football360 logo

پالمر، حسرت این روزهای سیتی؛ بر باد رفته

29 فروردین 1403 ساعت 12:3522 نظر
ستاره اول چلسی همان بازیکنی است که سیتی به راحتی از دست داد.

به گزارش فوتبال 360، با ارلینگ هالند برای آقای گلی لیگ برتر انگلیس رقابت می‌کند. همین گزاره فارغ از هت‌تریک‌ها، گلزنی‌های مداوم، تاثیرهای مثبت در جریان مسابقات و سایر فاکتورهای مثبت فنی کول پالمر کافی است تا سیتیزن‌ها برای از دست دادنش افسوس بخورند و چلسی برای به دست آوردنش هیجان‌زده و سرمست باشد. پسر جوان فوتبال انگلیس باز هم بر خوشبختی‌های گرت ساوت‌گیت اضافه شده و ترافیک بازیکنان هجومی در ترکیب تیم ملی را افزایش می‌دهد و انتخاب از میان آنها را سخت می‌کند. پالمر با 4 گل اخیر اکنون در کنار غول نروژی سیتی ایستاده و شانس رسیدن به عنوان مهم و درخشان آقای گلی لیگ انگلیس را دارد. او بدون تردید بهترین خرید چلسی در دوران جدید بوده و برای سکونشینان استمفوردبریج تداعی فرانک لمپارد را می‌کند.

دامنه وسیع رکوردها

بدون شک وقتی در یک مسابقه لیگ برتری با این سن و سال و در امتداد موفقیت‌ها و درخشش‌های قبلی 4 گل در یک بازی به ثمر می‌رسانید، رکوردها شما را تعقیب می‌کنند. کول پالمر با درخشش استثنایی در مقابل اورتون سریع‌ترین هت‌تریک کامل تاریخ لیگ برتر انگلیس را در 16 دقیقه به نام خودش ثبت کرد. این یعنی او از همه گلزنان بزرگی عبور کرد که تاریخ این لیگ را عرصه درخشش خود کرده بودند و به عنوان اسطوره از تیم‌های خود خداحافظی کردند. پالمر پس از لمپارد اولین زننده 4 گل در یک بازی برای چلسی شد. بنابراین باید او را هم مثل سوپر فرانکی از همین حالا محبوب هواداران مغموم و خسته این روزهای چلسی بدانیم. پالمر علاوه بر این، اولین بازیکن چلسی پس از دیدیه دروگبا با هت‌تریک در 2 بازی متوالی خانگی است. از زمان دیگو کاستا تا بازی اخیر با اورتون، کسی موفق نشده بود در یک فصل لیگ برتر برای چلسی حداقل 20 گل به ثمر برساند. به نام‌ها نگاه کنید؛ اسطوره‌های لیگ برتر انگلیس، لمپارد، دروگبا و کاستا و با مرور دوباره این نام‌ها و قرار گرفتن نام کول پالمر در کنارشان، ابعاد استعداد و توانایی‌های این جوان انگلیسی را دریابید. پالمر یکی از خوش‌نام‌ترین و درخشان‌ترین پدیده‌های کنونی فوتبال جهان است و تا پایان فصل نیز می‌تواند رکوردهایش را ارتقا ببخشد و با ستاره‌های بزرگ دیگری مقایسه شود.

افسوس سیتی

پپ گواردیولا در پایان فصل گذشته و پس از فتح سه‌گانه تاریخی اقدام به خلوت کردن رختکن تیمش برای تزریق بازیکنان جدید با انگیزه‌های سرشار کرد. او، ریاض محرز و ایلکای گوندوغان را واگذار کرد تا ستاره‌هایی مثل جرمی دوکو فرصت بیشتری برای بازی داشته باشند.با این حال پپ شاید کمی در ساخت و ساز دوباره منچسترسیتی بی‌دقتی داشت. تیم او جواهری به نام پالمر را روی نیمکت می‌نشاند و در نهایت هم از دستش داد؛ در حالی که پالمر این روزها با 20 گل زده تعداد گل‌هایش با هالند برابری می‌کند. ستاره انگلیسی می‌توانست پدیده درخشانی در آسمان آبی‌های شهر منچستر باشد اما پپ و باشگاه، او را برای درخشش در لندن به چلسی فروختند و  یقینا این اشتباه با افسوس سیتیزن‌ها همراه خواهد بود. گفته می‌شود سیتی برای فصل بعد ممکن است برناردو سیلوا را هم از دست بدهد و حتی شایعه رفتن دی‌بروینه به عربستان هنوز کاملا منتفی نشده است. ستاره آکادمی سیتی به راحتی می‌توانست به جای رفتن به چلسی، جای یکی از این مهره‌های ثابت ترکیب تیم سابقش را پر کند و گل‌هایش را در کنار هالند و در خدمت سیتی به ثمر برساند.

بهترین خرید فصل

باید این عنوان را برای چلسی اصلاح کرد. برخی معتقدند کول پالمر در میان خریدهای پرشمار این فصل چلسی بهترین بوده اما این گزاره را باید اینگونه تغییر داد و نوشت؛ ستاره جوان انگلیسی تنها خرید خوب فصل آبی‌هاست. آنها زیر و بم بازار جابه‌جایی بازیکنان را از اروپا تا آفریقا و آمریکای لاتین در نوردیدند تا پدیده‌های مطرح دنیای مستطیل سبز را جذب کنند و پاتوقی برای بازیکنان جوان و مستعد نام بگیرند. از بین همه این جوان‌ها اما فقط کول پالمر در حد انتظار و البته بیشتر از انتظار درخشیده. آنها دنیا را برای یافتن پدیده‌ها زیر و رو کردند و باز هم بازیکنی شاغل در لیگ برتر انگلیس به داداشان رسید. آمار نشان می‌دهد با کسر گل‌های مهم و سرنوشت‌ساز پالمر، ممکن بود چلسی برای بقا در لیگ بجنگد و این که آنها در نیمه بالایی جدول هستند با کمی اغماض، بیشتر به درخشش این ستاره جوان بازمی‌گردد. جواب دادن خرید لیگ برتری چلسی یک بار دیگر این ایده را برجسته می‌کند؛ برای پیشرفت تیم‌های باشگاهی در لیگ انگلیس و برای بالا بردن سطح کیفی یک تیم، باید بیش از سایر نقاط جهان به انگلیس و بازیکنانی نظر داشت که تجربه حضور در لیگ برتر را دارند. پالمر با تجربه حضور در لیگ برتر، هر چند کم و به صورت یار تعویضی اما از همه خریدهای چلسی از سرتاسر دنیا بهتر عمل کرده و اگر با همین فرم در این تیم به کارش ادامه دهد، به اسطوره شیرهای لندنی تبدیل خواهد شد. 


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری