football360 logo

گزینه جدید نیمکت لیورپول؛ سرمربی جهانبخش

05 اردیبهشت 1403 ساعت 15:2710 نظر
آرنه اسلوت، سرمربی فاینورد در لیست گزینه‌های نزدیک شده به جانشینی کلوپ قرار دارد.

به گزارش فوتبال 360، اگر چه پذیرفتن هر نامی روی نیمکت لیورپول برای هوادارانی که با یورگن کلوپ به رویاهای خودشان رسیده‌اند، دشوار است اما این جراحی دردناک باید هر چه سریع‌تر اتفاق بیفتد تا از عواقب و خطرهای بیشتر نشناختن سرمربی آینده در امان بمانند. نام‌های زیادی در روزها و هفته‌های اخیر در مورد جانشینی کلوپ مطرح شده‌اند. از هانسی فلیک آلمانی تا رومن آموریم پرتغالی و افراد دیگری به عنوان جانشین سرمربی محبوب سکوهای آنفیلد به میان آمده و در تازه‌ترین خبرها پس از سفر آموریم به لندن، نام آرنه اسلوت به گزینه‌ها اضافه شده است. سرمربی 45 ساله هلندی فصل گذشته فاینورد را به قهرمانی اردیوسیه رساند و در این فصل  به قهرمانی جام حذفی هلند رسید.

درباره اسلوت

او از هلندی‌های جدید عرصه مربیگری است که به عنوان سرمربیان صاحب سبک شناخته می‌شود. اسلوت سابقه طولانی از هدایت تیم‌ها ندارد و پیش از فاینورد فقط سرمربی آلکمار هلند بوده. کارنامه او در تیم قبلی چندان چشمگیر نبود اما در فاینورد عملکرد خوبی داشت و 2 جام را در 2 فصل به تیمی بخشید که علیرضا جهان‌بخش هم در آن توپ می‌زند. آرنه اسلوت در 144 بازی هدایت فاینورد 93 برد، 27 تساوی و 24 باخت را در کارنامه دارد و با میانگین 2.13 امتیاز از هر بازی و بیشتر از 64 درصد برد در تمام مسابقات، آمار خوبی رقم زده. فاینورد با هدایت این سرمربی 45 ساله 331 گل را به ثمر رسانده و میانگین 2.29 گل در هر بازی را به ثبت رسانده. در مجموع کارنامه اسلوت برای نشستن روی نیمکت لیورپولی که هوادارانش جز به مدعی بودن رضایت نمی‌دهند و برای کار کردن در لیگ برتر انگلیس کافی به نظر نمی‌رسد. با این حال رویکرد مدیران لیورپول برای انتخاب سرمربی بعدی بر اساس اسم و رسم نیست و خط خوردن مردانی مثل فلیک نشان می‌دهد آنها به دنبال پیدا کردن فرد شایسته از نظر فنی فارغ از هر کارنامه‌ای هستند. اسلوت برای معرفی به هواداران لیورپول در مسیر راضی نگه داشتن آنها و شاید سخت‌تر از این 2 ماموریت، برای کار کردن با ستاره‌های پردرآمد تیم انگلیسی با دشواری‌های زیادی روبه‌رو خواهد شد. از نگاه هواداران هم شاید نام این سرمربی هلندی آخرین نامی باشد که برای نیمکت تیم محبوبشان در آینده انتخاب کنند. بهترین نکته برای کار کردن اسلوت در لیورپول سازگاری او با بازی در سیستم 4-2-3-1 و 4-3-3 است. این سیستم در لیورپول سال‌های اخیر توسط کلوپ به کار گرفته شده و جواب داده است.

دامنه خبرها

منابع خبری تایید می‌کنند انتخاب اسلوت قطعی نیست. سایت معتبر اسکای اسپورت در گزارشی مدعی است تیم‌های دیگری هم در پی استخدام این سرمربی هلندی هستند. با این حال در 24 ساعت گذشته رشد شایعات و تیترهای مربوط به پیوستن اسلوت به نیمکت قرمزهای آنفیلد آنقدر بسامد بالایی  داشته که به نظر می‌رسد، حتی اگر گزینه قطعی هم نباشد، یکی از اصلی‌ترین مردان مورد نظر لیورپول محسوب می‌شود.

وضعیت قرارداد

مرد 45 ساله هلندی در حال حاضر تا سال 2026 با تیم فاینورد قرارداد دارد و لیورپول برای در اختیار گرفتنش مجبور است حق فسخی به طرف هلندی بپردازد. با این حال چلسی و لیدزیونایتد در ماه‌های گذشته از مشتریان او بوده‌اند و به نظر می‌رسد در آخرین اقدام‌ها شاید سران لیورپول برای استخدام اسلوت مجبور به رقابت با چلسی شوند. در هر صورت این انتقال برای لیورپولی‌ها ارزان تمام نخواهد شد.

رومن آموریم

نام این سرمربی در شرایطی به عنوان یکی از گزینه‌های تیم کلوپ برای جانشینی مرد آلمانی روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت که یکی دیگر از نامزدهای این پست به تازگی از سفرش به لندن بازگشته است. رومن آموریم، سرمربی خوش‌نام و مورد توجه اسپورتینگ لیسبون سفری کوتاه به لندن داشت.  لیورپولی‌ها در این شهر دفتری ندارند و به جز تیم‌های لندنی شاخص، منچستریونایتد در پایتخت انگلیس، شعبه و دفتری زده. بعید نیست مطرح شدن اسلوت بلافاصله پس از بازگشت آموریم از لندن، مربوط به مایوس شدن سران لیورپول از استخدام سرمربی اسپورتینگ لیسبون باشد. معادلات پیچیده‌ای برای نیمکت‌های فصل بعد تیم‌های باشگاهی لیگ برتر انگلیس در جریان است و این معادلات یقینا با ورود اسلوت به پایان نخواهد رسید. باز هم منتظر شنیدن نام‌های دیگری در این کشمکش هستیم.

با همه این احوال اگر لیورپولی‌ها سبک بازی رو به جلو و فوتبال جذاب تیم اسلوت را در اردیویسه ببینند، ممکن است زودتر به نشستن او روی نیمکت تیم محبوبشان رغبت نشان دهند. سرمربی فاینورد ترجیح می‌دهد از فوتبال زیبا لذت ببرد و همین شیوه هدایت باعث شده نام او پیش از نام پیتر بوش برای تیم‌های انگلیسی مطرح شود.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری