football360 logo

11 نکته که باید پیش از بازی استقلال تهران - شمس‌آذر قزوین بدانید؛ باز پس گرفتن صدر

31 فروردین 1403 ساعت 08:00175 نظر
استقلال تهران با انگیزه اینکه دوباره در رده نخست قرار گیرد به مصاف شمس‌آذر قزوین خواهد رفت.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، بیست‌وسومین دوره لیگ برتر به روزهای حساس و نفس‌گیر خود نزدیک شده است. دیدارهای هفته بیست‌وچهارم روز جمعه ۳۱ فروردین با برگزاری ۳ بازی پیگیری خواهد شد که در یک بازی جذاب استقلال از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی میزبان شمس‌آذر قزوین است.

1. استقلال در پایان هفته بیست‌وسوم با ۵۰ امتیاز صدرنشین جدول بود. این تیم با توجه به نتایج روز نخست این هفته برای حفظ این جایگاه باید در این بازی به پیروزی دست یابد و با توجه به اینکه حالا از نظر تفاضل گل پرسپولیس دست بالاتر را دارد، در ادامه فصل این تیم دغدغه تفاضل گل را هم خواهد داشت.

2. شمس‌آذر در پایان هفته گذشته با ۳۱ امتیاز در رده هفتم جدول قرار داشت. یشمی‌پوشان در صورت پیروزی شانس یک رده صعود در جدول را دارند و در بدترین حالت ممکن است ۲ رتبه در جدول سقوط کنند.

3. استقلال در 6 هفته اخیر به ۴ پیروزی و ۲ تساوی دست یافته است. ۲ بازی آخر خانگی استقلال مساوی شده است. شمس‌آذر هم در این ۶ هفته ۳ بار پیروز شده، ۲ بازی شکست خورده و یک دیدار این تیم هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. شمس‌آذر در ۴ بازی آخر خارج از خانه خود ۳ بار شکست خورده است.

4. بر اساس آمار «متریکا»، استقلال در شوت در چارچوب، دقت شوت و نرخ تبدیل شوت به گل یکی از ۳ تیم برتر لیگ است. این تیم ضعیف‌ترین آمار را در دریبل موفق دارد. شمس‌آذر در تکل موفق و دقت پاس بدترین تیم لیگ است. این تیم جزو ۳ تیمی است که بالاترین آمار شوت را در لیگ این فصل داشته است.

5. استقلال بهترین خط دفاع لیگ را دارد و رکورددار بیشترین کلین‌شیت است. این تیم کمترین امیدگل متحمل شده این فصل را دارد. در سمت مقابل شمس‌آذر سخت‌تر از هر تیمی در این فصل گل می‌خورد. این تیم ۱۳ گل از آنچه که باید براساس امیدگل دریافت می‌کرد، کمتر گل خورده است.

6. استقلال در تاریخ لیگ برتر با ۴۶ تیم مختلف روبرو شده که برابر ۴۵ تیم تاکنون حداقل یک برد داشته و از نظر پیروزی بر تعداد تیم مختلف، رکورددار تاریخ لیگ برتر است. تنها تیمی که استقلال با آن دیدار داشته و تاکنون بردی برابر آن نداشته است، شمس‌آذر قزوین است. نماینده استان قزوین که در این فصل شگفتی‌ساز ظاهر شده، در بازی رفت برابر استقلال به تساوی ۲-۲ رسید.

7. آرمان رمضانی، کوین یامگا، امیرمحمد نسایی و حسین گودرزی گلزنان تنها تقابل دو تیم در تاریخ لیگ برتر هستند.

8. گوستاوو بلانکو مهاجم آماده این روزهای استقلال با ۵ گل بهترین گلزن این است. بلانکو در ۵ بازی اخیر استقلال، ۴ گل از ۵ گل این تیم را به‌ثمر رسانده است. آرش رضاوند هم با نمره 7.30 بهترین بازیکن استقلال در این فصل است. در ترکیب شمس‌آذر، پوریا سرآبادانی با ۷ گل بهترین عملکرد را دارد. یکی از پدیده‌های این فصل از لیگ علیرضا جعفرپور سنگربان شمس‌آذر است که با نمره 7.19 بهترین بازیکن شمس‌آذر و بهترین دروازه‌بان لیگ است که رقابت نزدیکی با حسین حسینی دروازه‌بان استقلال برای کسب عنوان بهترین دروازه‌بان فصل دارد.

9. سینا سعیدی‌فر دروازه‌بان ذخیره استقلال در فصل گذشته در این دوره یک بازی برای شمس‌آذر انجام داده و تنها بازیکن مشترک دو تیم است.

10. استقلال چند بازیکن مهم خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. کوین یامگا و مهدی مهدی‌پور که تا انتهای فصل مصدوم هستند؛ علاوه بر آن‌ها رافائل سیلوا هم شرایط همراهی آبی‌پوشان را ندارد و وضعیت صالح حردانی برای مسابقه با شمس‌آذر مشخص نیست. در ترکیب شمس‌آذر هم سجاد بازگیر آسیب دیده و امیر شبانی شرایط حضور در جدال با استقلال را ندارد.

11. وحید کاظمی که ۱۰ قضاوت در این فصل داشته که یکی از آن‌ها داربی پایتخت بوده، این بازی را قضاوت خواهد کرد. پیروزی یک بر صفر استقلال، ‌پرتکرارترین پیش‌بینی است که کاربران سایت فوتبال ۳۶۰ از نتیجه این بازی داشتند. ۶۵ درصد کاربران رای به پیروزی استقلال دادند. ۲۸ درصد نتیجه مساوی را پیش‌بینی کرده‌اند و ۷ درصد هم برد شمس آذر را حدس زده‌اند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری