football360 logo

دهمین قهرمانی خاتون در لیگ زنان رسمی شد؛ ملیکا، الوعده وفا!

14 فروردین 1403 ساعت 14:0036 نظر
خاتون بم در فاصله یک هفته مانده به پایان رقابت‌های شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان ایران به مقام قهرمانی رسید.

به گزارش فوتبال 360، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان ایران به 2 هفته پایانی فعالیت خود رسیده و طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ، قرار بود فردا (چهارشنبه) پانزدهم فروردین‌ماه با انجام 4 مسابقه همزمان، دیدارهای هفته ماقبل پایانی لیگ برتر فوتبال زنان به انجام برسد. طبق برنامه‌ریزی انجام شده، خاتون بم که مدعی اول قهرمانی محسوب می‌شد، میزبان پالایش گاز ایلام بود و ملوان بندرانزلی هم در خانه باید به مصاف ایساتیس کران فارس می‌رفت اما انصراف نماینده ایلام معادلات را تغییر داد و در آستانه برگزاری دیدارهای هفته ماقبل پایانی، معادلات به سود خاتون تغییر کرد.

شاگردان مرضیه جعفری که با برد حیرت‌انگیز و کامبک رویایی برابر ملوان در بندرانزلی به استقبال تعطیلات نوروزی رفتند، آماده آن بودند تا فردا با شکست دادن پالایش گاز ایلام جشن دهمین قهرمانی‌شان را بر پا کنند اما پیش از آنکه بازیکنان خاتون پا به میدان مسابقه بگذارند، تیم پالایش گاز ایلام که موقعیتش در رتبه پنجم جدول مسجل شده، با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام بیماری چند بازیکن کلیدی خود و مشکلات سفر به بم، انصراف خود از رویارویی با خاتون را اعلام کرد.

حسرت ملوان تمدید شد، خاتون هت‌تریک کرد

خاتون که در 16 مسابقه این فصل خود موفق به کسب 40 امتیاز شده بود، با انصراف پالایش گاز توانست شمار امتیازات خود را به عدد 43 برساند و حالا شاگردان مرضیه جعفری با فاصله 6 امتیازی نسبت به ملوان بندرانزلی دهمین قهرمانی‌شان در تاریخ 16ساله لیگ برتر فوتبال زنان را مسجل کردند؛ آن‌هم در حالی‌که ملوانی‌ها 2 مسابقه دیگر در پیش دارند اما با فرض شکست خاتون در هفته پایانی و برد ملوان در هر 2 مسابقه پیش‌رو، برتری خاتون در بازی رودررو باعث شده تا قهرمانی این تیم در فاصله یک هفته مانده به پایان رقابت‌ها مسجل شود و آن‌ها برای سومین فصل پیاپی عنوان قهرمانی را آن خود کردند.

خستگی و داغی که بچه‌های خاتون را تسلیم نکرد!

بمی‌ها که با خستگی ناشی از حضور در رقابت‌های آزمایشی جام باشگاه‌های زنان آسیا پا به رقابت‌های لیگ شانزدهم گذاشتند، تا هفته ششم روزگار خوبی را پشت سر گذاشتند اما یک سانحه ناگوار باعث فوت ملیکا محمدی و مصدومیت شدید زهرا خواجوی و بهناز طاهرخانی شد تا در غیاب این 3 بازیکن کلیدی و تاثیرگذار، خاتون با 13 بازیکن کار خود را پیش ببرد. با وجود فقدان 3 مهره کلیدی، روند شکست‌ناپذیری خاتون ادامه پیدا کرد و آن‌ها حالا در یک‌قدمی ثبت دومین قهرمانی پیاپی بدون تحمل حتی یک شکست هستند!

هفته آینده، جشن قهرمانی به میزبانی زادگاه ملیکا

شاگردان جعفری در فاصله یک روز تا برگزاری دیدار با پالایش گاز در حالی از لغو مسابقه حساس خود مطلع شدند و قهرمانی‌شان مسجل شد که حالا آن‌ها باید خود را برای سفر به شیراز و دیدار با ایساتیس کران فارس آماده کنند؛ مسابقه‌ای که چهارشنبه هفته آینده (بیست‌وچهارم فروردین‌ماه) برگزار خواهد شد و بعد از پایان این دیدار، مراسم جشن دهمین قهرمانی خاتون در تاریخ لیگ برتر فوتبال زنان برگزار می‌شود. بازیکنان خاتون بعد از فوت ملیکا محمدی، هم‌قسم شده بودند که قهرمان این دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان شوند و این قهرمانی را به روح او هدیه کنند که این قول عملی شد و حالا در زادگاه ملیکا محمدی قرار است جشن دهمین قهرمانی خاتون برگزار شود.

نتایج و برنامه دیدارهای هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال زنان ایران

چهارشنبه پانزدهم فروردین‌ماه (ساعت 19)

خاتون بم 3-0 پالایش گاز ایلام (انصراف میهمان)

ملوان بندرانزلی - ایساتیس کران فارس

پیکان تهران - شهرداری سیرجان

کانی کردستان - سپاهان اصفهان

هیات فوتبال البرز - آوا تهران

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری