football360 logo

گاه‌شمار تاریخ فوتبال؛ بیست‌وچهارم آوریل، نیش زنبور به گردن کهکشانی‌ها

05 اردیبهشت 1403 ساعت 16:0129 نظر
24 آوریل 2013، دورتموند با غلبه بر رئال مادرید امیدوار به صعود به فینال لیگ قهرمانان شد.
به گزارش فوتبال 360، لیگ قهرمانان اروپا 2013، اوج جذابیت فوتبال آلمان را به نمایش گذاشت. زمانی که هنوز سلطنت بایرن‌مونیخ بر فوتبال در این کشور طی سال‌های متوالی تثبیت نشده بود و اصلی‌ترین رقیب باواریایی‌ها در فوتبال آلمان، دورتموند تحت هدایت یورگن کلوپ به حساب می‌آمد.
دورتموند در لیگ قهرمانان اروپای آن فصل، بالاتر از رئال مادرید از دور گروهی به‌عنوان صدرنشین صعود کرد و پس از غلبه بر تیم‌های شاختار دونیتسک و مالاگا، بار دیگر در نیمه‌نهایی حریف رئال مادرید شد. بازی دور رفت در استادیوم سیگنال ایدونا پارک برگزار شد و رئال مادرید ژوزه مورینیو در وستفالن، مقهور درخشش زردپوشان فوتبال آلمان تحت هدایت یورگن کلوپ بود.
چهارگوشه خط تهاجمی دورتموند با حضور یاکوب بواشچیکوفسکی، مارکو رویس، ماریو گوتزه و جلوتر از همه رابرت لواندوفسکی، نفس مدافعان رئال مادرید را گرفته بودند و درحالی که لواندوفسکی خیلی زود و پیش از فرا رسیدن دقیقه 10 دروازه مادرید را باز کرده بود، کریس رونالدو اجازه نداد شاگردان مورینیو نیمه را در قامت بازنده میدان ترک کنند.
گل تساوی بخش رونالدو، پس از آغاز نیمه دوم تنها 5 دقیقه دوام داشت و رابرت لواندوفسکی از دقیقه 50 تا 66، به فاصله کمتر از 16 دقیقه توانست 3 مرتبه دیگر دروازه ایکر کاسیاس را باز کرده و 4 گله خود را کامل کند. در بازی دور برگشت به میزبانی برنابئو، رئال مادرید هرچه می‌زد به درب بسته می‌خورد و در نهایت تنها 2 گل راموس و بنزما در 10 دقیقه پایانی، برای جبران نتیجه دور رفت کفایت نکرد.
دورتموند در مجموع علیرغم شکست 0-2 در دور برگشت، با نتیجه 3-4 رئال مادرید را از چارچوب مسابقات کنار زده بود و اجازه نداد یک گل دیگر که مورد نیاز شاگردان مورینیو برای صعود به فینال بود، زده شود. اگر رئال مادرید تنها یک گل دیگر به ثمر می‌رساند، به جای دورتموند طبق قانون گل زده در خانه حریف راهی فینال و حریف بایرن‌مونیخ می‌شد اما پسران کلوپ این اجازه را به رقیب ندادند و در نهایت همزمان با دیدار فینال، مقابل بایرن‌مونیخ دستشان از رسیدن به جام کوتاه ماند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری