football360 logo

گاه‌شمار تاریخ فوتبال؛ بیستم آوریل، واپسین قهرمانی لیدز

01 اردیبهشت 1403 ساعت 18:394 نظر
لیدز یونایتد در چنین روزی سال ۱۹۹۲، قهرمانی‌اش را قطعی شده دید.
به گزارش فوتبال ۳۶۰، لیگ برتر انگلیس در فرمت انقلابی فعلی‌اش، از فصل ۹۳-۱۹۹۲ آغاز شد و منچستریونایتد نخستین قهرمان تاریخ لیگ برتر انگلیس است. پیش از آنکه لیگ برتر تحت عنوان فعلی شناخته شود، لیدز یونایتد و منچستریونایتد واپسین کورس قهرمانی در رقابت‌های سطح اول فوتبال انگلیس را شکل داده بودند.
لیدز فصل گذشته را در رتبه چهارم به پایان رسانده بود و منچستریونایتدِ فرگوسن هنوز پر و بالِ باور کردن رویای قهرمانی را در اختیار نداشت.
آن فصل، لیدزیونایتد فصل را با شکست‌ناپذیری در ۱۰ دیدار متوالی آغاز کرد و در ۳۲ بازی نخستین فصل، تنها ۲ شکست متحمل شد. همین برای صدرنشینی لیدز در مقطع پایانی فصل کافی بود و در نهایت هفته ۴۰م، یک پیروزی دیگر برای قهرمانی رزهای سفید کافی به نظر می‌رسید.
خبر دلپذیر برای لیدز اما پیش از آغاز بازی از راه رسید و الندرود پیش از آنکه سوت آغاز بازی مقابل کاونتری را بشنود، با خبر شکست خانگی منچستریونایتد مقابل ناتینگام جشن قهرمانی گرفت. 
هرچند لیدز پس از قهرمانی نیز انگیزه‌اش را از دست نداد و ۳ دیدار واپسین در آن فصل مسابقات را نیز به دنبال قهرمانی پیروز شد تا جام را با ۸۲ امتیاز بالای سر ببرد. 
نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری