football360 logo

پیش به سوی یورو ۲۰۲۴؛ همه نگا‌ه‌ها به میزبان متحول شده

30 فروردین 1403 ساعت 09:3338 نظر
آلمانی‌ها به عنوان میزبان رقابت‌ها یک بازی تاریخی و پر سر و صدا در مقابل مجارستان خواهند داشت.

به گزارش فوتبال 360، تا درگیر شدن دوباره غول‌های فوتبال ملی جهان، داغ شدن چمن‌های سبز اروپا زیر پای عده زیادی از ستاره‌های مستطیل سبز و تا از سرگیری رقابتی که با عنوان برادر جام جهانی معروف است؛ تا جام ملت‌های اروپا فقط باید ۵۶ روز دیگر منتظر بمانیم. کمتر از 2 ماه دیگر جبهه هوای گرم‌سیری از ورزشگاه‌های پیشرفته آلمانی به تمام نقاط دنیا پرواز می‌کند و کره زمین باز هم پیرامون یک رویداد بزرگ فوتبالی، تابستانی داغ‌تر را پیش رو دارد.

گروه اول بازی‌ها شامل تیم‌های آلمان، اسکاتلند، سوئیس و مجارستان می‌شود که شاید سخت‌ترین گروه بازی‌ها نام نگیرد اما تیم‌ها کار آسانی هم برای رویارویی با یکدیگر نخواهند داشت. آلمان به عنوان میزبان بازی‌ها مدعی شماره یک است، مجارستان با نسل جدیدش می‌خواهد در خاک آلمان انتقام شکست‌ تاریخی فینال جام جهانی را بگیرد، اسکاتلند مترقی در پی کسب نام و نشان و به رخ کشیدن تیم مستعدش است و سوئیس هم حرف‌های خودش را برای این دوره از رقابت‌ها دارد. هیچ یک از رقبای میزبان حاضر در گروه از پیش بازنده نیستند و منتظر شروع طوفانی بازی‌ها در گروه اول رقابت‌های جام ملت‌های اروپا 2024 هستیم.

آلمان؛ تمرین سخت


آنها میزبان بازی‌ها هستند؛ آن هم میزبانی که با 4 قهرمانی جهان و 3 قهرمانی جام ملت‌های اروپا به عنوان یکی از ابرقدرت‌ها و کشورهای صاحب سبک در فوتبال شناخته می‌شود. این آلمان نمی‌تواند در خاک خودش با مرحله گروهی درگیر باشد و صعود باید سرنوشت حتمی تیم یولین ناگلزمن در رقابت‌های پیش رو نام بگیرد. بنابراین آلمان با وجود جدی گرفتن مرحله گروهی برای جلوگیری از غافلگیری، باید به بازی‌های این دور از مسابقات به چشم تمرینی سخت و درون میدان برای مراحل دشوار حذفی نگاه کند.

آلمانی‌ها سال جدید میلادی را برخلاف ماه‌های آخر 2023 خوب شروع و نتایج قابل قبولی کسب کرده‌اند. روند آماده‌سازی ژرمن‌ها فعلا با 2 بازی تدارکاتی مقابل فرانسه و هلند با 2 برد امیدوار کننده همراه بوده  و 2 بازی دیگر تا اینجا در تقویم تیم ناگلزمن در برابر اوکراین و یونان دیده می‌شود. احتمال اضافه شدن بازی‌های دیگر هم به روند آماده‌سازی عقاب فوتبال اروپا برای میزبانی از یورو وجود دارد. نقطه امیدوارکننده برای این تیم، بازگشت تونی کروس به تیم ملی است. مهندس خط میانی آلمان می‌تواند در قلب ترکیب ناگلزمن با تکیه بر تجربه‌های با ارزشی که در بایرن مونیخ و رئال مادرید و میادین بزرگ ملی کسب کرده، رهبر قابل اتکایی باشد. آلمانی‌ها، فلورین ویرتز را این بار نه به عنوان یک پدیده تازه شناخته شده، بلکه در قامت یکی از ستاره‌های جوان ترکیب خود در اختیار دارند و به اتحاد او و موسیالا در خط حمله امید زیادی بسته‌اند. آلمانی‌ها آخرین بار 28 سال پیش بام اروپا را فتح کردند و این بار رقابت‌ها را به خانه آورده‌اند تا این طلسم طولانی شکسته شود و ژرمن‌ها در اروپا هم مثل جام جهانی 4 تایی شوند.مانشاف اولین مسابقه‌اش را 25 خرداد ماه 1402 در برابر اسکاتلند و به عنوان بازی افتتاحیه رقابت‌ها در آلیانس آرنای مونیخ انجام می‌دهد که بالغ بر 75 هزار نفر گنجایش دارد. آنها باید برای این مسابقه سنگ تمام بگذارند و انتظارها برای یک شروع هیجان‌انگیز از تیم ناگلزمن بالاست.

اسکاتلند؛ عصر جدید


تا اینجای کار، تاریخ اسکاتلند هرگز صعود تیم ملی این کشور از مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا را ثبت نکرده اما این بار قرار است آنها معادلات متفاوتی را رقم بزنند. تیمی که با حضور اندرو رابرستون، اسکات مک‌تومینای، جان مک‌گین، بیلی گلیمور و ناتان پترسون، پدیده جوان برایتون شکل گرفته در رقابت‌های مقدماتی رقبای زیادی را غافلگیر کرد و صعود با شکوهی به مرحله نهایی مسابقات داشت. اسکاتلند با استیو کلارک 60 ساله و با تجربه روی نیمکتش حال و روز خوبی پیدا کرده و وارد عصری جدید می‌شود؛ عصری که این تیم از موضع منفعلش در مراحل گروهی رقابت‌های بین المللی بیرون خواهد آمد و تبدیل به مدعی صعود به مراحل حذفی خواهد شد. آنها البته در گروه اول بازی‌ها حتی برای سوم شدن هم کار آسانی ندارند اما در دور مقدماتی ثابت کردند برای انجام کارهای دشوار تمرین کرده‌اند. بخت با آنها یار نبود و اولین بازی‌شان به عنوان بازی افتتاحیه و پیش چشم بیش از 75 هزار تماشاگر که بیشتر آنها حامی تیم میزبان هستند، برگزار می‌شود. 

اسکاتلند در روند آماده‌سازی برای جام ملت‌ها با 2 شکست، کمی نگران و درگیر بهبود شرایط به نظر می‌رسد. آنها 2 بازی دوستانه مقابل هلند و ایرلند را بدون گل زده و با دریافت 5 گل در مجموع 2 بازی به پایان رساندند و در ادامه تقویم مسابقات ارتش تارتان، بازی مقابل جبل الطارق و فنلاند را نشان می‌دهد. اسکاتلند شاید بتواند پدیده رقابت‌های یورو 2024 نام بگیرد.

مجارستان؛ انتقام بزرگ


تا فوتبال پابرجاست مجارستانی‌ها فراموش نخواهند کرد در فینال جام جهانی ۱۹۵۴ و با حضور پوشکاش چگونه تسلیم آلمانی‌ها شدند. جام ملت‌های اروپا اکنون این شانس را برای تیم مستعد مارکو روسی فراهم کرده که در خاک آلمان از این رقیب بزرگ انتقام بگیرد. نسل جدید ستاره‌های معرفی شده در مجارستان هم تداعی یک طلوع دوباره برای فوتبال این کشور را می‌کنند. البته به عنوان ستاره‌های شاخص، مجارستان فقط دومنیک سوبوسلای را در ترکیبش دارد اما پدیده‌های زیادی در این تیم حضور دارند که در بوندس‌لیگا، لیگ برتر انگلیس و سری‌آ توپ می‌زنند و برای باشگاه‌هایشان به عنوان بازیکنان آینده‌دار به میدان می‌روند. مجارستان اگر چه در پی صعود خواهد بود اما اگر این تیم بتواند فقط و فقط کار آلمان را در مرحله گروهی گره بزند و این رقیب قدیمی را غافلگیر کند، به آنچه از جام ملت‌ها می‌خواسته رسیده و سربلند خواهد بود.

روند آماده‌سازی مجارستان تا اینجا با 2 بازی پیگیری شده که در مقابل ترکیه و کوزوو و همراه با پیروزی رقم خورده است. برد مقابل ترکیه نقطه امیدوار کننده‌ای برای این تیم به شمار می‌رود. ایرلند حریف تمرینی بعدی یاران سوبوسلای خواهد بود و آنها یقینا در ادامه، بازی‌ دوستانه دیگری هم خواهند داشت. مجارستان می‌تواند در این رقابت‌ها یک ویترین بزرگ برای معرفی ستاره‌های جوان و یک جهش بزرگ به سمت موفقیت در سال‌های پیش رو داشته باشد. بهترین عنوان مجارستان در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا به سال 1962 بازمی‌گردد؛ وقتی با غلبه بر دانمارک به عنوان سوم مسابقات دست پیدا کرد. آخرین حضور مجارستان مربوط به یورو 2016 است. آنها از مرحله گروهی صعود کردند و در یک‌چهارم نهایی در برابر بلژیک با 4 گل شکست خوردند.

سوئیس؛ امیدوار به مراحل پایانی


سوییس با هدایت مورات یاکین شاید هرگز به عنوان یک مدعی قهرمانی در مسابقات شناخته نشود اما با ستاره‌هایی مثل گرانیت ژاکا، هافبک لورکوزن شکست‌ناپذیر، مانوئل آکانجی، مدافع سیتی، نواه اکافور، ستاره خط حمله میلان، دنیس زکریا، قلب تپنده خط میانی موناکو و بازیکنان جوانی که به عنوان پدیده شناخته می‌شوند در پی رسیدن به مراحل پایانی و شاید شگفتی‌سازی در مقابل بزرگان است. سوئیس احتمالا پس از آلمان به عنوان شانس دوم گروه برای صعود شناخته می‌شود. روند آماده‌سازی تیم برای رقابت‌های یورو 2024 با یک تساوی مقابل دانمارک و یک برد در برابر ایرلند دنبال شده و با 2 بازی پیش روی استونی و اتریش پیگری خواهد شد. این تیم ژردان شکیری، فابین شار و ریکاردو رودریگوئس را هم هنوز به عنوان بازیکنان شناخته شده و میدان دیده در ترکیبش دارد و روی تجربه آنها برای میادین سخت حساب می‌کند. گذشته از همه ستاره‌ها، سوئیس، یان زومر آماده و سرسخت را درون دروازه‌اش می‌بیند؛ سنگربانی که قادر است معادلات را با مهارهای شگفت‌انگیزش در یک مسابقه تغییر دهد و زمینه‌ساز پیروزی تیمش در هر میدانی نام بگیرد.

اولین بازی سوئیس در ورزشگاه راین انرژی در شهر کلن با ظرفیت 50 هزار نفر در برابر مجارستان برگزار می‌شود. مجارستان حریف خوش‌یمنی برای سوئیسی‌هاست و آخرین برد این حریف در برابر سوئیس به سال 1998 باز می‌گردد. تیم مورات یاکین به آلمان سفر می‌کند تا باز هم شانسش را برای موفقیت در یک رقابت بزرگ دیگر بیازماید. شاید این بار پرنده بخت روی شانه تیم اروپایی بنشیند و این جام، جام آنها باشد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری