football360 logo

صبر 58 ساله اینتر برای ستاره دوم؛ آرزوی نراتزوری، خاطره بیانکونری

05 اردیبهشت 1403 ساعت 09:5723 نظر
آندره‌آ آنیلی پس از بیستمین قهرمانی اینتر واکنش جالبی در توییتر داشت.
به گزارش فوتبال 360، اینتر سرانجام با غلبه بر میلان موفق شد برای بیستمین بار در تاریخش فاتح اسکودتو شود و ستاره دوم را جلوتر از رقیب همشهری به سینه‌ بزند؛ ستاره‌ای که حاصل سبقت اینتر از میلان بود و 2 تیم رقابت جذابی برای چسباندن ستاره دوم جلوتر از دیگری داشتند. در نهایت توفیق، سهم نراتزوری شد.
اینتر درحالی سال 2024 ستاره دوم را به سینه‌اش سنجاق خواهد کرد که ستاره نخست را در سال 1966 پس از دهمین قهرمانی به چنگ آورده بود و برای ستاره دوم، بیش از 58 سال صبر کرد.یوونتوس نخستین تیم تاریخ فوتبال ایتالیا بود که با سبقت از جنوا، بولونیا، تورینو و پروورچلی، نخستین تیم تک ستاره فوتبال در سرزمین چکمه معرفی شد.
یوونتوس سال 1958 به دهمین قهرمانی خود دست یافت اما ستاره دوم، پس از تنها 24 سال به نشان یوونتوس زینت داد. 3 سال بعد از آنکه میلان موفق به کسب ستاره نخست شد، یوونتوس ستاره دوم را به سینه زد و سال 2014  تنها تیم 3 ستاره فوتبال ایتالیا لقب گرفت.
سنجاق سینه افتخار برای بانوی پیر
انتظار میلان برای کسب ستاره دوم احتمالی، حداقل 46 ساله خواهد شد و پس از قهرمانی طعنه‌آمیز بیستم اینتر در مصاف با میلان و جشن بازیکنان و مربیان تیم با نشان 2 ستاره، آندره‌آ آنیلی، رئیس سابق باشگاه یوونتوس که به سبب تخلفات مالی و اقتصادی باشگاه از مسئولیتش کناره‌گیری کرد در  در توییترش، پستی با محتوای «XVI.V.MCMLXXXII» گذاشت و به دنبال آن، شعار یوونتوس را یادآور شد.
این  توییت به زبان اعداد رومن، تاریخ فتح اسکودتوی بیستم در اردوگاه یوونتوس را یادآور شده و به روز 16 مه 1982 اشاره دارد؛ وقتی بیانکونری در رقابت با فیورنتینا، تحت هدایت تراپاتونی هفته پایانی فصل قهرمانی‌شان را قطعی کردند و همزمان، میلان به سری بی سقوط کرد. اینتر آن فصل در رتبه پنجم جا خوش کرده و تنها موفق به کسب سهمیه رقابت‌های جام در جام اروپا شده بود.
صد سال تنهایی
در زمان تعلق گرفتن ستاره دوم به یوونتوس، اینتر 12 و میلان 10 قهرمانی در کارنامه داشتند و حالا اینتر، 42 سال بعد از یووه، ستاره دوم را به دست آورده!  
در این میان جنوا، نخستین قهرمان تاریخ سری آ نزدیک‌ترین تیم به قهرمانی دهم در جمع پرافتخارترین تیم‌های تاریخ است و برای تک ستاره شدن و ورود به جمع تیم‌های اینتر، یوونتوس و میلان، به تنها یک قهرمانی دیگر نیازمند است اما از آخرین قهرمانی‌اش، صد سال می‌گذرد!
 تا پیش از فاجعه کالچوپولی و یکه‌تازی اینتر پس از سقوط بسیاری تیم‌ها به ورطه تاریکی در فوتبال ایتالیا، میلان 17 قهرمانی داشت و اینتر با حسرت 17 ساله، با 13 قهرمانی در تعقیب بود اما پس از کالچوپولی در فاصله سال‌های 2006 تا 2012، میلان تنها یک جام دیگر به ویترین افتخاراتش در فوتبال ایتالیا افزود و سهم اینتر، 5 قهرمانی در 6 سال بود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری