نشان می‌دهد. نیوکاسل از ساعت ۱۶:۰۰ روز شنبه در نخستین مسابقه از هفته جدید رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه سنت جیمزز پارک میزبان وستهام یونایتد می‌شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری