football360 logo

معرفی حریف این هفته پرسپولیس؛ نفتی که برزیلی نیست

30 فروردین 1403 ساعت 10:3078 نظر
طالب ریکانی با ۵ گل، یک پاس گل، کسب یک پنالتی و نمره متریکا ۷.۱۱ بهترین بازیکن این فصل صنعت‌نفت آبادان است.

به گزارش فوتبال 360، امشب از ساعت 19، صنعت‌نفت آبادان از پرسپولیس میزبانی می‌کند. دیداری سرنوشت‌ساز برای هر دو تیم که شاید بخشی از تکلیف لیگ بیست‌وسوم را مشخص کند. صنعت‌نفت برای زنده نگه‌داشتن امیدهای بقا، در این بازی نیاز به کسب امتیاز دارد. پرسپولیس هم برای قهرمانی، کورس سنگینی با استقلال راه انداخته است. البته پرسپولیس راه شکست دادن صنعت‌نفت را بهتر از هر تیم دیگری می‌داند. صنعت‌نفت در لیگ برتر به هیچ تیمی بیشتر از پرسپولیس نباخته است. تیمی که این فصل، تعداد بردهایش با تعداد سرمربیانش برابر بوده: ۳ برد، ۳ سرمربی!

معجزه در آبادان 2 بار رخ می‌دهد؟

فصل گذشته صنعت‌نفت آبادان به طور معجزه‌آسایی در لیگ برتر ماند و مس کرمان سقوط کرد. این تیم اما در ابتدای فصل باز هم خوب تقویت نشد و از گزینه‌های اصلی سقوط است. تیمی که کمترین برد، بیشترین شکست و گل خورده را در این فصل بین تمامی تیم‌های لیگ دارد. این تیم بیشتر از هر تیمی در مسابقات این فصل گل اول بازی را خورده؛ ۱۷ تا از ۲۳ مسابقه. همچنین صنعت‌نفت برای فرار از این بحران، به بازیکنان زیادی فرصت درخشش داده است. در این فصل ۳۶ بازیکن مختلف در مسابقات لیگ لباس نفت را پوشیدند که رکورد لیگ بیست‌وسوم است.

قهر با آبادان

یکی از دلایل قعرنشینی نفت، نتایج دور از انتظار این تیم در آبادان بوده است. صنعت‌نفت ضعیف‌ترین میزبان فصل است و بیش از نیمی از مسابقاتش در خانه را باخته است. این تیم در آبادان، 6 تا از 11 بازی را شکست خورده. تنها برد این فصل صنعت‌نفت در آبادان، در آخرین میزبانی‌اش (مقابل سپاهان) رقم خورد که 2 بر یک، حریفش را شکست داد. همچنین صنعت‌نفت این فصل فقط در دو بازی گل نخورده که هر دو مسابقه هم میهمان بود.

توپ کمتر، امتیاز بیشتر!

بردهای این فصل صنعت‌نفت هم در شرایط عجیبی رقم خورده است. اولین برد این تیم، در دربی خوزستان ثبت شد. روزی که حریف 16 شوت بیشتر از این تیم زده بود و 3 برابر این تیم هم شوت در چارچوب داشت. صنعت‌نفت اما در نهایت بهره بهتری از موقعیت‌هایش برد و فولاد را شکست داد. دومین برد صنعت‌نفت، در مسابقه‌ای رقم خورد که فقط 24 درصد مالکیت توپ داشت. این کمترین مالکیت توپ یک تیم برنده در 3 فصل اخیر لیگ برتر بوده است. سومین برد صنعت‌نفت که اولین برد خانگی این فصل آن‌ها بوده هم در دیدار مقابل سپاهان رقم خورد که باز هم کسی انتظارش را نداشت. در آن مسابقه هم امیدگل سپاهان 2 برابر نفت بود ولی 2 تا از 3 شوت در چارچوب آبادانی‌ها گل شد. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری