football360 logo

تنها خط تیره هم از بین رفت؛ پیروزی بر تمام تیم‌های تاریخ لیگ برتر برای استقلال

31 فروردین 1403 ساعت 23:0097 نظر
استقلال برابر تمام تیم‌های تاریخ لیگ برتر حداقل یک‌بار پیروز شده است.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، استقلال با پیروزی برابر شمس‌آذر نه‌تنها صدر جدول را از پرسپولیس پس گرفت، بلکه در یک آمار هم این تیم را پشت سر گذاشت و به تنهایی رکورددار بیشترین پیروزی بر تیم‌های مختلف در تاریخ لیگ برتر شد. استقلال بر ۴۶ تیم مختلف پیروز شده است.

۴۶ تیم و حداقل یک پیروزی

استقلال تا فصل گذشته با ۴۵ تیم مختلف در لیگ برتر بازی کرده بود و برابر آن‌ها حداقل ۲ برد در کارنامه داشت. در این فصل از لیگ برتر، شمس‌آذر قزوین برای نخستین‌بار به این مسابقات راه یافت. نماینده قزوین در این دوره شگفتی‌ساز ظاهر شد و در بازی رفت توانست استقلال را با نتیجه ۲-۲ متوقف سازد. با پیروزی پرسپولیس برابر شمس‌آذر در دور رفت، تعداد تیم‌های که پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر برابر آن‌ها به پیروزی دست یافتند در عدد ۴۵ برابر شد. سرانجام استقلال در بازی برگشت، شمس‌آذر را مغلوب کرد و با این پیروزی مقابل هر ۴۶ تیمی که در لیگ برتر بازی داشته حداقل یک‌ار برنده شده و از این نظر رکورددار تاریخ مسابقات است.

پرسپولیس و سپاهان در تعقیب استقلال

تنها تیمی که پرسپولیس در لیگ برتر برابر آن به پیروزی نرسید، شهرداری تبریز است. پرسپولیس 4 بار در لیگ‌های دهم و یازدهم با این تیم روبرو شد که حاصل آن 3 تساوی و یک شکست بود. پرسپولیسی‌ها با این کارنامه بر ۴۵ تیم مختلف در لیگ برتر پیروز شدند و در رده دوم تاریخ مسابقات قرار دارند. پس از پرسپولیس، سپاهان قرار دارد. این تیم در لیگ دوازدهم در بازی رفت‌وبرگشت برابر آلومینیوم هرمزگان به نتیجه تساوی دست یافت و بردی کسب نکرد. سپاهان در اولین تقابل خود با شمس‌آذر قزوین مغلوب شد و آن‌ها این فرصت را دارند تا با کسب پیروزی در هفته پایانی لیگ بیست‌وسوم برابر شمس‌آذر به رکورد پرسپولیس دست پیدا کنند. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری