football360 logo

تاثیرگذارترین بازیکنان فصل فوتبال اروپا؛ بدشانس مثل کین

29 فروردین 1403 ساعت 17:0326 نظر
بازیکنانی در فصل ۲۰۲۳/۲۴ درخشیده‌اند که قبل از شروع فصل کسی از آنها انتظار درخشش نداشت.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، در مقطع پایانی فصل، نقش ستارگان تیم‌ها هم مهم‌تر می‌شود؛ ستارگانی که می‌توانند نام تیم‌شان را روی جام‌ها حک کنند. در این مطلب به بررسی تاثیرگذارترین بازیکنان فصل تا اینجای کار می‌پردازیم.

لائوتارو مارتینس ( ۲۳ گل، ۲ پاس گل)

بازی رفت مقابل اتلتیکو مادرید در جوزپه‌مه‌آتزا احتمالا به یکی از حسرت برانگیزترین بازی‌های سال های اخیر برای هواداران اینتر تبدیل شده؛ رقابتی که موقعیت خراب کردن‌های مارتینس و آرناتوویچ در نهایت زمینه ساز حذف تیم میلانی در مرحله‌ یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شد تا تیم فوق‌العاده سیمونه اینزاگی در اروپا راه به جایی نبرد.

اما مارتینس به جز آن دیدار، در اکثر بازی های خود در این فصل گل زده یا پاس گل داده و به طور میانگین هر ۹۱ دقیقه یک گل یا پاس گل در سری‌آ ثبت کرده‌

ارلینگ هالند ( ۲۰ گل، ۵ پاس گل)

حتی اگر فرم هالند عالی نباشد یا در فصل چندبار دچار مصدومیت شده باشد، باز هم این ماشین گلزنی نروژی در لیست تاثیرگذارترین بازیکنان فصل خواهد بود. تنها نکته منفی هالند در این فصل خاموش بودن او در بازی‌های بزرگ فصل بوده؛ نکته‌ای که اگر برطرف شود، هالند را گزینه اول برنده شدن توپ طلا خواهد کرد.

محمد صلاح ( ۱۷ گل، ۹ پاس گل)

 لیورپول تابستان گذشته پیشنهاد رکوردشکن الاتحاد عربستان برای جذب ستاره مصری را رد کرد اما به نظر می‌رسد حالا مدیران لیورپول از آن تصمیم پشیمان شده‌اند.

 صلاح از زمان مصدومیتی که در جام ملت‌های آفریقا برایش اتفاق افتاد، دیگر به فرم عالی ابتدای فصل خود برنگشته و در هفته‌های اخیر موقعیت خراب کردن‌هایش سبب دوری قرمز های آنفیلد از قهرمانی لیگ برتر شده است. با این حال فرم ابتدای فصلش آنقدر خوب بوده  که در این لیست قرار بگیرد.

سرهو گیراسی ( ۲۵ گل، یک پاس گل)

در رابطه درخشش مهاجم گینه‌ای اشتوتگارت ذکر همین نکته کافی است که در ۵ لیگ معتبر اروپایی فقط هری کین نسبت به او گل پ‌های بیشتری به ثمر رسانده. گیراسی در این فصل دچار یک مصدومیت نسبتاً بلندمدت هم شد و گرنه آماری بهتر از این را هم می‌توانست خلق کند.

لوئیس اوپندا ( ۲۲ گل، ۶ پاس گل )

منچستریونایتد به شدت علاقه‌مند به جذب اوپندا در تابستان امسال است و این علاقه جای تعجب ندارد.  ملی‌پوش بلژیکی که تابستان گذشته به لایپزیش پیوست، عملکرد عالی در اولین فصل خود داشته است. او می‌تواند در کنار هویلوند زوج خطرناکی درست کند. اوپندا گران‌ترین خرید تاریخ لایپزیش است اما آنها در این تابستان، او را با مبلغ بالایی خواهند فروخت.

اولی واتکینز (۱۹ گل، ۱۰ پاس گل)

واتکینز این فصل جزو خطرناک‌ترین مهاجمان اروپا بوده است. او نقش اول تیم استون ویلا برای کسب لیگ قهرمانان اروپا بوده است. واتکینز تنها بازیکنی در لیگ های معتبر اروپایی است که گل و پاس گل دورقمی ثبت کرده.

کول پالمر ( ۲۰ گل، ۹ پاس گل)

بازیکن مازاد پپ گواردیولا، ستاره اول این روزهای لیگ برتر انگلیس شده  و با زدن ۴ گل مقابل اورتون به صدر جدول گلزنان لیگ برتر رسیده است.پالمر با این عملکرد درخشان از مدعیان اصلی ترکیب ۳ شیر در یورو خواهد بود.

کیلیان امباپه ( ۲۴ گل، ۶ پاس گل)

 درست است امباپه فصل آینده به رئال مادرید می‌پیوندد اما نشان داده تا آخرین روز قراردادش به پاری‌سن‌ژرمن متعهد است. آمار درخشان اک این موضوع را ثابت می‌کند.

بازیکن ۲۵ ساله، بهترین گلزن تاریخ پاری‌سن‌ژرمن شده  و در حال حاضر خطرناک تر از همیشه است.امباپه به طور میانگین هر ۶۴  دقیقه یک گل در لیگ یک فرانسه به ثبت می‌رساند.

 لوئیس انریکه، نیمکت‌نشینی امباپه را آغاز کرده زیرا به آینده بدون او نگاه می کند اما در بازی‌های جام حذفی که پاریسی‌ها باید برنده شوند، او ثابت است.  به نظر می‌رسد امباپه‌ مصمم است تا از بازی‌هایی که در فرانسه برایش باقی مانده، بهترین استفاده را ببرد.

ستاره فرانسوی در لیگ قهرمانان هم ارزش های خودش را دوباره نشان داده است. او با گلزنی‌هایش به نمایندگان اسپانیا نقش اول صعود پاریسی‌ها به نیمه نهایی است.

هری‌کین ( ۳۲ گل، ۷ پاس گل)

درست که بایرن مونیخ  عملکرد ضعیفی داشته اما هیچ کس نمی‌تواند اتهام ضعیف بودن کین را مطرح کند. کاپیتان انگلیس همچنان در مسیر شکستن انواع رکوردهای گلزنی در اولین فصل خود در بوندس‌لیگاست.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری