football360 logo

هشتگی در حال رشد در فوتبال آلمان؛ «نه» به بایرن

01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:1734 نظر
سرمربی تیم ملی آلمان هم قراردادش را تمدید کرد تا حضور او هم روی نیمکت بایرن مونیخ منتفی شود.

به گزارش فوتبال 360، آنها در ابتدای فصل دکلان رایس را می‌خواستند و نه شنیدند. در ادامه شایعات نشستن ژابی آلونسو روی نیمکت بایرن مونیخ به گوش می‌رسید که این سرمربی هم اعلام کرد روی نیمکت لورکوزن می‌ماند تا یک نه قاطع دیگر به صورت باواریایی‌ها برخورد کند. آلفونسو دیویس پیشنهاد تمدید با بایرن مونیخ را قبول نکرد تا یک خبر بد دیگر در سابقه این فصل این باشگاه ثبت شود. صحبت از زیدان برای هدایت بایرن شد و نه خود این سرمربی اما شایعات این احتمال را هم دور ارزیابی کرده‌اند. همه امید بایرنی‌ها برای پایان دادن به چرخه نه شنیدن، توافق با یولین ناگلزمن و نشاندن دوباره سرمربی تیم ملی روی نیمکتشان بود. با خبر رسمی تمدید قرارداد مرد جوان نیمکت آلمان، آخرین و شاید غیر منتظره‌ترین جواب منفی هم چهره غول مونیخی بوندس‌لیگا را در هم فرو برد. بایرن یکی از غم‌انگیزترین فصل‌هایش را پشت سر گذاشته و همه امید هواداران این تیم به کسب نتیجه در لیگ قهرمانان اروپاست.

سلسله پاسخ‌های منفی

جواب منفی و دست رد به سینه بایرن مونیخ زدن فقط در بعد اداره تیم و انتخاب سرمربی یا خرید بازیکن اتفاق نیفتاده است و این فصل نتایج هم به سینه مونیخی‌ها دست رد می‌زنند. درفصل جاری بوندس‌لیگا، بارها و بارها شاهد ناکامی آنها در کسب نتیجه در روزهای بزرگ و مهم بودیم. گویا تابلوی اعلام نتایج هم با بایرن سر جنگ داشت و در این وادی هم پاسخ منفی به صورت باواریایی‌ها خورده است. این یک شکست ساده یا یک اتفاق متداول نیست. زمانی نه چندان دور حتی پپ گواردیولا هم نمی‌توانست به پیشنهاد بایرن مونیخ نه بگوید و کارلو آنچلوتی هم قادر نبود فرصت نشستن روی نیمکت این باشگاه را نپذیرد. بایرن وقتی به مربی یا بازیکنی پیشنهاد می‌داد، خیلی زود تبدیل به اولویت آنها می‌شد و زمانی که برای قهرمانی به توقف دورتموند احتیاج داشت، حتی تابلوی اعلام نتایج ورزشگاه‌های دیگر هم به آنها پاسخ منفی نمی‌داد. این روزها اما چنین شرایطی روند معکوس پیدا کرده و این اوضاع در حال بسط و گسترش است. تیم حتی برای جذب هری کین هم بارها پاسخ منفی شنیده بود. بایرن مونیخ از ناگلزمن هم قطع امید کرد تا هشتگ غیر مستقیم، اما کاملا محسوسی در فوتبال باشگاهی آلمان شکل بگیرد که قصد زمین زدن غول مونیخی را دارد؛ هشتگی با عبارت «نه به بایرن»!

آینده مبهم نیمکت

ناگلسمن هم منتفی شد تا باز هم شاهد نشر شایعات گسترده و پوشش رسانه‌ای ویژه‌ای برای انتخاب سرمربی بعدی این باشگاه باشیم. در حال حاضر گزینه‌هایی دائما به بایرن مونیخ نزدیک عنوان می‌شوند و به عنوان مردان مورد نظر تیم اداره باشگاه روی خروجی نشریات و رسانه‌های فوتبالی قرار می‌گیرند. شاخص‌ترین نام در میان آنها زین الدین زیدان بود. اگر چه با پاسخ منفی مستقیم این سرمربی فرانسوی مواجه نشدیم اما پاسخ غیرمستقیم را رسانه‌ها دادند و اعلام کردند زیدان به بایرن مونیخ نخواهد رفت. به جز زیدان، بایرن روی میزش نام هانسی فلیک، روبرتو دزربی و چند مربی دیگر را به عنوان گزینه‌های پیش رو می‌بیند. در یک نظرسنجی مربوط به گروهی از هواداران این تیم در پاسخ به سوالی درباره سرمربی بعدی بایرن معلوم شد آنها هنوز به فلیک اعتماد دارند و خواهان بازگشت مربی آلمانی سابق خود هستند. این نظرسنجی البته زمانی برگزار شد که هنوز ناگلزمن با تیم ملی به امضای قرارداد جدید نرسیده بود و نتیجه آن، رای 41 درصد از مخاطبان به ناگلزمن، رای 29 درصد از مخاطبان به هانسی فلیک و رای 12 درصد آنها به دزربی بود. با این حال ممکن است مرد بعدی هدایت غول زمین خورده بوندس‌لیگا از خارج از این دایره نام‌ها بیرون بیاید. در این باره فقط می‌دانیم اداره کنندگان باشگاه سخت مشغول کار هستند و به احتمال زیاد تا پایان فصل و پس از معلوم شدن سرنوشت بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا، نام سرمربی جدید را اعلام خواهند کرد.

سقوط یک پادشاهی

همیشه همینطور است. تا پادشاه روی تخت سلطنتش نشسته و از این زاویه به زیر دستانش امر و نهی می‌کند، فرمان‌برداری سرنوشت محتوم همه می‌شود. به محض اینکه پایه‌های این تخت بلغزد، همه سعی می‌کنند پادشاه را سرنگون کنند و افولش را به تماشا ببینند. در سال‌های قبل با تیمی طرف بودیم که اصلی‌ترین رقبایش در لایه‌های ضخیمی از کینه و کدورت با بایرن مونیخ شاهد کوچ ستاره‌های خود به اردوی باواریا بودند. این بار اما سرنوشت روی دیگرش را به بایرن مونیخ نشان می‌دهد. سقوط پادشاهی مونیخ،  معادله را تغییر داده و افراد زیادی در تیم‌های رقیب یا در همه جای دنیای فوتبال به پیشنهاد همکاری با مونیخ با خیال آسوده نه می‌گویند و آب از آب تکان نمی‌خورد. بایرن مونیخ در این فصل بوندس‌لیگا فقط شکست نخورد بلکه سقوط جایگاهش را به نظاره نشست و دید زیر دستان قدیمی چگونه نسخه‌اش را پیچیدند. در این شرایط فقط یک فریاد بلند و رسا و سهمگین شاید به بلندی فتح لیگ قهرمانان اروپا بتواند همه را سر جای خودشان بنشاند و باز هم پیشنهادهای مونیخی را با پاشخ‌های مثبت همراه کند. این می‌تواند یادگاری دلچسب توخل برای تیمی باشد که ادامه همکاری او با آن محال به نظر می‌رسد؛ حتی در صورت قهرمانی در اروپا! بایرن بیشتر از 3 تیم دیگر حاضر در نیمه نهایی به بالای سر بردن جام لیگ قهرمانان احتیاج دارد. آنها برای هویت خودشان مبارزه می‌کنند و به سابقه سرمربی در به قهرمانی رساندن چلسی دل بسته‌اند. وای به روزی که این دلبستگی با یک نمایش ضعیف و حذف بدون ماجراجویی از تیم آلمانی همراه شود. در این صورت مرد اول نیمکت هدایت بایرن مونیخ حتی یک روز هم روی صندلی‌اش دوام نمی‌آورد و سیل پاسخ‌های منفی بیشتر برای پیوستن به این تیم با هماهنگی خنده‌های طعنه‌آمیز، موسیقی مهیبی را در جنگل‌های باواریا به صدا درمی‌آورد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری