football360 logo

گزینه جدید مربیگری میلان؛ نابغه فارغ‌التحصیل فلسفه

05 اردیبهشت 1403 ساعت 14:137 نظر
دستیار سابق دزربی یکی از مربیان مستعد اروپا و کاندیدای مربیگری در میلان است.

به گزارش فوتبال 360، شکست دوشنبه شب میلان در شهرآورد که قهرمانی رقیب همشهری را در لیگ ایتالیا قطعی کرد، برای هواداران یک کابوس بود و آخرین امیدهای استفانو پیولی برای ادامه همکاری با این تیم را بر باد داد. هرچند هنوز یک سال از قرارداد این مربی ایتالیایی با میلان باقی مانده اما جدایی او در پایان فصل بعد از 4 و نیم سال همکاری قطعی است و باشگاه از مدتی قبل بررسی گزینه‌های جانشینی‌اش را آغاز کرده.  

در روزهای گذشته نام جولن لوپتگی، روبرتو دزربی (سرمربی برایتون) و پائولو فونسکا (سرمربی لیل) به عنوان نامزد‌های هدایت میلان در فصل آینده مطرح شده بود و روزنامه «کوریره» خبر داد فرانچسکو فاریولی، گزینه جدید نشستن روی این نیمکت جذاب است.

پدیده جدید مربیگری در نیس

این مربی 35 ساله ایتالیایی در شروع فصل جاری به نیس پیوست و توانسته خودش را به عنوان یک مربی مستعد مطرح کند. نیس که در 13 هفته شروع فصل بدون شکست بود در رده ششم لیگ فرانسه است و بهترین خط دفاع مسابقات را هم در اختیار دارد.

کوریره در این باره نوشته است: «میلان به دنبال یک مربی جوان با کارنامه بین‌المللی، ایده بازی مدرن و هماهنگ با پروژه باشگاه است. در ساعات گذشته یک نام جدید مورد توجه قرار گرفته است؛ فرانچسکو فاریولی، همکار سابق دزربی و سرمربی فعلی نیس. این فارغ‌التحصیل فلسفه به عنوان یکی از استعدادهای جدید مربیگری در فوتبال اروپا مطرح شده است. او تجربه بالایی ندارد اما نقطه قوتش نبوغ و ایده‌های خلاقانه است. تعداد نامزدها هنوز زیاد به نظر می‌رسد و شامل دزربی، فونسکا و لوپتگی هم می‌شود. هفته‌های سرنوشت‌سازی در پیش داریم. بررسی‌ها ادامه دارد و حرف آخر با کاردیناله، مالک باشگاه خواهد بود.»

شروع از دروازه

فاریولی کار مربیگری را به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها شروع کرده است. بعد از مربیگری در چند تیم کوچک ایتالیایی و تیم زیر 16 ساله‌های قطر، دزربی در سال 2017 او را به بنونتو برد. او در ادامه مسیر مربی دروازه‌بان‌های ساسولو شد و سرمربیگری را در 31 سالگی از ترکیه شروع کرد. فاریولی بعد از هدایت «فاتح کاراگومروک» و آلانیا اسپور به نیس پیوست و تاکتیک‌های دفاعی‌اش در این تیم فرانسوی مورد توجه قرار گرفته. نیس که با فاریولی به دنبال سهمیه اروپایی تلاش می‌کند، امشب در لیگ فرانسه بازی حساسی در خانه مارسی دارد. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری