football360 logo

آمار درخشان کلین شیت رایا؛ 14 از 28

05 اردیبهشت 1403 ساعت 15:287 نظر
دروازه‌بان آرسنال شانس اول تصاحب دستکش طلایی در پایان فصل جاری لیگ برتر انگلیس است.

به گزارش فوتبال 360، داوید رایا، سنگربان آرسنال مقابل چلسی برای چهاردهمین بار در این فصل لیگ برتر دروازه‌اش را بسته نگه داشت و در فهرست بیشترین کلین شیت، فاصله‌اش را با سایر دروازه‌بان‌ها بیشتر کرد. نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده رایا، جردن پیکفورد است که در 33 بازی توانسته 10 بار دروازه اورتون را بسته نگه دارد. رایا در 4 بازی پایانی فصل مقابل تاتنهام، بورنموث، منچستریونایتد و اورتون فرصت دارد این آمار را ارتقا بدهد.

دروازه‌بانی که بیشترین آمار کلین شیت در لیگ برتر را داشته باشد در پایان فصل دستکش طلایی را تصاحب می‌کند. آخرین دروازه‌بان آرسنالی صاحب این عنوان، وویچک شزنی بود. او در فصل 14-2013 لیگ برتر 16 بار دروازه‌اش را بسته نگه داشت. فصل گذشته این عنوان به داوید دخیا، دروازه‌بان اسپانیایی وقت منچستریونایتد با 17 کلین شیت رسید.

رایا در حالی به این آمار خوب دست یافته که 6 بازی تیمش را از دست داده. او تابستان امسال به طور قرضی از برنتفورد به آرسنال پیوست و در 4 بازی نخست فصل در ترکیب توپچی‌ها غایب بود. او در 2 بازی رفت و برگشت مقابل برنتفورد هم اجازه بازی نداشت.

فصل گذشته آرون رمسدیل، دروازه‌بان اصلی آرسنال بود اما آرتتا با توجه به بازی با پای خوب رایا، او را به تیمش اضافه کرد. رقم این انتقال قرضی 3 میلیون پوند است و با فعال شدن بند 27 میلیون پوندی، رایا در پایان فصل به طور قطعی به آرسنال می‌پیوندد. 

آرسنال با 26 گل خورده بهترین خط دفاع این فصل لیگ برتر را هم در اختیار دارد و رایا نقش مهمی در این موفقیت داشته است. او در اردوی اخیر تیم ملی اسپانیا هم حاضر بود و در برد 2  بر یک مقابل آلبانی بازی کرد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری