football360 logo

تمجید زیزو از ستاره انگلیسی؛ زیدان عصر مدرن در قامت بلینگام

09 فروردین 1403 ساعت 19:0572 نظر
جود بلینگام بسیار با زین‌الدین زیدان مقایسه شده است.

به گزارش فوتبال 360، چیزی در حدود ۳  هفته پیش و در بازی برابر والنسیا، گل جود بلینگام در آخرین لحظه مردود اعلام شد. داور، خسوس خیل مانسانو، چند ثانیه قبل از بوسه توپ به تور دروازه، سوت پایان بازی را به صدا درآورد. بلینگام خشم خود را نشان داد و در نتیجه کارت قرمز دریافت کرد.

بلینگهام از ۲ بازی محروم شد و در بازی مقابل اتلتیک بیلبائو به ترکیب باز می‌گردد. رئال مادرید بدون بلینگام همچنان موفق بود و توانست با نتیجه چهار بر صفر، سلتاویگو را از پیش رو بردارد. در مواردی که بلینگام غایب بود، چه به دلیل مصدومیت، چه به دلیل محرومیت، دیگران وارد عمل شده و نمایش درخشانی داشته‌اند. 


تاثیر فوری

این تنها اولین فصل بلینگام در سانتیاگو برنابئو است اما هافبک انگلیسی به سرعت جایگاه خود را در تیم پیدا کرد، تأثیر او آنی بود و اثرگذاری‌اش هرگز محو نشد.

از زمان پیوستن جود به این تیم، او تاکنون 20 گل در تمام رقابت‌ها به ثمر رسانده است. جود بر روی 29 گل در تمام رقابت‌ها، تاثیر مستقیم داشته و با توجه به سبک بازی او، این اعداد تا پایان فصل افزایش می‌یابند.

رئال مادرید با حضور افرادی مانند وینیسیوس، رودریگو، ادواردو کاماوینگا، اورلین شوامنی و بلینگام، تیم پرستاره است، با این وجود، به نظر می‌رسد اکنون بلینگام، بهترین بازیکن رئال مادرید ‌نام دارد تیم ثابت کرده در غیاب او هنوز هم می‌تواند پیروز شود اما تاثیرش غیرقابل انکارش در میانه میدان و توانایی گلزنی او چیزی است که تیم مشتاقانه به دنبال آن خواهد بود. فریادهای توپ طلا برای این هافبک جوان هر لحظه بلندتر می‌شود، زیرا بلینگام همچنان در داخل و خارج از زمین خود را اثبات می‌کند. 


مقایسه با زیدان

کسب توپ طلا همه چیزی نیست که بلینگام به دنبال آن است. او نه تنها از طرف هواداران بلکه از طرف سرمربی تیم، کارلو آنچلوتی با زین الدین زیدان افسانه‌ای مقایسه شده است.

زیدان هافبک سابق رئال مادرید، اسطوره فوتبال و نامی رایج در بین دوستداران فوتبال است. زیدان پس از به ثمر رساندن 49 گل برای این باشگاه از فوتبال باشگاهی در رئال مادرید بازنشسته شد و کفش‌هایش را آویزان کرد. زیدان یک مهاجم نبود، با این وجود، سبک بازی او  نگاه‌ها را خیره می‌کرد، جود یک بازیساز ظریف بود که از ایجاد موقعیت‌های گلزنی ابایی نداشت و این موضوع موجب شد تا او 68 پاس گل در رئال مادرید به نام خود به ثبت برساند. 

بلینگام با پیوستن به رئال مادرید پیراهن شماره ۵ زیدان را بر تن کرد. او بهترین گلزن فعلی لالیگا است که تا اینجای کار با اعتماد به نفس در برابر فشارها ایستاده است. سبک بازی، فیزیک و بار فنی بلینگام او را به یکی از کامل‌ترین بازیکنان میانه میدان پس از زیدان تبدیل کرده.

بلینگام با وجود شباهت‌هایی که با این بازیکن فرانسوی دارد، سبک خود را دنبال می‌کند و دارای ویژگی‌هایی است که اکنون در فوتبال مدرن نیاز است. توانایی بلینگام برای پوشش سریع بیشتر زمین و اعتماد او به یک سوم پایانی چیزی است که آنچلوتی گفت بلینگام آن‌ها را در اختیار دارد و زیدان فاقدش بوده است. همچنین زیدان دارای ویژگی‌های منحصر به فردی بود و  بلینگاام در حال حاضر از آن‌ها برخوردار نیست.

بلینگام، بارها زیدان را مورد ستایش قرار داده است. همچنین زیدان از این بازیکن جوان بسیار تمجید کرده است. زیدان گفت: «او بازیکنی باورنکردنی است و کارهای باورنکردنی انجام می‌دهد اما می‌توانستید تصور کنید قرار است چه کاری انجام دهد. جود با کاری که انجام می‌دهد از تمام آمار و ارقام پیشی گرفته. فراموش نکنید او فقط 20 سال دارد. جود با میل زیاد به گلزنی به رئال مادرید آمد و به هواداران نشان داد چه بازیکن قدرتمندی است، من از طرفداران بزرگ او هستم. اکنون می‌خواهیم همراه رئال مادرید جام‌های زیادی کسب کنیم؛ این همه آن چیزی است که او برای خودش آرزو خواهد داشت.»

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری