football360 logo

آمار و ارقام مسابقات هفته جدید سری آ؛ شهرآورد رم، مسابقه حیثیتی یووه

17 فروردین 1403 ساعت 15:514 نظر
هفته جدید لیگ ایتالیا با ۲ رقابت سنتی و مهم همراه خواهد بود.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، هفته سی‌ویکم رقابت‌های سری آ امشب با جدال سالرنیتانا و ساسولو، ۲ تیم انتهای جدول آغاز می‌شود. در مهم‌ترین مسابقه فردا رم در داربی کاپیتاله میزبان لاتسیو خواهد بود و میلان در دیداری زودهنگام از لچه پذیرایی می‌کند.


ناپولی روز یکشنبه به خانه مونتزا می‌رود و یوونتوس در رقابتی حساس و سنتی از فیورنتینا پذیرایی می‌کند. اینتر در آخرین مسابقه این هفته دوشنبه شب میهمان اودینزه است. اینتر تا پیش از آغاز هفته جدید با ۷۹ امتیاز در صدر جدول لیگ قرار دارد و برای برگزاری هرچه سریع‌تر جشن قهرمانی لحظه‌شماری می‌کند. میلان با ۶۵ امتیاز رده دوم را به خود اختصاص داده و یوونتوس با ۵۹ امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد. بولونیا با ۵۷ امتیاز رده چهارم و جایگاه صعود به لیگ قهرمانان اروپا را در اختیار گرفته و رم (۵۲) و آتالانتا (۵۰) در جایگاه‌های بعدی جای گرفته‌اند. لائوتارو مارتینس با ۲۳ گل بهترین گلزن فصل است و الیویه ژیرو و رافائل لیائو با ۸ پاس گل رکورددارند. همچنین هیچ دروازه‌بانی به اندازه یان زومر (۱۷) کلین‌شیت نکرده.

جولان هیجان در پایتخت

رقابت داغ رم و لاتسیو در شرایطی برگزار می‌شود که ۲ تیم برای کسب سهمیه رقابت‌های اروپایی سخت در تلاشند. شاگردان ایوان تودور در ۲ مسابقه اخیر مقابل فروزینونه و یووه به پیروزی رسیده‌اند و با توجه به برنامه نسبتاً آسان به ادامه فصل امیدوارند. از سوی دیگر رم با کسب ۷ پیروزی و ۲ تساوی در ۱۰ مسابقه اخیر لیگ به امید کسب آخرین سهمیه لیگ قهرمانان اروپا به رقابت ادامه می‌دهد. حساسیت بالا در سال‌های اخیر منجر به رویکرد احتیاط‌آمیز سرمربیان شده و در ۴ داربی اخیر تنها ۳ گل به ثمر رسیده. آخرین پیروزی رم در کاپیتاله ۲ سال و ۲ هفته پیش رقم خورد و ژوزه مورینیو در ۶ حضور خود در این مسابقه تنها یک پیروزی و ۴ شکست به دست آورد؛ حالا دروسی امیدوار است در نخستین داربی خود به عنوان سرمربی جالوروسی این روند ناامیدکننده را از بین ببرد.


بازی رفت با تساوی بدون گل به پایان رسید اما لاتسیو در مسابقه پرحاشیه جام حذفی با پنالتی ماتیا زاکانی به پیروزی رسید. رم با ۷۷ کارت زرد (در کنار لچه) رکورددار اخطار در رقابت‌های این فصل لیگ است و لاتسیو با ۷۶ مورد در رده بعدی قرار دارد. پائولو دیبالا، بهترین گلزن فصل رم به دلیل مصدومیت جزئی ران پا، اردوی تیم ملی آرژانتین را از دست داد و حالا با ۴ هفته استراحت مهیای داربی می‌شود. رم از ساعت ۱۹:۳۰ روز شنبه در ورزشگاه الیمپیکو میزبان لاتسیو خواهد بود. 

میلان به دنبال ادامه روند پیروزی

شاگردان استفانو پیولی به امید کسب هفتمین پیروزی متوالی در تمام رقابت‌ها برای مصاف ظهرگاهی با لچه در ورزشگاه سن‌سیرو آماده می‌شوند. از ایتالیا خبر می‌رسد  سران میلان قصد دارند دوران طولانی حضور سرمربی ۵۸ ساله روی نیمکت تیم را یک سال دیگر تمدید کنند و او پیش از مصاف حساس با رم در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ اروپا، مسابقه با تیم میانه‌جدولی لچه را پیش رو دارد.


سالنتویی‌ها در ۲ مسابقه نخست بعد از اخراج روبرتو داورسا به ۴ امتیاز دست یافته‌اند و لوکا گوتی امیدوار است بعد از توقف رم، ترمز پیروزی‌های متوالی میلان را هم بکشد. از ۵ تقابل قبلی ۲ تیم ۲ پیروزی سهم میلان بوده و ۳ دیدار با نتیجه مساوی ۲ بر ۲ به پایان رسیده؛ از جمله بازی رفت امسال که گل‌های سانسونه و باندا در نیمه دوم، برتری روسونری را از بین برد. لچه با میانگین ۱۳.۴ خطا در هر مسابقه و دریافت مجموعاً ۷۷ کارت زرد و ۴ کارت قرمز یکی از خشن‌ترین تیم‌های فصل به شمار می‌رود؛ هرچند میلان در زمینه اخراج (۶) رکورددار است. همچنین هیچ بازیکنی به اندازه یولبر رمضانی، هافبک اهل آلبانی (۱۲ اخطار) در رقابت‌های این فصل لیگ کارت زرد نگرفته. لچه سومین خط حمله ضعیف کل لیگ (۲۶ گل) را در اختیار دارد اما میلان در زمینه گل‌های زده (۵۷) بعد از اینتر رکورددار است. روسونری از ساعت ۱۶:۳۰ روز شنبه در ورزشگاه سن‌سیرو میزبان لچه خواهد بود.

قهرمان در شمال

شاگردان فرانچسکو کالزونا در ناپولی تمام تلاش خود را برای خروج از بحران انجام می‌دهند اما بدبیاری‌های مدافع عنوان قهرمانی تمامی ندارد. ناپولی ضمن شکست مقابل بارسا و حذف از لیگ قهرمانان اروپا در هیچ‌ یک از ۴ دیدار اخیر خود به پیروزی نرسیده و در هیچ‌ یک از ۱۱ مسابقه آخر موفق به ثبت کلین‌شیت نشده است. ناپولی در رده هشتم جدول قرار دارد اما با توجه به فشردگی جدول ممکن است شکست مقابل مونتزا برای سقوط به نیمه دوم جدول کافی باشد. بیانکوروسی فصل گذشته در هفته سی‌وپنجم و بعد از قطعی شدن قهرمانی پارتنوپی در خانه با ۲ گل این تیم را شکست داد و چهارمین (و آخرین) شکست فصل را به تیم لوچانو اسپالتی تحمیل کرد. میشل دی‌گرگوریو با ۹۹ مهار (۳.۷ در هر مسابقه) در بین دروازه‌بان‌های این فصل سری آ رکورددار است. هیچ تیمی در این فصل بیشتر از مونتزا (۹) پنالتی تقدیم حریفان نکرده. حاشیه‌نشینان رود لامبرو از ساعت ۱۶:۳۰ روز یکشنبه در ورزشگاه یو پاور میزبان ناپولی خواهند بود. مسابقه رفت با تساوی بدون گل به اتمام رسید.

یووه و فیورنتینا در شرایط مشابه

جدال سنتی یوونتوس و فیورنتینا در شرایطی برگزار می‌شود که هر ۲ تیم بعد از طی کردن یک روند ناامیدکننده و ضعیف، وسط هفته گذشته در دور رفت مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی ایتالیا به پیروزی رسیده‌اند. یوونتوس تا قبل از برتری مقابل لاتسیو در ۹ دیدار متوالی تنها یک پیروزی به دست آورده بود و شاگردان وینچنزو ایتالیانو  در ۱۶ دیدار اخیر خود در تمام رقابت‌ها تنها ۴ پیروزی کسب کرده‌اند. سرمربی موفق تیم واقع در فلورانس در انتهای فصل از این تیم جدا می‌شود و گزینه‌های زیادی پیش روی خود خواهد داشت. ۲ تیم سابقه رویارویی در فینال جام حذفی و فینال جام یوفا را دارند و مسابقه این هفته می‌تواند پیش‌نمایشی از دیدار نهایی رقابت‌های فصل جاری جام حذفی ایتالیا هم باشد.


هیچ تیمی در رقابت‌های این فصل سری آ به اندازه فیورنتینا (۲۷.۳ در هر مسابقه) از پاس‌های بلند استفاده نکرده و مالکیت توپ میانگین فلورانسی‌ها (۵۶.۴ درصد) در رده سوم لیگ قرار می‌گیرد. یوونتوس همچنان دومین خط دفاعی برتر لیگ را در اختیار دارد و در ۹ مسابقه اخیر تنها یک کلین‌شیت ثبت کرده و ۱۲ بار دروازه خود را بازشده دیده. دوشان ولاهوویچ، دومین گلزن برتر فصل سری آ در مسابقه وسط هفته مقابل لاتسیو به روند گلزنی برگشت اما هیچ تیمی در این فصل به اندازه یوونتوس (۵۱) موقعیت‌های جدی گلزنی را از دست نداده. بیانکونری از ساعت ۲۲:۱۵ یکشنبه در ورزشگاه آلیانز میزبان فیورنتینا خواهد بود. مسابقه رفت با تک گل زودهنگام میرتی به برتری یوونتوس ختم شد. 

اینتر در کنام گوران

نراتزوری هفته به هفته به قهرمانی مقتدرانه سری آ نزدیک می‌شود و حسرت هواداران برای حذف زودهنگام این تیم جذاب از جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا ادامه دارد. شاگردان سیمونه اینزاگی این هفته میهمان اودینزه خواهند بود. اودینی‌ها در کل فصل تنها ۴ پیروزی به دست آورده‌اند اما هر ۴ مورد در مسابقات دشوار مقابل میلان، لاتسیو، یوونتوس و بولونیا به دست آمده. نراتزوری در ۵ مسابقه از ۶ دیدار رودرروی اخیر مقابل اودینزه به پیروزی رسیده و لائوتارو مارتینس در ۴ مورد از این بازی‌ها موفق به گلزنی شده. آخرین گل مهاجم آرژانتینی البته به اواخر فوریه برمی‌گردد و او ۳۷۶ دقیقه  با پیراهن اینتر موفق به گلزنی نشده.


اودینزه با تنها ۳۹.۹ درصد مالکیت توپ در کل لیگ رکورددار است و توپ را دائماً در اختیار رقبا قرار می‌دهد. اودینزه از ساعت ۲۲:۱۵ روز دوشنبه در آخرین مسابقه هفته در ورزشگاه بلوانرژی میزبان اینتر خواهد بود. مسابقه رفت با گلزنی چالهان ‌اوغلو، دی‌مارکو، تورام و مارتینس به برتری ۴ بر صفر افعی‌ها انجامید. هاکان که در آن مسابقه از روی نقطه پنالتی به گل رسید با گل کردن ۷ پنالتی در رقابت‌های این فصل سری آ رکورددار است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری