football360 logo

پنالتی‌گیرترین بازیکنان لیگ بیست‌وسوم؛ شهریار وارد می‌شود

04 اردیبهشت 1403 ساعت 12:3021 نظر
ستاره خط حمله سپاهان توانسته با تکیه بر توانایی بالای خود در زمینه کسب پنالتی و گلزنی از روی نقطه پنالتی مدعی اول کفش طلای لیگ بیست‌وسوم شود.

به گزارش فوتبال 360، هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به نقطه پایان کار خود رسید که یک طلسم مهم در این هفته از رقابت‌ها شکسته شد. نساجی مازندران که در طول فصل جاری تنها تیمی بود که هیچ ضربه پنالتی به سود آن اعلام نشده بود، در نبرد حساس مقابل تراکتور صاحب یک ضربه پنالتی شد و گلزنی منصور باقری از روی نقطه پنالتی باعث برتری مازنی‌ها شد. محمد عباس‌زاده این ضربه پنالتی را برای نساجی به‌دست آورد تا به اولین بازیکن نساجی در فصل جاری تبدیل شود که توانسته به سود تیمش پنالتی بگیرد.

پرسپولیس در لیگ بیست‌وسوم تاکنون صاحب 8 ضربه پنالتی شده تا از این حیث سرخ‌پوشان پایتخت رکورددار باشند. سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی هم در فصل جاری صاحب 6 ضربه پنالتی شده‌اند و نام تیم‌های مس رفسنجان با 5 پنالتی به‌دست آمده و استقلال تهران هم با کسب 4 پنالتی در بین پنالتی‌گیرترین تیم‌های فصل به چشم می‌خورد. اتفاق جالب‌توجه اینکه در میان پنالتی‌گیرترین بازیکنان فصل، نامی از ستاره‌های پرسپولیس دیده نمی‌شود و رکورددار فصل جاری، شهریار مغانلو آقای گل لیگ بیست‌وسوم است!

پنالتی‌هایی که راه آقای گلی شهریار را هموار می‌کند

شهریار مغانلو که فصل گذشته توانست عنوان آقای گلی لیگ بیست‌ودوم را با ثبت 13 گل از آن خود کند، حالا تا پایان هفته بیست‌وچهارم موفق به‌ثبت 14 گل شده و مدعی اصلی رسیدن دوباره به کفش طلای فوتبال ایران است. نکته جالب‌توجه اینکه او در پنالتی‌گیری تبحر ویژه‌ای دارد و در فصل جاری توانسته 4 بار در نقش پنالتی‌گیر در ترکیب سپاهان بدرخشد که آخرین پنالتی کسب‌شده توسط او در دیدار اخیر مقابل ملوان بندرانزلی بود که مغانلو شخصاً این ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد. ستاره سپاهان از 4 پنالتی به‌دست آمده، 3 ضربه را خود به سوی دروازه رقبا نواخته تا 3 گل از 14 گل او از روی نقطه پنالتی به‌ثبت رسیده باشد.

درخشش دوباره ستاره استقلال

مهرداد محمدی که در فصل جاری روزهای پرفرازونشیبی را در ترکیب استقلال پشت سر می‌گذارد، در هفته اخیر توانست در ترکیب آبی‌پوشان پایتخت بدرخشد و در مسیر برد ارزشمند شاگردان جواد نکونام مقابل شمس‌آذر قزوین، محمدی موفق به‌ثبت 2 گل شد. یکی از گل‌های ستاره شماره 7 استقلال از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رسید و جالب آنکه پنالتی‌ای که مهرداد محمدی به گل تبدیل کرد را خود او به‌دست آورده بود تا شمار پنالتی‌های کسب‌شده ستاره استقلال در فصل جاری به عدد 2 برسد و او بعد از شهریار مغانلو، به عنوان پنالتی‌گیرترین بازیکن فصل شناخته شود.

ستاره‌های ملوان و هوادار، شرکای مهرداد

محمدرضا سلیمانی که در مسیر رسیدن به کورس مدعیان آقای گلی لیگ بیست‌وسوم قدم بر می‌دارد، در نیم‌فصل دوم عملکردی خیره‌کننده را از خود به جای گذاشته و در حالی 7 گل زده در کارنامه ستاره گلزن ملوان دیده می‌شود که او 2 گل خود را از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رسانده است؛ آن‌هم در حالی‌که سلیمانی در فصل جاری موفق به کسب 2 ضربه پنالتی شده است. مسعود زائرکاظمین هم که این روزها عضوی از تیم گل‌گهر سیرجان است، در دوران حضورش در ملوان موفق به کسب 2 ضربه پنالتی شد تا هم‌تراز با مهرداد محمدی و محمدرضا سلیمانی باشد. همچنین یونس شاکری، مهاجم باتجربه هوادار هم دیگر بازیکن شاغل در لیگ بیست‌وسوم است که موفق به کسب 2 ضربه پنالتی شده تا ستاره‌هایی از استقلال، ملوان و هوادار در تعقیب رکورد ویژه شهریار مغانلو در فصل جاری باشند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری