football360 logo

سیاست بارسا در نقل و انتقالات؛ اول فروش، بعد خرید

05 اردیبهشت 1403 ساعت 12:2649 نظر
مدیران بارسلونا اگر می‌خواهند فصل بعد از همه رقابت ها حذف نشوند باید هوشمندانه خرید کنند.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، جمعی از بازیکنان باید در تابستان بارسلون را ترک کنند تا از لحاظ مالی باشگاه بتواند شرایط جذب ورودی‌های جدید را فراهم کند. فرنکی دی‌یونگ، روبرت لواندوفسکی و رونالد آرائوخو  برای فروش کاندیدا شده‌اند. لاپورتا هم به دنبال راه‌های دیگری برای جمع‌آوری منابع مالی خواهد بود.

بارسلونا برای بازگشت به شرایط رقابت شانه به شانه با رئال مادریدی که احتمالاً فصل آینده کیلیان امباپه و اندریک را به جز بازیکنانی مانند جود بلینگام، وینیسیوس جونیور و رودریگو در ترکیب خواهد داشت، به چه چیزی نیاز دارد؟ این خرید ها می‌تواند به بلوگرانا کمک کند.

الکساندر ایساک

نمی توان انکار کرد روبرت لواندوفسکی یکی از بهترین مهاجمان دوران مدرن بوده است. عطش بی امان او برای گل زدن به بایرن مونیخ کمک کرد تا در تمام مدت حضورش در این باشگاه بر بوندس‌لیگا تسلط داشته باشند، لوا در سال ۲۰۲۱ لایق توپ طلا هم بود چون زیر نظر هانسی فلیک سه گانه را فتح کرده بود اما خب جوایز همیشه به شایسته‌ها نمی‌رسد. با وجود عملکرد خوب در اولین فصل حضورش در بارسلونا، واضح است لواندوفسکی برای فصول بعد مناسب نیست. او این فصل بعد از مصدومیت دیگر به فرم صددرصدی خود برنگشته و به نظر می‌رسد آثار بالارفتن سن در حال نمایان شدن است. ویتور روکه مهاجم جوان برزیلی احتمالا نقشی کلیدی در پیشبرد آینده این باشگاه خواهد داشت اما بارسا به مهاجمی نیاز دارد که قدرت جوانی و تجربه را توأمان داشته باشد. در الکساندر ایساک سوئدی همه این ویژگی ها وجود دارد. او  این فصل زیر نظر ادی هاو در نیوکاسل با آمار خوبی در لیگ برتر رسیده است. ایساک این فصل ۱۷ گل به ثمر رسانده؛ آماری که برای مهاجم تیم رده ششم جدول قابل توجه است. ایساک تجربه بازی در لالیگا را هم داشته اما در رئال سوسیداد درخشش را شروع کرد و به لیگ برتر ترانسفر شد.

آلخاندرو گریمالدو

آکادمی لاماسیا بارسلونا به تولید ستاره در فوتبال اروپا معروف است. لامین یامال و پائو کوبارسی آخرین دانش آموزان لاماسیا هستند که در فصل اخیر شروع به درخشش کرده‌اند و به چشم ها را به خود خیره کرده‌اند. یکی از محصولات لاماسیا این فصل در بوندس‌لیگا زیر نظر ژابی آلونسو عملکرد بی‌نظیری داشته؛ آلخاندرو گریمالدو. این بازیکن ۲۸ ساله ۹۸ بازی برای بارسلونا بی انجام داد تا اینکه در سال ۲۰۱۶  وقتی قراردادش رو به اتمام بود تصمیم گرفت به بنفیکا برود.بازی‌های گریمالدو در جناح چپ لورکوزن عالی بوده  اما در این فصل به آمار باورنکردنی ۹ گل و ۱۲ پاس گل رسیده . او همچنین می‌تواند به پیشرفت آلخاندرو بالده جوان کمک کند.

دنی اولمو

بهترین گلزن بارسلونا در این فصل لالیگا، لواندوفسکی با ۱۳ گل است. هیچ بازیکن دیگری در بارسا گل‌هایش را دورقمی نکرده. فلیکس، فران تورس، رافینیا و لمین یامال همگی نقش‌آفرینی کرده‌اند اما تیمی که می‌خواهد در اروپا مدعی باشد، نیاز به چندین گلزن ماهر دارد. دنی اولمو در این زمینه قطعا کمک خواهد کرد. هافبک تهاجمی ۲۵ ساله علاوه بر توانایی بازیسازی و خلق موقعیت شمع گلزنی بالایی هم دارد. لایپزیش در این تابستان به احتمال زیاد نمی‌تواند جلوی رفتن ستاره اسپانیایی را بگیرد. او مشتریان زیادی دارد و مهمترین آنها بارساست. خود اولمو هم در چندین مصاحبه به این موضوع اشاره کرده تیم محبوبش بارسلونا است و آرزوی بازی در نوکمپ را دارد. با این حال قیمت آزادسازی او کمتر از ۶۰ میلیون یورو نخواهد بود؛ رقمی که در صورت فروش چند بازیکن، بارسا مشکلی برای پرداخت  نخواهد داشت.

برناردو سیلوا 

ژاوی در سال‌های اخیر نشان داده علاقه زیادی به خرید شاگردان گواردیولا دارد او، گوندوغان و کانسلو که زمانی شاگرد پپ بودند را همین حالا در ترکیب‌اش دارد. برناردو سیلوا مثل چسب عمل و عقب و جلوی زمین را به خوبی به هم وصل می‌کند. اتفاقا سیلوای پرتغالی هم تمایل زیادی به جدایی از سیتی و تجربه مبارزه جدید نشان می‌دهد. البته بارسا کار سختی برای جذب این بازیکن خلاق خواهد داشت چون پاری‌سن‌ژرمن از مشتریان جدی این بازیکن است و انریکه تلاش می‌کند او را به پاریس بکشاند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری