football360 logo

گاه‌شمار تاریخ فوتبال؛ دوازدهم فوریه، رقص آتش در داربی نیمه‌تمام میلان

24 فروردین 1403 ساعت 19:264 نظر
داربی خاطره‌انگیز میلان در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، 19 ساله شد.
به گزارش فوتبال 360، لیگ قهرمانان اروپا در فصل 05-2004 با معجزه استانبول به خاطر آورده می‌شود. جایی که در دیدار فینال، لیورپول شکست 0-3 را به تساوی 3-3 تبدیل کرد و سپس در ضربات پنالتی از سد میلان گذشت تا یکی از دراماتیک‌ترین قهرمانی‌های تاریخ در این مسابقات سهم قرمزها شود.
میلان آن دوره در شرایطی به دیدار فینال راه یافته بود که در دور گروهی، صدرنشین گروهش بالاتر از بارسلونا و شاختار دونیتسک لقب گرفته بود. آن فصل رم تنها ناکام فوتبال ایتالیا در لیگ قهرمانان اروپا بود و علاوه بر میلان، اینتر و یوونتوس نیز در قامت صدرنشین دور گروهی به دور حذفی صعود کرده بود.
هرچند یوونتوس را در مرحله یک چهارم نهایی، لیورپول از دور مسابقات کنار زد و خاطره غلبه بر رئال مادرید از اذهان بیانکونری پاک شد اما در سمت دیگر جدول، داربی شهر میلان به میزبانی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات برگزار می‌شد. جایی که ابتدا میلان روی کاغذ میزبان رقیب همشهری بود و در بازی برگشت، میزبانی سهم اینتر شده بود.
هر دو بازی به میزبانی استادیوم سن‌سیرو برگزار می‌شدند اما میلان که با غلبه بر منچستریونایتد به این مرحله رسیده بود، در دور رفت مسابقات موفق شد اینتر را با 2 گل شکست دهد که برای رسیدن به این مرحله به لطف درخشش خیره‌کننده آدریانو از سد پورتو گذشته بود.
گلزنان میلان در بازی دور رفت، یاپ استام و آندری شفچنکو بودند و در شرایطی که اینتر قصد بازگشت در بازی دور برگشت را داشت، آتش بازی هواداران حاضر در استادیوم پس از گل شفچنکو، در شرایطی که بازی با برتری میلان در نتیجه مجموع 0-3 همراه می‌شد، بازی را ناتمام گذاشت.
هواداران اینتر آتش بازی را در دقیقه 72 به اوج رساندند و پرتاب مواد آتش‌زا به درون زمین، در شرایطی که یکی‌شان به دیدا، سنگربان میلان برخورد کرد، برای به خطر انداختن سلامتی بازیکنان کافی بود. در نتیجه قاضی میدان، مارکوس مرک آلمانی حکم به نیمه‌تمام ماندن دیدار داد و نتیجه انضباطی 0-3، میلان را به دور بعدی رقابت‌ها فرستاد. اینتر نیز از همراهی تماشاگرانش در 4 دیدار آینده محروم شد.
در مرحله نیمه‌نهایی نیز میلان اگرچه موفق به غلبه بر پی‌اس‌فی آیندهوون به لطف گل زده بیشتر در خانه حریف شد و به دیدار فینال راه یافت اما معجزه‌وار مغلوب لیورپولی شد که برای رسیدن به فینال و رقم زدن معجزه، چلسی را از سد راهش برداشته بود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری