football360 logo

فوق‌ستاره فرانسوی و دل کندن از پاریس؛ جدایی در باران

۱۴ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۷28 نظر
کیلیان امباپه تصویری با رنگ و بوی دل کندن را بدون متن در فضای مجازی منتشر کرد.

به گزارش فوتبال 360، امباپه به عنوان بهترین بازیکن سال‌های اخیر پاریس و بهترین گلزن تاریخ این باشگاه، بازی تیمش در مقابل لیل را از روی نیمکت تماشا کرد. در مقابل نانت فقط 28 دقیقه فرصت بازی به دست آورد و در رقابت‌های سختی مقابل رن و موناکو به ترتیب 65 و 45 دقیقه در میدان بود. او در مسابقه تیمش در برابر رمیس 17 دقیقه به کار گرفته شد. با هت‌تریک در مقابل مون‌پلیه نشان داد هنوز می‌تواند مرد اول پاریس باشد اما سرمربی اسپانیایی یک بازی بعد و در آخرین دیدار تیمش باز هم دقیقه 65 را برای تعویض کیلیان امباپه انتخاب کرد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که پاریس پیش روی مارسی تحت فشار بود و ممکن بود آنها 3 امتیاز را هم از دست بدهند. تفسیر و خلاصه این جریان می‌تواند اعلامی از سوی کادر فنی برای عدم نیاز به امباپه تلقی شود؛ اعلامی که با پست بدون متن این بازیکن در فضای مجازی همراه بود. در این میان یک عکس، نشان‌دهنده گردن کج و شانه‌های افتاده مردی در باران بود. کیلیان شاید برای دل کندن از خانه سال‌های اخیرش آماده می‌شود و با انتشار پستی در فضای مجازی می‌خواهد هواداران تیمش را برای این دل کندن و جدایی آماده کند.

باران جدایی

در سال‌های گذشته، وقتی نیمار برای پاریس توپ میزد، زمانی که مسی پیراهن این باشگاه را به تن داشت، به وقت حراست راموس از خط دفاع تیم و در گردهمایی بزرگ ستاره‌های پاریس، باز هم ستاره اول تیم کسی نبود به جز کیلیان امباپه! اگر پاریس به دردسر می‌افتاد، اگر هوا برای این تیم درون میدان سرد می‌شد، اگر رقبا، پاریس را تحت فشار قرار می‌دادند و در هر مخمصه‌ای، از درون میدان و زاویه دید هم‌تیمی‌ها تا روی نیمکت و سکوها، نگاه‌ها به ساق‌های فوق‌ستاره تیم ملی و مرد گلزنی در فینال‌های جام جهانی بود. این بار اما پاریس تحت فشار قرار گرفت، دردسر از هر سو زبانه کشید، باران هوا را در بندر مارسی و پیش روی هواداران متعصب این تیم برای میهمان سردتر از همیشه کرده بود اما سرمربی اعلام کرد باید نگاه از امباپه برداشته شود. او تعویض شد. نه برای بار اول، بلکه برای چندمین بار در بازی‌های اخیر تیمش تا انریکه با وضوح هر چه بیشتری نشان دهد در حال آماده‌سازی تیمی است که بدون امباپه هم قدرت اول فرانسه باشد و به رویای قهرمانی اروپا بیندیشد. باران شدت گرفته بود و تابلوی تعویض در عین ناباوری شماره پیراهن امباپه را به نمایش می‌گذاشت. فوق ستاره فرانسوی برای واکنش نشان دادن عجله داشت؛ آنقدر عجله داشت که کلامی هم به ذهنش خطور نکرد و پستی بی‌کلام را در فضای مجازی با تصویر مردی پشت به دوربین منتشر کرد. با این حال شاید متن پست امباپه مضمونی همراه با دل کندن از باشگاه سال‌های اخیرش را داشته باشد. متن پست امباپه شاید این باشد؛ داستان ما، با همه خوبی‌ها و بدی‌ها، با همه پستی و بلندی‌ها و شیرینی‌های و تلخی‌ها در این شب بارانی به پایان می‌رسد. از شما دل می‌کنم و شما باید با این دل کندن و جدایی کنار بیایید. متن پست امباپه شاید این باشد؛ باران همیشه هم لذت‌بخش نیست و اگر با طعم جدایی همراه شود، می‌تواند غمگین‌ترین تصویر یک رابطه را خلق کند. این غمگین‌ترین تصویر دوران حضور امباپه در پاریس بود؛ حتی غمگین‌تر از شکست در فینال اروپا و باخت در روزهای بزرگ سال‌های حضور او در پیراهن پاری‌سن ژرمن!

دنیای بدون امباپه

با جدایی مهاجم فرانسوی، نه دنیا تمام می‌شود و نه تکاپو از حرکت می‌ایستد. رویاها ادامه دارند و مرد اول کادر فنی باشگاه هر کسی باشد، باید این موضوع را خیلی زود در اردوی شاگردانش نهادینه کند. انریکه از قرار معلوم برای سال‌ها کار در پاریبس برنامه‌ریزی کرده و می‌خواهد مساله جدایی کیلیان امباپه را با تعویض‌های پی در پی در بازی‌های مهم تیمش عادی‌سازی کند. دنیای بدون امباپه نه از ابتدای فصل آینده، بلکه از همین فصل شروع شده. آنها دست به جیب خواهند شد و علاوه بر گونسالو راموس و کولو موانی ستاره‌های دیگری را  برای جبران این خلا جذب خواهند کرد. با این همه شاید ظهور پدیده و فوق‌ستاره‌ای مثل امباپه برای پاریس سال‌ها به طول بینجامد. خوب یا بد، تلخ یا شیرین، پاریس باید دنیای بدون امباپه را مثل سرمربی تیمش هر چه زودتر بپذیرد؛ شاید در شبی بارانی و سرد!

آخرین نبرد

باید به انریکه برای تعویض کردن کیلیان امباپه در بازی‌های لیگ فرانسه حق بدهیم و او را شایسته‌ترین فرد برای ترتیب دادن ساز و کار تیمی بدون این فوق‌ستاره به شمار بیاوریم. با این حال کنار گذاشتن این فوق‌ستاره و تعویضش در لیگ قهرمانان اروپا حتی برای انریکه قابل قبول نیست و شاید حتی خودش در این زمینه به خودش حق نمی‌دهد. لیگ در سیطره قدرت پاریسی‌هاست اما لیگ قهرمانان هنوز نیاز به ماجراجویی و جاه‌طلبی دارد. این، آخرین میدان مشترک کیلیان امباپه و پاریس خواهد بود. برخی از هواداران باشگاه معتقدند با رفتن امباپه شانس فتح اروپا  از پایتخت فرانسه رخت می‌بندد. با این ذهنیت شاید آخرین ماموریت امباپه در این باشگاه به تلاش برای موفقیت در لیگ قهرمانان برسد. در آن آوردگاه بزرگ شاید بارانی هم در کار نباشد و سرمربی هم نتواند فوق‌ستاره‌اش را از زمین بیرون بیاورد. کسی چه می‌داند، شاید فاتح جام جهانی 2018 با تیم ملی فرانسه بتواند آخرین خاطراتش در پاریس را با یک موفقیت بزرگ در اروپا رقم بزند و جدایی‌اش را آمیزه‌ای از تلخی و شیرینی کند. تلخی جدایی و وداع با یکی از بهترین بازیکنان کنونی فوتبال جهان و شیرینی یک خداحافظی در شادی و شعف فتح بام قاره سبز، ممکن است آخرین پست امباپه را تغییر دهد؛ اگر و فقط اگر تصویر بدون متن فعلی منتشر شده از سوی این بازیکن نمایانگر انگیزه از دست رفته او برای موفقیت باشگاهش نباشد. چنانچه پایان با سناریوی موفقیت در لیگ قهرمانان رقم بخورد، احتمالا فوق‌ستاره فرانسوی این بار برای انتشار پستی در فضای مجازی، حرف‌های زیادی هم خواهد داشت.

*حسین سعیدی نیکو


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری