football360 logo

فرانک لمپارد در جام جهانی 2026؛ به دنبال بازگرداندن آبرو!

20 فروردین 1403 ساعت 13:2516 نظر
سرمربی سابق چلسی در لیست مربیان تیم ملی کانادا قرار گرفته است.

به گزارش فوتبال 360، عملکرد و سابقه کار هر سرمربی در مقصدهای بعدی او تاثیر زیادی خواهد داشت. به فرانک لمپارد به گزینه‌ای موقت یا شکست‌خورده نگاه می‌شود و این مربی به دنبال بازگرداندن آبروی از دست رفته برای ادامه دنیای مربیگری خود است.

این سیاهی چگونه آمد؟

دوران ورود فرانکی بزرگ باشگاه چلسی به دنیای مربیگری با هدایت جوانان باشگاه آغاز شد. او پس از یک سال حضور در این سمت ب با پیشنهادی از سوی دربی کانتی به سمت سرمربی این باشگاه رسید. پروژه او در دربی نسبتا خوب بود. کسب مقام ششم در فصل 19-2018، بالاترین جایگاهی  این تیم از سال 2014 محسوب می‌شد و مطمئنا تاثیر تفکرات این مربی جوان بود. امروزه شاهد هستیم مربیان جوان برای انتخاب‌های بعدی خود بسیار سنجیده عمل می‌کنند و مثال کنونی، می‌تواند ژابی آلونسو باشد. آلونسو با وجود فصلی بی‌نظیر، هر 2 پیشنهاد بزرگ خود از سوی لیورپول و بایرن مونیخ را رسما رد کرد زیرا  بهتر از هرکسی می‌داند باید تجربه‌ بیشتری را کسب کند تا به دنیای ابرباشگاه‌ها وارد شود.

با این حال رفتار فرانک لمپارد متفاوت بود. قطعا نمی‌دانیم کم‌تجربگی یا رابطه احساسی باعث تصمیم لمپارد شده یا موضوع دیگری در میان بوده است اما او تصمیم گرفت دربی کانتی را به مقصد چلسی ترک کند. حضور در باشگاه چلسی با وجود اینکه نزدیک به 2 سال به‌طول انجامید اما باعث شد به عنوان یک انتخاب اشتباه از سوی کارشناسان  لقب بگیرد. اسطوره از باشگاه اخراج شد و سیاهی، کمی چهره او را پوشاند. پس از گذشت یک سال حرکت بعدی لمپارد بازهم یک اشتباه دیگرنام داشت. اورتون به دوران بحران نزدیک بود و لمپارد به عنوان جانشین سرمربی اخراج شده تافی‌ها روی نیمکت نشست. خارج کردن از بحران برای مربیان بزرگ کار سختی خواهد بود و لمپارد کم‌تجربه در مربیگری، باید احساس می‌کرد  توانایی انجام این کار را نخواهد داشت. لمپارد، اورتون را به سقوط نکشاند اما پایان همکاری با اخراج، سیاهی را بر چهره او بیشتر کرد. بازهم شکستی دیگر را تجربه کرد و آخرین حضور موقت در چلسی  یک تجربه بد برای او شد تا دیگر یادی از فرانگی در ذهن هیچ کس باقی نماند.

راه حلی شاید عاقلانه

تیم ملی کانادا برای جام جهانی 2026 به دنبال سرمربی جدید است. آنها چند نام را درنظر دارند که یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها برای این کشور فرانک لمپارد خواهد بود. کانادا در حال حاضر با سرمربی موقت خود دیدارها را پشت سر می‌گذارد و آنها قصد دارند به زودی سرمربی دائمی انتخاب کنند. گفته می‌شود مذاکرات اولیه برگزار شده و هر 2 طرف از این همکاری استقبال می‌کنند. آخرین سخنان فرانک لمپارد کمی به اخبار نزدیک است زیرا او گفته بود: «اکنون از کنار خانواده بودنم لذت می‌برم اما به فکر بازگشت هستم. امیدوارم شغل مناسب پیشنهاد شود زیرا مشتاق حضور در دنیای فوتبال هستم. عاشق فوتبالم و با وجود سختی‌های دوری از خانواده می‌خواهم به فوتبال بازگردم.»

لمپارد اگر زمان کافی را همراه خانواده سپری کند، انگیزه بیش‌تری می‌یابد. شاید حضور در یک تیم ملی که زمان کمتری را از او می‌گیرد، بتواند تجربه مناسبی رقم بزند. عملکرد خوب در این جایگاه می‌تواند فرصتی دوباره برای به دست آوردن آبروی از دست رفته در دنیای مربیگری باشد اما اگر حضور در تیم ملی کانادا تبدیل به شکستی دیگر شود، اوضاع برای فرانکی دراماتیک می‌شود.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری