football360 logo

تمدید روزهای رویایی مس با نویدکیا؛ فولاد هم رسماً گزینه سقوط شد!

31 فروردین 1403 ساعت 20:0716 نظر
نبرد تیم‌های صنعتی فولاد خوزستان و مس رفسنجان با برتری یک‌گله مسی‌ها به پایان رسید.

به گزارش فوتبال 360، مسابقات هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته با برتری 3گله پرسپولیس مقابل صنعت‌نفت و تساوی تیم‌های پیکان تهران - هوادار تهران و گل‌گهر سیرجان - استقلال خوزستان آغاز شد و در ادامه رقابت‌ها، امروز نساجی مازندران در خانه شگفتی‌سازی کرد و موفق شد برابر تراکتور تبریز برنده شود و استقلال تهران هم در خانه برابر شمس‌آذر قزوین جشن پیروزی گرفت. در آخرین مسابقه از روز دوم هفته بیست‌وچهارم، تیم‌های فولاد خوزستان و مس رفسنجان برابر هم صف‌آرایی کردند.

فولادی‌ها که در 6 بازی اخیر خود ناکام در کسب پیروزی بوده و فاصله‌شان با منطقه قرمز جدول به 2 امتیاز کاهش یافته، در نبرد امروز برابر مس رفسنجان به دنبال آن بودند تا به اولین پیروزی‌شان با هدایت عبدالله ویسی در لیگ بیست‌وسوم دست پیدا کنند و در آن‌سوی میدان هم مسی‌ها که در دوره سرمربیگری محرم نویدکیا هیچ باختی را متحمل نشده بودند، تلاش‌شان بر این بود که در مسابقه امروز پیروز شوند و سرانجام رتبه خود در لیگ بیست‌وسوم را تک‌رقمی کنند!

رتبه مس با محرم تک‌رقمی شد

دو تیم از ساعت 18:10 با قضاوت امیر ایار کار خود را در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز کار خود را آغاز کردند. در دقایق ابتدایی مسابقه، نمایش نزدیک بازیکنان دو تیم باعث شد تا موقعیت جدی‌ای روی دروازه‌ها خلق نشود اما رفته‌رفته بازیکنان مس رفسنجان صاحب توپ‌ومیدان شدند. شاگردان محرم نویدکیا با وجود مالکیت بیشتر بر توپ‌ومیدان، در خلق موقعیت جدی ناموفق بودند و در طرف مقابل، تنها موقعیت جدی نیمه نخست توسط ستاره آرژانتینی فولاد روی دروازه نارنجی‌پوشان ایجاد شد.

ابراهیم حصار در دقیقه 33 با شوت فنی خود دروازه مس رفسنجان را هدف قرار داد اما واکنش زیبای حامد لک سد راه گلزنی حصار شد تا نیمه نخست نبرد فولاد خوزستان و مس رفسنجان با حداقل موقعیت گلزنی به پایان برسد. نیمه دوم هم کم‌تحرک و کم‌هیجان آغاز شد اما بازیکنان مس رفسنجان توانستند یخ بازی را بشکنند و حملات خود را آغاز کردند که در دقیقه 56، روی یک کار تیمی زیبا، سعید واسعی توانست دروازه فولاد خوزستان را باز کند تا گل اول مسابقه به سود شاگردان محرم نویدکیا به‌ثبت برسد.

عبدالله ویسی بعد از آنکه دروازه تیمش باز شد، به سراغ تهاجمی‌تر کردن ترکیب فولاد رفت تا شاگردانش بتوانند برای رسیدن به گل تساوی با نیروی تهاجمی بیشتری تلاش کنند. باوجود تغییرات انجام شده، قرمزپوشان اهوازی در تهدید دروازه مس ناکام بودند و حتی محمدمهدی محبی این فرصت را داشت تا شمار گل‌های خود و تیمش را به عدد 2 برساند اما او در موقعیتی تک‌به‌تک با شهاب گردان نتوانست دروازه فولاد را برای دومین‌بار باز کند تا نتیجه مسابقه یک بر صفر باقی بماند.

نارنجی‌پوشان با وجود برتری یک‌گله، تیم برتر زمین مسابقه بودند و در دقیقه 73، بازهم فرصت گلزنی مناسب نصیب شاگردان محرم نویدکیا شد که این‌بار سجاد شهباززاده در موقعیتی تک‌به‌تک با شهاب گردان موفق به گلزنی نشد. فولادی‌ها با وجود تعویض‌های انجام شده نتوانستند روی دروازه مس خطرآفرین شوند و در دقیقه 90، فرشید باقری با شوتی دیدنی دروازه فولاد را هدف قرار داد که شهاب گردان اجازه ثبت گل دوم مس رفسنجان را نداد تا بازی با برتری یک‌گله شاگردان نویدکیا خاتمه یابد.

مسی‌ها با کسب 3 امتیاز در مسابقه امشب، 30 امتیازی شدند و به لطف موفقیت در بازی رودررو برابر آلومینیوم اراک در رتبه نهم جدول قرار گرفتند و رتبه خود در جدول رده‌بندی را تک‌رقمی کردند. در طرف مقابل، فولاد خوزستان 21 امتیازی ماند تا شاگردان عبدالله ویسی در فاصله 2 امتیازی تا منطقه قرمز جدول به یکی از کاندیداهای سقوط به لیگ آزادگان تبدیل شوند! در دیدار بعدی، فولاد خوزستان که از گردونه رقابت‌های جام حذفی کنار رفته، باید در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر روز دوازدهم اردیبهشت‌ماه در اراک به مصاف آلومینیوم برود و مس رفسنجان هم در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی روز پنجشنبه ششم اردیبهشت‌ماه در خانه پذیرای پیکان تهران خواهد بود.

بیست‌وچهارمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر روز یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه با برگزاری دوئل تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان - آلومینیوم اراک و ملوان بندرانزلی - سپاهان اصفهان به پایان کار خود خواهد رسید و بعد از برگزاری رقابت‌های این هفته، مسابقات مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی روزهای پنجشنبه ششم اردیبهشت‌ماه و جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه به انجام خواهد رسید که در مهم‌ترین بازی‌ها، پرسپولیس میهمان آلومینیوم اراک است، سپاهان باید به مصاف استقلال ملاثانی برود و تراکتور تبریز هم میزبان ذوب‌آهن اصفهان خواهد بود.

نتایج دیدارهای هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال ایران

پنجشنبه سی‌ام فروردین‌ماه

پیکان تهران 2-2 هوادار تهران

گل‌گهر سیرجان 2-2 استقلال خوزستان

صنعت‌نفت آبادان 0-3 پرسپولیس تهران

جمعه سی‌ویکم فروردین‌ماه

نساجی مازندران 1-0 تراکتور تبریز

استقلال تهران 3-2 شمس‌آذر قزوین

فولاد خوزستان 0-1 مس رفسنجان

برنامه ادامه دیدارهای هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال ایران

یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه

ذوب‌آهن اصفهان - آلومینیوم اراک (ساعت 16:30)

ملوان بندرانزلی - سپاهان اصفهان (ساعت 17)

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری