football360 logo

چشم هواداران سرخابی‌ها به تیک‌وتاک ساعت؛ بدهی‌هایی که تسویه شدند

10 فروردین 1403 ساعت 19:00148 نظر
2 تیم پرطرفدار پایتخت تنها یک روز برای بارگذاری اسناد و مدارک مالی خود در سامانه (AFC) فرصت دارند.

به گزارش فوتبال 360، تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران برای دریافت مجوز حرفه‌ای تلاش می‌کنند؛ مجوزی که می‌تواند هم در مسیر افزایش سقف بودجه به تیم‌ها کمک کند و هم اینکه آن‌ها برای حضور در رقابت‌های آسیایی، ملزم به داشتن این مجوز هستند. در این مسیر، در روزهای گذشته بیشترین توجهات به سوی 2 تیم پرطرفدار پایتخت بوده است؛ آن‌هم در حالی‌که آبی‌ها در 2 فصل اخیر ناکام در دریافت مجوز حرفه‌ای بودند و پرسپولیسی‌ها هم سال گذشته به سختی توانستند این مجوز را به‌دست آورند.

مسئولان 2 تیم در طول ماه‌های گذشته تلاش‌شان بر این بود که بتوانند در فصل جاری مجوز حرفه‌ای را دریافت کنند؛ به‌ویژه آنکه هر 2 تیم در کورس قهرمانی هستند و شانس بالایی برای دریافت سهمیه حضور در لیگ نخبگان آسیا دارند و امیدشان به این است که بتوانند برای نخستین‌بار در این تورنمنت حضور پیدا کنند. یکی از مهم‌ترین چالش‌های 2 تیم، موضوع تسویه بدهی‌های مالیاتی و البته بدهی‌هایشان به بازیکنان و مربیان سابق خود بود که علیه‌شان در کمیته انضباطی (AFC) و (FIFA) تشکیل پرونده داده بودند.

کابوس بدهی‌های مالیاتی به پایان رسید

2 تیم پرطرفدار پایتخت همواره در سالیان گذشته جزو بدهکارترین تیم‌ها به سازمان امور مالیاتی بودند. بعد از نامه‌نگاری‌های پرشمار و رایزنی‌های انجام شده، بخش مهمی از بدهی‌های مالیاتی 2 تیم مشمولیت بخشودگی شد و مابقی آن‌هم قرار است به صورت قسطی پرداخت شود. البته که مسئولان 2 تیم موفق شدند بخشی از بدهی مالیاتی خود را پرداخت کنند که به طور مثال، باید به پرداخت مالیات بوژیدار رادشووویچ و البته برانکو ایوانکوویچ اشاره داشت که پرسپولیسی‌ها در این زمینه توانستند مفاصاحساب بگیرند.

کابوس استراماچونیِ شماره دو منتفی شد!

تیم استقلال فصل گذشته موفق به جذب محمد محبی شد که این بازیکن با قراردادی قرضی به استقلال آمد و عدم پرداخت به‌موقع هزینه انتقال قرضی او باعث شد تا آبی‌ها از سوی فیفا به پرداخت 500 هزار یورو محکوم شوند. بعد از رایزنی‌های گسترده از سوی مدیریت تیم استقلال و پیگیری‌های حضوری علی خطیر در مقر فیفا در زوریخ، سرانجام این مطالبات به کمک درآمدهای بلوکه‌شده تیم استقلال در فیفا تسویه خواهد شد و با توجه به توافق‌نامه تنظیم‌شده میان 2 تیم استقلال و سانتاکلارا، پرونده رضایت‌نامه محمد محبی بسته شده و برخلاف فصل گذشته که عدم پرداخت مطالبات آندره‌آ استراماچونی برای آبی‌ها به کابوس تبدیل شد، این‌بار آبی‌ها بدهی معوقه‌ای ندارند و اسناد و مدارک خود را در این‌باره در سامانه (AFC) بارگذاری کرده‌اند.

تسویه‌حساب با اسدی و مهدی‌خانی

پرسپولیسی‌ها بدهی خارجی نداشتند و با توجه به پایان پرماجرا و جنجالی بوژیدار رادوشوویچ، آن‌ها برای تسویه بدهی‌ها خود چشم‌انتظار توافق با 2 بازیکن سابق خود بودند؛ رضا اسدی و محمدمهدی مهدی‌خانی. در این زمینه رایزنی‌ها با هر 2 بازیکن انجام شده و با توجه به تامین منابع مالی برای پرداخت مطالبات اسدی و مهدی‌خانی، گفته می‌شود که توافقات با وکلای این 2 بازیکن انجام شده و تا فردا (شنبه) قرار است مدارک نهایی تسویه‌حساب با آن‌ها در اختیار بخش مالی تیم پرسپولیس قرار گیرد تا آن‌ها در سامانه کنفدراسیون فوتبال آسیا بارگذاری کنند و رسماً اعلام کنند که بدهی‌های مالی خود را تسویه کرده‌اند.

هنوز برای تفکیک مالکیت فرصت وجود دارد

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای صدور مجوز حرفه‌ای چندین پارامتر مهم تعریف کرده که یکی از آن‌ها، تسویه بدهی‌های مالی است. در این زمینه تیم‌ها تا 11 فروردین‌ماه فرصت دارند و با این اوصاف حدود 24 ساعت تا پایان مهلت تیم‌ها برای تسویه بدهی‌های قطعی‌شان و بارگذاری مدارک روی سامانه (AFC) فرصت باقی است. در زمینه موضوعات مرتبط مالکیت تیم‌ها، ضرب‌الاجل کنفدراسیون فوتبال آسیا پنجم اردیبهشت‌ماه است و به نظر می‌رسد از فردا (شنبه) با تمرکز بیشتر، مدیران 2 تیم با همراهی نهادهای بالادستی در پی تفکیک مالکیت خواهند بود تا خطر عدم صدور مجوز حرفه‌ای برای تیم‌هایشان را به صفر برسانند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری