football360 logo

مهم‌ترین اتفاقات هفته بیست‌وچهارم؛ سرخابی‌های توقف‌ناپذیر

03 اردیبهشت 1403 ساعت 16:3090 نظر
با پیروزی استقلال و پرسپولیس برابر حریفان خود، تنور رقابت در صدر جدول بسیار گرم باقی ماند.

به گزارش فوتبال 360، رقابت‌های لیگ در هفته بیست‌وچهارم در شرایطی ادامه یافت که دو مدعی جدی قهرمانی یعنی استقلال و پرسپولیس بر حریفان خود غلبه کردند تا هفته‌های پایانی لیگ، هیجان‌انگیزتر از قبل دنبال شود. از 3 تیم پایین جدول، تنها صنعت‌نفت موفق به کسب امتیاز نشد تا شرایط این تیم بحرانی‌تر از قبل شود.

پیکان تهران 2-2 هوادار تهران؛ گلزن‌تر از همیشه

پیکان رکورددار بیشترین تساوی در این فصل از لیگ است. پیکان و هوادار در هفته‌های اخیر آمار گلزنی خوبی به‌ثبت رساندند. پیکان در ۷ هفته اخیر به طور متوسط 1.86 گل در هر بازی زده و هوادار هم در ۸ بازی گذشته به طور میانگین 1.63 بار دروازه حریفان را باز کرده است. ابوالفضل زمانی با گلزنی در این بازی دومین گلزن جوان پیکان در تاریخ لیگ برتر شد.

گل‌گهر سیرجان 2-2 استقلال خوزستان؛ عجیب‌ترین کامبک در تاریخ لیگ برتر

برای اولین‌بار در تاریخ لیگ برتر،‌ تیمی که تا پایان ۹۰ دقیقه با اختلاف ۲ گل از حریف پیش بود، برنده از زمین خارج نشد. استقلال خوزستان هم بیشترین گل زده و هم بیشترین گل خورده را در وقت اضافه نیمه دوم در این فصل دارد. استقلال خوزستان در این هفته‌ها بسیار فرصت‌طلب شده و برای دومین‌بار در ۵ هفته اخیر با امید گل در حدود 0.3 در یک بازی ۲ گل زد.

صنعت‌نفت آبادان 0-3 پرسپولیس تهران؛ قرمزها در رویایی‌ترین فرم ممکن

پرسپولیس به بهترین فرم فصل خود رسیده و برای اولین‌بار در این دوره به ۴ پیروزی و ۵ کلین‌شیت متوالی دست یافت. شاگردان اوسمار ویرا صاحب بهترین خط دفاع لیگ شدند. پرسپولیس در دوران حضور صنعت‌نفت در لیگ برتر، در هر فصل حداقل یک‌بار این تیم را مغلوب کرده که این آمار را در این فصل هم حفظ کرد. صنعت‌نفت تا هفته بیست و چهارم تنها ۲ کلین‌شیت داشته که این کمترین میزان کلین‌شیت تا این مقطع از فصل در تاریخ لیگ برتر است. پرسپولیس که مالکانه‌ترین فوتبال را در این فصل ارائه داده، با دقت پاس 91 درصد رکورد بالاترین دقت پاس در این فصل را شکستند.

نساجی مازندران 1-0 تراکتور تبریز؛ 3 امتیاز حیاتی برای شاگردان الهامی

تراکتور چهارمین بازی پیاپی بدون برد خود را پشت سر گذاشت. نساجی که تنها تیم لیگ بود که پنالتی کسب نکرده بود، پس از 348 روز از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شد. ساکت الهامی برای اولین‌بار موفق به پیروزی برابر تراکتور در لیگ برتر شد. لوآن پولی نقش بسزایی در پیروزی نساجی داشت. این دروازه‌بان در 3 دیداری که برای این تیم انجام داده از 16 شوت در چارچوب موفق به مهار 15 ضربه شده است.

استقلال تهران 3-2 شمس‌آذر قزوین؛ تنها خط تیره هم از بین رفت

استقلال با پیروزی برابر شمس‌آذر بر تمام تیم‌های تاریخ لیگ برتر حداقل یک‌بار پیروز شده است. ۲ بازی اخیر خانگی استقلال به طور متوسط ۴.۵ گل داشته است. تنها تیمی که در نیمه دوم یک بازی به استقلال ۲ گل زد، شمس‌آذر است که رفت‌وبرگشت به این تیم ۴ گل زد و رکورددار بیشترین گل زده برابر استقلال در این فصل است. استقلال با زدن ۱۳ گل رکورددار گل زدن با سر در این فصل است.

فولاد خوزستان 0-1 مس رفسنجان؛ وضعیت قرمز در اهواز

با نتایج این هفته، فولاد به منطقه سقوط نزدیک‌تر شد. مس رفسنجان با ۴ پیروزی برابر فولاد، هیچ تیمی را در لیگ برتر بیشتر از این شکست نداده است. مس رفسنجان در ۳ تقابل آخر برابر فولاد به پیروزی رسیده و در ۴ مصاف اخیر گل نخورده است. مس رفسنجان ۱۰ بازی است که شکست نخورده و ۷ فولاد بازی است که به پیروزی نرسیده است.

ذوب‌آهن اصفهان 2-0 آلومینیوم اراک؛ وقت تلف شده رویایی برای گاندوها

ذوب‌آهن در وقت تلف شده بازی با آلومینیوم به رکورد بد خود در بازی‌های اخیر خانگی پایان داد. این تیم در رده سوم بیشترین گل زده در وقت تلف‌شده نیمه دوم در تاریخ لیگ برتر است. آلومینیوم اراک همچنان بدون برد برابر ذوب‌آهن باقی ماند. آلومینیوم برای نخستین‌بار در این فصل در زدن شوت در چارچوب در یک بازی ناکام ماند. ذوب‌آهن در شرایطی در این بازی به پیروزی رسید که در 4 بازی قبلی به عنوان میزبان شکست خورده بود، 5 بازی بود که گل نزده بود و پس از 7 بازی برنده شد. آلومینیوم در 4 بازی اخیر خارج از خانه متحمل 3 شکست شده است.

ملوان بندرانزلی 1-2 سپاهان اصفهان؛ طلسمی که بالاخره شکسته شد

ملوان برای اولین‌بار در این فصل در دیداری که گل اول بازی را زده بود، بازنده شد. سپاهان پس از 3 بازی ناکامی برابر ملوان موفق به غلبه بر این تیم شد. مهدی تارتار در 6 تقابل قبلی با سپاهان با تیم‌های مختلف تنها متحمل یک شکست شده بود. شهریار مغانلو که هم بهترین گلزن و هم پنالتی‌گیرترین بازیکن این فصل از لیگ است، به این روند در این فصل ادامه داد و هر 2 گل تیمش را زد و پنالتی گرفت.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری