football360 logo

پیروزی شیرین رم در داربی کاپیتاله؛ پایان حسرت ۴۵۲ دقیقه‌ای

18 فروردین 1403 ساعت 21:4714 نظر
رم با تک گل جان‌لوکا مانچینی از سد لاتسیو گذشت.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، داربی کاپیتاله در چارچوب هفته سی‌ویکم رقابت‌های سری آ با نتیجه یک بر صفر به نفع شاگردان دانیله دروسی در رم به پایان رسید. روند طولانی ناکامی جالوروسی در داربی زیر نظر سرمربی جدید به پایان رسید و فاصله پایتخت‌‌نشینان با سهمیه لیگ قهرمانان اروپا کم‌تر و کم‌تر می‌شود.


ضربه سر جان‌لوکا مانچینی در اواخر نیمه اول رم را پیش انداخت و همین گل برای کسب ۳ امتیاز شیرین مسابقه کافی بود. رم با این پیروزی ۵۵ امتیازی شد و همچنان در رده پنجم جدول رده‌بندی سری آ باقی ماند اما فاصله با یوونتوس (۵۹) و بولونیا (۵۷) با یک بازی بیشتر به ترتیب به ۴ و ۲ امتیاز کاهش پیدا کرد. بیانکونری فرداشب در مسابقه‌ای دشوار میزبان فیورنتینا خواهد بود. 


بازی در شرایطی آغاز شد که لاتسیو در ۳ مورد از ۴ شهرآورد اخیر به پیروزی دست یافته بود و جالوروسی با رکورد منفی ۴۱۰ دقیقه گل نزدن در داربی مهیای مصاف با حریف همشهری می‌شد. شاگردان دانیله دروسی با وجود اوج‌گیری بعد از حضور سرمربی جدید در ۴ مسابقه قبلی در تمام رقابت‌ها تنها یک پیروزی به دست آورده‌ بودند و اوضاع لاتسیو هم با ۵ شکست در ۷ دیدار اخیر تعریف چندانی نداشت.


رقابت نایب‌قهرمان فصل گذشته سری آ و فینالیست فصل گذشته لیگ اروپا مطابق روال سال‌های گذشته و تحت تأثیر حساسیت بالا با رویکردی احتیاط‌آمیز آغاز شد. حملات جسته و گریخته ۲ تیم در دقایق ابتدایی خطر چندانی روی دروازه‌ها ایجاد نکرد تا اینکه جان‌لوکا مانچینی در دقیقه ۴۲ بالاخره قفل دروازه لاتسیو را باز کرد. حسرت ۴۵۲ دقیقه‌ای گلادیاتورها برای گلزنی در شهرآورد با ارسال دقیق پائولو دیبالا پایان یافت. ضربه کرنر بازیکن تیم ملی آرژانتین و قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ در پشت محوطه ۶ قدم روی سر مانچینی فرود آمد و ضربه محکم مدافع وسط ۲۷ ساله که در مسابقه قبلی ۲ تیم از زمین بازی اخراج شده‌ بود، پشت سر کریستوس مانداس به تور دروازه لاتسیو چسبید. این چهارمین گل فصل مانچینی در رقابت‌های این فصل سری آ و نخستین گل او بعد از مصاف با اینتر در اواسط زمستان بود.


نیمه اول با برتری میلی‌متری رم به پایان رسید و در آغاز ۴۵ دقیقه دوم هم روند مسابقه تغییر چندانی نکرد. شاگردان دروسی مالکیت توپ را بیشتر در اختیار داشتند و تعداد حملات این تیم هم کمی بیشتر از حریف بود. استفان الشعراوی می‌توانست در دقیقه ۵۴ اختلاف را دوبرابر کند اما شلیک او با اصابت به تیر دروازه از دست رفت.ضد حمله برق‌آسای رم را لوکاکو آغاز کرد. مهاجم بلژیکی سابق اینتر با یک پاس در عمق عالی الشعراوی را در سمت چپ محوطه جریمه صاحب توپ کرد اما ضربه محکم او از زاویه تنگ با برخورد به تیر افقی به داخل زمین برگشت.


ایگور تودور تلاش کرد با به زمین فرستادن چهره‌های تازه‌نفس مانند پدرو رودریگس، والنتین کاستیانوس، پاتریک، لوئیزگس آلبرتو و لوکا پلگرینی روند مسابقه را عوض کند اما خبری از بازگشت نبود و بازی در نیمه دوم دائماً متوقف می‌شد.


خشونت‌ و درگیری‌های داخل زمین داور مسابقه را ناچار کرد به مانچینی، زکی‌چلیک، پاردس، کاستیانوس و پدرو کارت زرد نشان دهد. دائیچی کامادا در اواسط نیمه دوم با قرارگیری در پشت مدافعان رم دروازه سویلار را باز کرد اما پرچم کمک‌داور بالا رفت و این گل به دلیل آفساید مردود اعلام شد. ادامه حملات ۲ تیم در دقایق پایانی بی‌اثر بود و بازی با همان برتری یک بر صفر رم به پایان رسید. این نخستین پیروزی جالوروسی در ۵ شهرآورد اخیر بود. مسابقه سنتی پایتخت ایتالیا در سال‌های اخیر به شدت کم‌گل برگزار شده و در مجموع ۵ دیدار اخیر تنها ۴ بار توپ از خط دروازه‌ها گذشته . رم از ساعت ۲۲:۳۰ پنج‌شنبه در مسابقه‌ای حساس از دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های فصل جاری لیگ اروپا در ورزشگاه سن‌سیرو میهمان میلان خواهد بود. لاتسیو یک شب بعد در نخستین بازی هفته بعدی لیگ ایتالیا از سالرنیتانا پذیرایی می‌کند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری