football360 logo

برد روحیه‌بخش سپاهان در روز شعارهای جنجالی؛ رکورد رویایی گاندوها خراب شد!

29 فروردین 1403 ساعت 18:3263 نظر
سپاهان در دیداری معوقه از هفته هفدهم لیگ برتر موفق شد با یک گل برابر ذوب‌آهن در داربی اصفهان پیروز شود.

به گزارش فوتبال 360، مسابقات هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال ایران قرار است از فردا (پنجشنبه) آغاز شود اما پیش از آنکه مسابقات این هفته آغاز شود، مسئولان سازمان لیگ تصمیم گرفتند تا شمار دیدارهای معوقه لیگ را به عدد صفر برسانند و در همین راستا، امروز (چهارشنبه) داربی معوقه اصفهان میان تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن به انجام رسید؛ آن‌هم در حالی‌که 2 تیم در هفته هفدهم باید حدود یک ماه قبل به مصاف هم می‌رفتند اما حضور سپاهان در آسیا معادلات را تغییر داد.

طلایی‌پوشان بعد از تساوی برابر تراکتور، شکست مقابل صنعت‌نفت و توقف در جدال با نساجی، به دنبال اولین پیروزی‌شان در سال 1403 بودند تا هم به روند ناکامی‌هایشان پایان بدهند و هم بتوانند در کورس مدعیان موقعیت خود را حفظ کنند. در نقطه مقابل، ذوبی‌ها که بهترین تیم بیرون از خانه لیگ بیست‌وسوم هستند، در بازی امروز به دنبال حفظ رکوردشان در ورزشگاه نقش جهان بودند و چشم امیدشان به این بود که بتوانند با شکست دادن حریف همشهری، خود را به رتبه هفتم جدول برسانند و هم‌امتیاز با گل‌گهرِ رده ششمی شوند.

درخشش آقای گل سرنوشت بازی را رقم زد

2 تیم از ساعت 16:30 در ورزشگاه نقش جهان اصفهان و در روزی‌که استقبال بسیار حداقلی از مسابقه انجام شده بود، به مصاف هم رفتند. برخلاف آنچه تصور می‌شد، بازی در نیمه نخست از کیفیت بالایی برخوردار نبود و با وجود آنکه طلایی‌پوشان اصفهانی بیشتر بر توپ‌ومیدان تسلط داشتند اما بازی درگیرانه دنبال شد و خبری از تهدید دروازه 2 تیم نبود. در دقیقه 32 مسابقه، اولین موقعیت جدی روی دروازه ذوب‌آهن اصفهان خلق شد که شوت پرقدرت رامین رضاییان را پارسا جعفری به کرنر فرستاد و این شوت رضاییان، تنها موقعیت جدی بازی در نیمه نخست بود تا 2 تیم با تساوی بدون گل به رختکن بروند.

هواداران سپاهان که نسبت به روند نتیجه‌گیری تیم‌شان معترض بودند، از همان دقایق ابتدایی نیمه دوم شعارهای تندی علیه ژوزه مورایس سر دادند و خواهان جدایی این سرمربی پرتغالی و جانشینی محرم نویدکیا شدند. ضمن آنکه آن‌ها علیه اعضای هیات‌مدیره و رضا فتاحی، مدیر تیم سپاهان هم موضع‌گیری کردند و درخواست‌شان، استعفای دسته‌جمعی آن‌ها بود. طلایی‌پوشان به مانند نیمه نخست، در نیمه دوم هم بیشتر توپ‌ومیدان را در اختیار داشتند اما پارسا جعفری سد راه گلزنی شاگردان ژوزه مورایس می‌شد تا نتیجه بازی تغییری نکند.

دروازه‌بان جوان ذوبی‌ها در دقیقه 57 موفق شد ضربه سر چکشی شهریار مغانلو را مهار کند تا مهاجم بلندقامت طلایی‌پوشان ناکام در گلزنی باشد. مغانلو که به دنبال باز کردن دروازه ذوب‌آهن بود سرانجام در دقیقه 69 موفق شد خود را در مسیر توپ قرار بدهد و فریبرز گرامی، مدافع باتجربه ذوب‌آهن را وادار به خطا کرد تا پیام حیدری نقطه پنالتی را نشان بدهد که مغانلو با وجود آنکه جعفری مسیر توپ را به درستی تشخیص داد، توانست گل برتری را وارد دروازه سفیدوسبزپوشان کند.

ربیعی با توجه به گلزنی مغانلو، ترکیب تیمش را تهاجمی کرد اما ذوبی‌ها نتوانستند گل خورده را جبران کنند و جدی‌ترین موقعیت ایجاد شده برای این تیم هم توسط محسن آذرباد از دست رفت تا بازی با تک گل شهریار مغانلو از روی نقطه پنالتی، با برتری یک‌گله طلایی‌پوشان به پایان برسد تا آن‌ها برای سومین‌بار پیاپی در داربی اصفهان برنده شوند و در نقطه مقابل، اولین شکست بیرون از خانه ذوب‌آهن در فصل جاری لیگ برتر به‌ثبت رسید؛ هر چند که شاگردان ربیعی همچنان برترین تیم میهمان فصل هستند.

سپاهان با برد در مسابقه امروز، 42 امتیازی شد و با سبقت از تراکتور توانست به رتبه سوم جدول صعود کند و در فاصله 8 امتیازی با استقلالِ صدرنشین قرار گرفت. ذوب‌آهن هم با 30 امتیاز و تفاضل 1- در رتبه هشتم جدول باقی ماند تا شاگردان ربیعی همچنان خطر سقوط به جمع تیم‌های نیمه دوم را احساس کنند. در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر، روز یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه، طلایی‌پوشان اصفهانی در بندرانزلی میهمان ملوان خواهند بود و در همان روز ذوب‌آهن باید در خانه به مصاف آلومینیوم اراک برود.


خلاصه بازی سپاهان ۱-۰ ذوب‌آهن

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری