football360 logo

ذوب‌آهنِ میهمان سرانجام باخت اما صدرنشین ماند؛ بازهم فروردین، بازهم یک تیم زردپوش!

29 فروردین 1403 ساعت 19:3028 نظر
ذوب‌آهن پس از یک سال، در دیداری رسمی باختی خارج از خانه را متحمل شد و برای اولین بار در لیگ بیست‌وسوم از دیداری که میهمان بود، امتیاز دشت نکرد.

به گزارش فوتبال 360، تنها بازی باقی‌مانده هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران بین 2 تیم اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن در ورزشگاه نقش جهان به انجام رسید که شاگردان ژوزه مورایس موفق شدند پس از سه هفته، صاحب سه امتیاز شوند و با فتح داربی نصف جهان، اولین باخت بیرون از خانه گاندوها در لیگ بیست‌وسوم را رقم بزنند.

دبل شدن در داربی اصفهان چند روز پس از چهارتایی کردن تراکتور در تبریز

ذوب‌آهن که هفته پیش با نتیجه چهار بر یک، تراکتور را در تبریز شکست داده بود، این بار برابر تک گل شهریار مغانلو تسلیم شد. 2 گل آخری که تیم ربیعی دریافت کرده از روی نقطه پنالتی بوده است. آن‌ها در مسابقه رفت نیز با 2 گل به سپاهان باختند که گل اول از روی نقطه پنالتی به وسیله رضا اسدی زده شد. شهریار نیز در هر 2 بازی رفت‌وبرگشت موفق به باز کردن دروازه سفیدپوشان شد.

اولین باخت بیرون از خانه در لیگ 23 و البته حفظ صدرنشینی!

همان‌طور که اشاره شد، ذوب‌آهن پیش از این در این فصل باخت بیرون از خانه را تجربه نکرده بود. آن‌ها هرچه‌قدر ورزشگاه فولادشهر تیم آسیب‌پذیری بودند، در دیدارهای خارج از خانه قدرت‌مند و باصلابت بودند و نمایشی 180 درجه متفاوت با آن چیزی داشتند که در بازی‌های خانگی به منصه ظهور می‌گذاشتند. این تیم اصفهانی پس از 6 پیروزی و پنج باخت در لیگ بیست‌وسوم یک بازی در قامت میهمان را واگذار کرد اما همچنان با 23 امتیاز، بالاتر از استقلال 21 امتیازی، صدرنشین جدول از این حیث است.

بازهم فروردین، بازهم یک تیم زردپوش و بازهم یک‌هیچ!

آخرین باخت رسمیِ دور از خانه ذوب‌آهن در لیگ برتر به یک سال و چهار روز قبل بازمی‌گردد. جایی که آن‌ها در تاریخ 25 فروردین 1402 با نتیجه یک بر صفر در ورزشگاه شهید بهنام محمدی، مغلوب نفت مسجدسلیمانی شدند که در پایان همان فصل سقوط کرد. پیمان رنجبری زننده تنها گل آن دیدار بود. پس از این مسابقه ذوب در 13 مسابقه بیرون از خانه نباخت و از 39 امتیاز در دسترس، با 6 برد و هفت تساوی، 25 امتیاز دشت کرد اما این رکورد فوق‌العاده توسط یک تیم زردپوش دیگر، در همان ماه فروردین و با نتیجه یک بر صفر شکسته شد.

محمد ربیعی و شاگردانش با تحمل این شکست تلخ با 30 امتیاز در رده هشتم باقی ماندند. سپاهان نیز با 42 امتیاز جای تراکتور را در جایگاه سوم گرفت و فاصله‌اش با 2 تیم تهرانی حاضر در صدر جدول به هشت و هفت امتیاز کاهش یافت.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری