football360 logo

11 نکته که باید پیش از بازی صنعت‌نفت آبادان - پرسپولیس بدانید؛ بهترین و بدترین تیم نیم‌فصل

29 فروردین 1403 ساعت 23:00174 نظر
پرسپولیس و صنعت‌نفت با انگیزه‌های کاملاً متفاوت به دیدار هم می‌روند.

به گزارش فوتبال 360، دیدارهای هفته بیست‌وچهارم لیگ روز پنجشنبه 30 فروردین با برگزاری 3 بازی آغاز خواهد شد. در یکی از این مسابقات پرسپولیس از ساعت 19 در ورزشگاه تختی آبادان میهمان صنعت‌نفت آبادان است. پرسپولیس در این روزها مصمم‌تر از قبل به دنبال تکرار مقام قهرمانی است و صنعت‌نفت هم می‌خواهد مانند فصل گذشته در هفته‌های پایانی از سقوط فرار کند.

1. سرخ‌پوشان پایتخت با 49 امتیاز از 23 بازی در رده دوم جدول هستند. پرسپولیسی‌ها با هر نتیجه‌ای از این رده پایین‌تر نخواهند آمد ولی با پیروزی در این دیدار فرصت قرار گرفتن در صدر جدول را هم دارند. این تیم تحت شرایطی حتی با تساوی هم شانس صعود به رده نخست جدول را در پایان هفته بیست‌وچهارم خواهد داشت.

2. صنعت‌نفت با 16 امتیاز در رده آخر جدول قرار گرفته است. این تیم هم‌امتیاز با نساجی تیم پانزدهم جدول است و در صورتی‌که در این هفته از این تیم امتیاز بیشتری کسب کند، یک رده در جدول صعود خواهد کرد ولی با توجه به فاصله 3 امتیازی با استقلال خوزستان تیم چهاردهم جدول و شکست در نبرد رودررو از این تیم، تحت هر شرایطی از منطقه سقوط خارج نخواهد شد.

3. پرسپولیس در بهترین فرم این فصل خود پا به این دیدار می‌گذارد. این تیم در 3 بازی قبلی خود به پیروزی رسیده و در 4 مسابقه قبلی گل نخورده است. این تیم در 6 بازی گذشته به 5 پیروزی و یک تساوی دست یافته است و با این عملکرد بهترین تیم نیم‌فصل دوم است. صنعت‌نفت در 6 هفته اخیر، 3 بار مغلوب شده، 2 بار به تساوی رسیده و یک مرتبه هم پیروز شده است. صنعت‌نفت تنها تیم لیگ است که در دیدارهای خانگی کلین‌شیت نداشته و بدترین تیم نیم‌فصل دوم محسوب می‌شود.

4. بر اساس آمار «متریکا»، پرسپولیس در فوتبال مالکانه بهترین تیم لیگ است. این تیم در مالکیت توپ، پاس، دقت پاس در رتبه نخست لیگ است. این تیم تکنیکی‌ترین تیم لیگ است و بهترین آمار را در دریبل دارد. صنعت‌نفت ضعیف‌ترین خط دفاع این فصل را دارد و با تنها 2 کلین‌شیت، کمتر از هر تیمی موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شده است.

5. صنعت‌نفت در بازی رفت دست به کار بزرگی زد و پرسپولیس را در خانه متوقف کرد. با این‌حال صنعت‌نفت در لیگ برتر 17 بار از پرسپولیس شکست خورده و مغلوب هیچ تیمی بیشتر از این نشده است. پرسپولیس در 15 تقابل قبلی با صنعت‌نفت در تمام رقابت‌ها فقط یک شکست داشته است.

6. زردپوشان آبادانی در این فصل 3 مربی داشته‌اند و نیمکت این تیم بی‌ثبات بوده است. فراز کمالوند در هفته‌های اخیر هدایت این تیم را بر عهده گرفته است. این مربی آمار خوبی برابر پرسپولیس ندارد و با قبول 10 شکست به هیچ تیمی بیشتر از این تیم نباخته است. کمالوند در 8 تقابل آخر برابر پرسپولیس در لیگ برتر شکست خورده و در 6 بازی گذشته موفق به گلزنی نشده است. 

7. علی علیپور با 6 گل، بهترین گلزن تقابل‌های پرسپولیس با صنعت‌نفت آبادان در لیگ برتر است و پس از او، جواد کاظمیان با 4 گل قرار دارد. سیدجلال حسینی با 12 بازی رکورددار بیشترین حضور در مصاف پرسپولیس با صنعت‌نفت آبادان در لیگ برتر است.

8. در ترکیب پرسپولیس، شهاب زاهدی مهاجم جدا شده این تیم با 6 گل بهترین آمار را دارد. مهدی ترابی با نمره 7.33 بهترین بازیکن پرسپولیس و سومین بازیکن برتر لیگ است. طالب ریکانی کاپیتان محبوب آبادانی‌ها با 5 گل، بیشترین گل زده را در این تیم دارد و با نمره 7.11 بهترین بازیکن این تیم است.

9. در بین بازیکنان دو تیم، فرشاد فرجی، عیسی آل‌کثیر و محمدرضا خانزاده تنها بازیکنانی هستند که سابقه بازی برای هر 2 تیم را دارند. در جمع بازیکنان پرسپولیس، محمدمهدی احمدی قبلاً شاگرد فراز کمالوند بوده است.

10. پرسپولیس همچنان علیرضا بیرانوند و وحدت هنانوف را به دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار ندارد. علاوه بر این مرتضی پورعلی‌گنجی و یاسین سلمانی هم فصل را از دست داده‌اند. در ترکیب صنعت‌نفت، مصطفی احمدی به خاطر مصدومیت غایب است.

11. علی‌اصغر مومنی که تقابل دو تیم را در لیگ بیست‌ویکم سوت زد، این بازی را قضاوت خواهد کرد. پرتکرارترین نتیجه پیش‌بینی شده توسط کاربران سایت فوتبال 360، پیروزی 2 بر صفر پرسپولیس است. 80 درصد کاربران برد پرسپولیس را پیش‌بینی کرده‌اند. 14 درصد نتیجه تساوی را حدس زده‌اند و 6 درصد رای به برتری صنعت‌نفت آبادان داده‌اند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری