football360 logo

اختصاصی فوتبال 360؛ کابوس بزرگ استقلالی‌ها به پایان رسید

۱۳ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۰383 نظر
آبی‌پوشان پایتخت با پرداخت بدهی‌های داخلی و خارجی خود امیدوار به دریافت مجوز حرفه‌ای هستند.

به گزارش فوتبال 360، هواداران استقلال طی روزهای گذشته دل‌نگران وضعیت تیم‌شان در زمینه پرداخت بدهی‌های داخلی و خارجی و ارائه اسناد و مدارک آن به کنفدراسیون فوتبال آسیا بودند؛ آن‌هم در حالی‌که مهم‌ترین بدهی قطعی آبی‌ها، بدهی 500 هزار یورویی آن‌ها به باشگاه سانتاکلارا پرتغال در ماجرای انتقال قرضی محمد محبی بود که مدیران باشگاه استقلال به دنبال آن بودند تا بتوانند این بدهی را تسویه کنند و اسناد و مدارک خود را در سامانه کنفدراسیون فوتبال آسیا آپلود نمایند تا گامی بلند را در مسیر دریافت مجوز حرفه‌ای بردارند.

صلح‌نامه‌ای برای فرار از کابوس

آبی‌ها در تلاش بودند تا بتوانند از راه درآمدهای خود در حساب فیفا، مطالبات باشگاه سانتاکلارا را پرداخت کنند و با توجه به شرایط تحریمی، تلاش مدیران باشگاه استقلال بر این بود که بتوانند با مسئولان باشگاه سانتاکلارا توافق‌نامه‌ای را امضا کنند. با توجه به زمان‌بر بودن انتقال پول از حساب درآمدهای استقلال در فیفا به حساب باشگاه پرتغالی، مسئولان استقلال تصمیم گرفتند تا صلح‌نامه‌ای را تنظیم کنند که این صلح‌نامه میان 2 باشگاه ایرانی و پرتغالی به امضا رسید و به تایید فیفا هم رسید تا منعی برای بارگذاری آن در سامانه صدور مجوز حرفه‌ای نباشد.

پنجره بسته است اما ...

استقلالی‌ها با توجه به مهلت تعیین‌شده تا پایان روز یازدهم فروردین‌ماه برای ارائه اسناد و مدارک مالی به کنفدراسیون فوتبال آسیا، پرونده خود را تکمیل کردند و اسناد لازم را در سامانه بارگذاری نمودند؛ آن‌هم در حالی‌که با توجه به عدم انتقال کامل پول به حساب باشگاه پرتغالی، صلح‌نامه تنظیم‌شده در سامانه بارگذاری شد و با توجه به بندهای درج‌شده در این صلح‌نامه، قرار شد تا بعد از انتقال کامل پول به حساب باشگاه پرتغالی، رسماً این موضوع از سوی طرفین اعلام شود و تا زمان جابه‌جایی پول از حساب فیفا به حساب باشگاه سانتاکلارا، پنجره استقلال بسته خواهد ماند.

بدهی‌های داخلی آبی‌ها را تهدید نمی‌کند

آبی‌پوشان پایتخت به چند بازیکن ایرانی سابق خود هم بدهکار هستند. البته که ملاک کنفدراسیون فوتبال آسیا، بدهی‌های قطعی‌شده تا موعد اول ژانویه 2024 است و همین مسئله باعث شده تا خطری از بابت بدهی‌های داخلی استقلالی‌ها را تهدید کند. براساس آخرین خبرها، حدود 8 میلیارد تومان شکایت علیه باشگاه استقلال تنظیم شده اما با توجه به عدم صدور حکم قطعی، شکایت‌های تنظیم‌شده نمی‌تواند خللی در مسیر صدور مجوز حرفه‌ای آبی‌ها وارد کند و آن‌ها توانسته‌اند گام پرداخت بدهی‌های قطعی خود را با موفقیت بردارند و با ارائه اسناد و مدارک لازم به (AFC)، تسویه کامل بدهی‌های قطعی داخلی و خارجی و بدهی‌های مالیاتی را اعلام کنند.

خبری که باشگاه استقلال تایید کرد

باشگاه استقلال با انتشار بیانیه‌ای ارائه مدارک و مستندات در زمینه مسائل مالی را تایید کرد. در بخشی از بیانیه باشگاه استقلال آمده است: «هواداران استقلال مطمئن باشند باشگاه تمامی مدارک و مستندات لازم را جهت دریافت مجوز حرفه‌ای، به موقع و با دقت کامل بارگذاری کرده و همان‌گونه که پیش از این مدیرعامل باشگاه به هواداران محترم اطمینان داده بود هیچ‌گونه نگرانی و دغدغه بابت مجوز حرفه‌ای وجود ندارد. همچنین بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات نیز به دلیل پرونده سانتاکلارا بوده و خوشبختانه در این مقطع از فصل تاثیری روی عملکرد باشگاه ندارد و خللی در دریافت مجوز حرفه‌ای نیز ایجاد نخواهد کرد. پنجره نقل‌وانتقالات بعد از انتقال باقی مانده مبلغ طلب سانتاکلارا، باز خواهد شد».

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری