football360 logo

حکم نهایی علیه اسماعیلی‌فر و حسینی صادر شد؛ محروم از بازی‌های بزرگ فصل!

03 اردیبهشت 1403 ساعت 12:45466 نظر
دانیال اسماعیلی‌فر جدال با سپاهان اصفهان و حسین حسینی دیدار با تراکتور تبریز را به دلیل محرومیت از دست دادند.

به گزارش فوتبال 360، پرسپولیس در حالی توانست در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال ایران در آبادان مقابل صنعت‌نفت بردی 3گله را به‌دست آورد تا همچنان در کورس مدعیان قهرمانی لیگ بیست‌وسوم، شانس بالایی برای دفاع از عنوان قهرمانی فصل گذشته‌اش داشته باشد که دانیال اسماعیلی‌فر با گلزنی زودهنگام خود موتور سرخ‌پوشان پایتخت را روشن کرد. با این وجود، بعد از پایان مسابقه، انتشار تصاویر شادی جنجالی اسماعیلی‌فر بعد از باز کردن دروازه صنعت‌نفت باعث شد تا ذره‌بین ناظران کمیته انضباطی روی مدافع پرسپولیس برود.

اسماعیلی‌فر که در فصل جاری یکی از مهره‌های کلیدی پرسپولیس محسوب می‌شود و یک گل و 4 پاس گل در لیگ برتر در کارنامه این مدافع باتجربه به چشم می‌خورد، در حالی شادی بعد از گل جنجالی داشت که حسین بادامکی، معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگویی جنجالی حرکت انجام شده از سوی مدافع پرسپولیس را تکذیب کرد! با این وجود، پرونده‌ای علیه دانیال اسماعیلی‌فر در کمیته انضباطی تشکیل شد و سرانجام حکم نهایی امروز (دوشنبه) صادر شد.

استناد به حکم نورافکن برای محرومیت اسماعیلی‌فر

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال امروز رأی نهایی خود را درباره پرونده دانیال اسماعیلی‌فر صادر کرد که در حکم صادره آمده است: «در خصوص گزارش واصله علیه دانیال اسماعیلی‌فر بازیکن تیم پرسپولیس تهران مبنی بر ارتکاب رفتار توهین‌آمیز در حین مسابقه دو تیم صنعت‌نفت آبادان و پرسپولیس تهران در تاریخ 30 فروردین ماه در ورزشگاه تختی با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به تصاویر موجود از اقدام موضوع گزارش و اظهارات نامبرده در جلسه کمیته انضباطی و نظر به اینکه از سوی این کمیته به موجب دادنامه شماره ۱۴۴۱ مورخ 7آذرماه بابت اقدام مشابه صورت گرفته توسط امید نورافکن بازیکن تیم سپاهان اصفهان به موجب شکایت مطروحه از سوی باشگاه پرسپولیس این فعل از مصادیق رفتار توهین‌آمیز محسوب گردیده است».

دانیال اسماعیلی‌فر اساس حکم کمیته انضباطی از حضور در دیدار بعدی پرسپولیس در لیگ برتر محروم شده و با این اوصاف او نمی‌تواند در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر مقابل سپاهان اصفهان به میدان برود. البته دیدار بعدی سرخ‌پوشان پایتخت در جام حذفی مقابل آلومینیوم اراک است اما با توجه به قیدشدن موضوع محرومیت از حضور یک دیدار لیگ برتری در حکم صادره از سوی کمیته انضباطی، با این اوصاف اسماعیلی‌فر نمی‌تواند برابر تیم سابق خود به میدان برود. او همچنین باید 40 میلیون تومان جریمه نقدی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پرداخت کند.

محرومیت تعلیقی حسینی هم فعال شد

حسین حسینی دروازه‌بان استقلال بعد از دیدار مقابل شمس‌آذر قزوین با لحنی کنایه‌آمیز علیه حکم صادره از سوی کمیته انضباطی درباره اتفاقات دیدار با آلومینیوم اراک واکنش نشان داد. همین مسئله باعث احضار دوباره دروازه‌بان استقلال به کمیته انضباطی شد و در حالی‌که او در نوبت قبلی یک جلسه محرومیت تعلیقی و 300 میلیون تومان جریمه نقدی شده بود، حالا حکم سنگین‌تری را در مقابل خود می‌بیند و نمی‌تواند در دیدار حساس استقلال مقابل تراکتور تبریز به میدان برود!

اعضای کمیته انضباطی صحبت‌های حسین حسینی بعد از دیدار با شمس‌آذر را «سبک جلوه دادن تصمیمات و اقدامات صورت گرفته از سوی رکن قضایی فدراسیون فوتبال» تشخیص دادند و این‌چنین رأی خود را صادر کرده‌اند: «فعل سید حسین حسینی از مصادیق رفتار توهین‌آمیز تشخیص و بر همین اساس مستند به مواد ۷۱ و ۱۱۳ مقررات انضباطی ضمن قطعی و قابل اجرا شدن یک جلسه محرومیت تعلیقی ایشان موضوع دادنامه شماره ۳۰۹۶ مورخ 29 فروردین ماه نامبرده به پرداخت مبلغ سیصد میلیون ریال جریمه نقدی و نیز الزام به عذرخواهی در رسانه‌های رسمی بابت تخلفات ارتکابی خود با لحاظ ماده ۸۹ مقررات موصوف و همچنین باشگاه استقلال تهران نیز بلحاظ تحقق مسئولیت تضامنی در خصوص این تخلف و عدم نظارت بر مصاحبه صورت گرفته وفق ماده ۵۰ مقررات انضباطی به پرداخت مبلغ 600 ریال جریمه نقدی محکوم می‌گردد». کیانوش رحمتی، مربی تیم استقلال هم به دلیل رفتار جنجالی بعد از دیدار مقابل شمس‌آذر قزوین، یک جلسه از همراهی آبی‌ها محروم شد و همچنین باید 20 میلیون تومان به کمیته انضباطی جریمه نقدی بپردازد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری