football360 logo

پرسپولیس تهران 1-0 ملوان بندرانزلی؛ تمدید روزهای خوب با گلی جنجالی

24 فروردین 1403 ساعت 21:58526 نظر
پرسپولیس در با تک گل عیسی آل‌کثیر موفق شد برابر ملوان بندرانزلی به پیروزی برسد.

به گزارش فوتبال 360، هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران به نقطه پایان کارش رسید و بعد از برتری استقلال مقابل آلومینیوم، شکست 4گله تراکتور در جدال با ذوب‌آهن و تساوی بدون گل سپاهان در نبرد با نساجی، نوبت به انجام مسابقه آخرین مدعی کسب عنوان قهرمانی لیگ بیست‌وسوم رسید و سرخ‌پوشان پایتخت در دیداری خانگی امشب میزبان ملوان بندرانزلی بودند؛ آن‌هم در حالی‌که با توجه به شرایط جدول رده‌بندی، 2 تیم در مسابقه امشب به دنبال کسب 3 امتیاز بودند.

سرخ‌پوشان پایتخت که در 5 بازی اخیر خود موفق به کسب 4 برد در لیگ برتر شده بودند، به دنبال آن بودند تا بتوانند با شکست دادن ملوان، فاصله یک امتیازی‌شان با استقلالِ صدرنشین را حفظ کنند و از کورس قهرمانی عقب نمانند. در آن‌سوی میدان، ملوانی‌ها با توجه به شکست تراکتور و توقف سپاهان، این فرصت را داشتند تا بتوانند با شکست دادن پرسپولیس در ورزشگاه آزادی خود را به رتبه سوم جدول برسانند و همین مسئله باعث شد تا شاگردان مهدی تارتار با انگیزه بالا در خانه حریف کار خود را دنبال کنند.

ترکیب پرسپولیس تهران

امیررضا رفیعی، گیورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، دانیال اسماعیلی‌فر، عبدالکریم حسن، مسعود ریگی، سروش رفیعی (از دقیقه 70: محمد خدابنده‌لو)، اوستون اورونوف (از دقیقه 84: علی نعمتی)، مهدی ترابی (از دقیقه 76: سعید صادقی)، امید عالیشاه (از دقیقه 84: سینا اسدبیگی) و عیسی آل‌کثیر (از دقیقه 76: وحید امیری)

سرمربی: اوسمار ویرا

ترکیب ملوان بندرانزلی

حبیب فرعباسی، حامد نورمحمدی، آرمان اکوان، مجید عیدی، پدرام قاضی‌پور، ابوذر صفرزاده، پویا پورعلی (از دقیقه 73: محمدرضا بردبار)، حسین صادقی (از دقیقه 58: میلاد سرلک)، مهران احمدی (از دقیقه 58: محمد عمری)، محمدرضا سلیمانی و رضا جعفری (از دقیقه (2+90): ماهان صادقی)

سرمربی: مهدی تارتار

اوسمار ویرا تصمیم گرفت تا به ترکیب برنده دست نزد و با همان نفراتی که هفته گذشته پرسپولیس برابر گل‌گهر سیرجان به میدان رفته بود، آن‌ها امشب برابر ملوان بندرانزلی هم صف‌آرایی کردند. در طرف مقابل، مهدی تارتار با خارج کردن نام میلاد باقری، محمد طیبی و محمد عمری از ترکیب اصلی ملوان، به حامد نورمحمدی، آرمان اکوان و مهران احمدی در ترکیب اولیه تیم شمالی فرصت بازی داد تا ملوانی‌ها بعد از برد داربی شمال با سیمایی متفاوت برابر پرسپولیس قرار گیرند.

2 تیم از ساعت 20 در حضور بیش از 30 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی تهران با قضاوت پیام حیدری کار خود را آغاز کردند که در دقایق ابتدایی مسابقه، خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی روی دروازه‌ها نبود. سرانجام در دقیقه 25، اولین موقعیت جدی مسابقه توسط پرسپولیسی‌ها روی دروازه ملوان خلق شد که تکل هوشمندانه مجید عیدی سد راه شوت امید عالیشاه شد. در ادامه یک فرصت ایده‌آل گلزنی برای گیورگی گولسیانی به‌وجود آمد که در فاصله چندقدمی دروازه ملوان توپ را به آسمان کوبید تا نتیجه بازی 0-0 باقی بماند.

امید عالیشاه در دقیقه 42 بهترین فرصت برای باز کردن دروازه ملوان را در نیمه نخست به‌دست آورد که شوت پرقدرت کاپیتان پرسپولیس را حبیب فرعباسی با واکنشی دیدنی برگشت داد تا نتیجه بازی در نیمه اول با تساوی بدون گل خاتمه یابد. در آغاز نیمه دوم، عیسی آل‌کثیر در دقیقه 49 روی پاس امید عالیشاه در موقعیتی بسیار مشکوک به آفساید دروازه ملوان را باز کرد که گل او پذیرفته شد تا سرخ‌پوشان پایتخت با یک گل از حریف خود پیش بیفتند.

ملوانی‌ها بعد از گلزنی آل‌کثیر، به دنبال آن بودند تا بتوانند جبران‌مافات کنند و در دقیقه 60، شوت پرقدرتی از سوی ابوذر صفرزاده روانه دروازه پرسپولیس شد که امیررضا رفیعی توپ را به کرنر فرستاد. در دقیقه 69، محمد عمری که برای تیم ملوان به عنوان یار جانشین به میدان آمد، در محوطه جریمه پرسپولیس با تکل بلند امید عالیشاه سرنگون شد اما داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت که این تصمیم او با واکنش تند بازیکنان و کادرفنی ملوان مواجه شد.

شاگردان مهدی تارتار در دقایق پایانی مسابقه همه تلاش خود را به کار بستند تا به گل تساوی برسند اما تلاش‌شان بی‌ثمر بود تا بازی با برتری یک بر صفر پرسپولیس به پایان برسد. با این پیروزی، سرخ‌پوشان پایتخت 49 امتیازی شدند و فاصله یک امتیازی خود با استقلالِ صدرنشین را حفظ کردند و ملوانی‌ها هم با پذیرش ششمین باخت فصل در رتبه پنجم جدول موقعیت‌شان تغییری نکرد. در هفته بیست‌وچهارم، پرسپولیس روز پنجشنبه سی‌ام فروردین‌ماه میهمان صنعت‌نفت آبادان است و ملوان بندرانزلی هم روز یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه در انزلی میزبان سپاهان اصفهان خواهد بود.

نتایج کامل هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران

جمعه بیست‌وچهارم فروردین‌ماه

شمس‌آذر قزوین 1-0 فولاد خوزستان

تراکتور تبریز 1-4 ذوب‌آهن اصفهان

مس رفسنجان 2-2 پیکان تهران

سپاهان اصفهان 0-0 نساجی مازندران

آلومینیوم اراک 0-1 استقلال تهران

استقلال خوزستان 2-1 صنعت‌نفت آبادان

هوادار تهران 1-0 گل‌گهر سیرجان

پرسپولیس تهران 0-0 ملوان بندرانزلی

هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران با صدرنشینی استقلال با کسب 50 امتیاز به پایان رسید و پرسپولیس هم با 49 امتیاز در رتبه دوم جدول قرار گرفت. تراکتور تبریز با 40 امتیاز در رتبه سوم است و سپاهان اصفهان هم با 39 امتیاز در رتبه چهارم جدول نامش به چشم می‌خورد. در قعر جدول هم، نساجی مازندران و صنعت‌نفت آبادان 16 امتیازی هستند که نساجی به دلیل عملکرد بهتر در بازی رودررو در رتبه پانزدهم است و استقلال خوزستان هم با 19 امتیاز در جایگاه چهاردهم حضور دارد.

چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین‌ماه دیداری معوقه از هفته هفدهم میان تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان برگزار خواهد شد و بعد از آن، نوبت به انجام دیدارهای هفته بیست‌وچهارم می‌رسد که در مهم‌ترین بازی‌ها، استقلال روز جمعه سی‌ویکم فروردین‌ماه میزبان شمس‌آذر قزوین است، پرسپولیس روز پنجشنبه سی‌ام فروردین در آبادان به مصاف صنعت‌نفت می‌رود و تراکتور تبریز هم روز جمعه پیش از برگزاری دوئل استقلال و شمس‌آذر به مصاف نساجی در قائمشهر خواهد رفت.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری