football360 logo

بزنگاهی که سرنوشت جدال بزرگ را به سود رئال رقم زد؛ پرس توپ طلا به نام جود

30 فروردین 1403 ساعت 11:17133 نظر
هافبک انگلیسی پس از بردن جایزه پسر طلایی حالا روز به روز به توپ طلا نزدیک تر می‌شود.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، به نظر می‌رسد جود بلینگام سال‌ها بازیکن رئال مادرید بوده است. از نحوه بازی بدون استرس در زمین گرفته تا بوسیدن لوگو و فریاد زدن برای هواداران به زبان اسپانیایی، خرید تابستانی فلورنتینو پرس، کاملاً خود را در بین مادریدیستاها جای داده است. با این حال، بازی چهارشنبه، اعتبار و کلاس بازی او را بیشتر مورد آزمایش قرار گرفت، چون بلینگام موظف شده بود تا نقش مهمی را در حذف مدافع عنوان قهرمانی ایفا کند.

نقش مهم در گل اول

اگر با دقت از ابتدا به روند گل رودریگو نگاه کنیم، متوجه می‌شویم جود چه تاثیر مهمی در این گل داشته است. او پاس بلند دنی کارواخال را بین مدافعان سیتی به خوبی کنترل کرد و سپس رئالی‌ها با سرعت به کانال کناری  اضافه شدند. در نهایت زوج برزیلی رئال در خط حمله زهرش را ریخت و بازی به نفع مادرید شد.

نقش تعیین کننده در سیستم بازی

شاید در نگاه اول فکر کنیم بلینگام در جریان بازی نیمه دوم کاملا گم شده بود و نتوانست تأثیری بر روند بازی بگذارد اما نقش تعیین‌کننده در تخریب بازی سیتیزن‌ها داشت.

اگر رودری در این بازی عملکرد همیشگی خود را نداشت و حتی یک بار فرصت شوت‌زنی به دست نیاورد، به دلیل این بود که در طول ۱۲۰ دقیقه توسط هافبک انگلیسی مهار شد

جود علاوه بر مهار کردن هافبک اسپانیایی سیتی، رهبر خط پرس تیم آنچلوتی هم نام داشت؛ پرسینگی که در بعضی مواقع از بالا شکل می‌گرفت و در بعضی مواقع از میانه زمین خودی آغاز می‌شد. بلینگام با دوندگی بی‌امان خود سعی در تخریب فاز دوم بازیسازی شاگردان پپ گواردیولا داشت که تا حدودی موفق هم شد.

با اعتماد به نفس مثل بلینگام

مسئولیت زدن پنالتی در چنین بازی های حساسی روحیه و اعتماد به نفس بالایی می‌خواهد که شماره ۵ رئال این ویژگی هارا در اتحاد داشت.

با اینکه پس گل شدن پنالتی خولیان آلوارس و مهار پنالتی اول رئالی ها توسط ادرسون، فشار بی‌امانی روی ضربه زننده دوم لوس بلانکوس بود اما جود با اعتماد به نفس مثال‌زدنی خودش، ادرسون و توپ را به ۲ جهت مخالف هدایت کرد تا زمینه‌ساز برد تیمش در ضربات شود.

هالند همچنان خاموش

برخلاف ستاره انگلیسی رئال، هالند نتوانست نقش خودش را به خوبی ایفا کند. او در دوئل‌های زمینی مقهور رودیگر آلمانی شده بود و نمی‌توانست فرصت شوت‌زنی برای خودش ایجاد کند. مهم‌ترین شانس گلزنی مرد نروژی ضربه سر به تیر افقی دروازه لونین نام داشت. هالند در پایان ۹۰ دقیقه تعویض شد تا او که پنالتی‌زن اول تیمش در لیگ برتر است، ضربات پنالتی را فقط مشاهده‌ کند. شاید اگر هالند جزو ضربه‌زنندگان بود، تیم صعود کننده فرق می‌کرد.

با حذف از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به نظر می‌رسد ارلینگ هالند هم از رقابت توپ طلا حذف شده باشد. در سال‌های اخیر توپ طلا به بازیکن عضو فاتح لیگ قهرمانان اهدا شده؛ البته غیر از لیونل مسی که در ام‌ال‌اس هم توپ طلا می‌برد!

مثلث کیلیان،جود و هری برای توپ طلا

اگر به ترکیب تیم های حاضر در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا نگاه کنیم، اسم ۳ ستاره چشم‌مان را می‌گیرد؛ هری کین، کیلیان امباپه و جود بلینگام.

جدال نیمه‌نهایی رئال -  بایرن حالا برای ۲ ستاره تیم ملی انگلیس از لحاظ فردی هم اهمیت زیادی پیدا کرده است. هری کین عملکرد فوق‌العاده‌ای در بوندس‌لیگا داشته و همین حالا با ۳۲ گل و ۷ پاس گل شانس اول بردن کفش طلا است. او اگر با بایرن قهرمان اروپا شود، بدون شک شانس اول توپ طلا خواهد بود. از سویی دیگر جدول کیلیان امباپه هم مدعی جدی نام دارد. او در آخرین فصل حضورش در پاریس دوست دارد همه جوایز و جام‌ها را درو کند. امباپه می‌خواهد مثل اسطوره خودش یعنی کریستیانو رونالدو با توپ طلا پا به سانتیاگو برنابئو بگذارد. مهاجمی که تا همین جا هم با عملکرد درخشان خود در لیگ قهرمانان ۲ نماینده اسپانیا یعنی رئال سوسیداد و بارسلونا را حذف کرده است.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری