football360 logo

کاپلو، رونالدو را نابغه نمی‌داند/ مسی، انتخاب اول!

06 اردیبهشت 1403 ساعت 12:1086 نظر
سرمربی سابق رئال مادرید، مسی را به رونالدو ترجیح می‌دهد.

به گزارش فوتبال 360، وقتی یک فیلم معمولی را می‌بینیم، ممکن است تا چند دقیقه درگیر شخصیت‌ها و اتفاقات آن فیلم باشیم. یک سینمایی بزرگ و فاخر می‌تواند تا ساعت‌ها ذهن ما را درگیر کند اما این ویژگی تئاتر و اجراهای زنده است که مخاطبان خود را تا روزها مشغول نگه می‌دارد. صحنه رقابت مسی و رونالدو شاید نه یک فیلم و یک سینمایی فاخر بلکه یک تئاتر هنرمندانه نام بگیرد. یکی از آنها در خاورمیانه و دور از هیاهوی رسانه‌های قاره سبز و دیگری فرسنگ‌ها دورتر و در ایالات متحده بازی می‌کند و دنیای فوتبال با هوادارانش، با لنزها و قلم‌هایش و حتی با مردان حرفه‌ای خودش همچنان درگیر نمایش این 2 فوق ستاره هستند. در سال‌های اخیر در رابطه با همه مصاحبه‌های جذاب با بزرگان دنیای فوتبال و چهره‌های مطرح این روزها با یک سوال بزرگ روبه‌رو بوده‌ایم؛ مسی یا رونالدو! این بار فابیو کاپلو هم یاد این رقابت را زنده نگه داشته و درباره انتخابش اظهار نظر کرده است.

مصاحبه کاپلو

مرد باسابقه ایتالیایی که سابقه نشستن روی نیمکت تیم‌های بزرگی مثل رم، رئال مادرید، میلان، یوونتوس و تیم ملی انگلیس را در کارنامه دارد در یک کنفرانس خبری به اظهار نظر در رابطه به بازیکنان برتر تاریخ پرداخته و سعی می‌کند واژه نابغه را در مستطیل سبز تبیین کند. کاپلو در این باره می‌گوید: «پله، مارادونا و مسی نابغه‌های تاریخ فوتبال هستند». مرد باتجربه ایتالیایی در حاشیه مراسم لاروس در فرانسه در بخشی از صحبت‌هایش عنوان کرده: «کریستیانو رونالدو بازیکن بزرگی است و عناوین و افتخارات زیادی کسب کرده اما مانند مسی یک نابغه نیست. رونالدو بازیکن بزرگی است که شوت می‌زند، موقعیت می‌سازد و همه کار می‌کند اما نابغه نیست، به همین سادگی»! او صراحت را در انتخاب بین مسی و رونالدو کاملا ادا می‌کند و سوال بزرگ را دوباره می‌گوید و اینگونه پاسخ می‌دهد: «هر وقت از من درباره کریستیانو و مسی می‌پرسند، انتخابم مسی است». سرمربی سابق تیم ملی انگلیس در همین مصاحبه از علاقه‌اش به فوتبال انگلیس هم گفته و با بر شمردن نام هری کین و بوکایو ساکا از ستاره‌های انگلیسی تمجید کرده است. همچنین کاپلو در مورد بازیکنانی مثل مسی نام لامین یامال را مطرح کرد اما باز هم در مورد انطباق کامل یامال با واژه نابغه در فوتبال و شباهتش با مسی جانب احتیاط را رعایت می‌کند و پدیده بارسلونا و تیم ملی اسپانیا را هنوز در سطح مسی نمی‌داند.

داستان ادامه دارد

اولین کسی که پرسید رونالدو یا مسی، شناخته شده نیست و آخرین فردی که این سوال تاریخی را مطرح می‌کند هم شناخته نخواهد شد. آنها مارادونا و پله‌ای بودند که در یک عصر بازی کردند اما باز هم پاسخ به سوالی در رابطه با بهتر بودن هر یک از طرفین یک 2 قطب بزرگ دیگر فوتبالی را مبهم جلوه دادند. داستان به کاپلو هم ختم نخواهد شد و در فرهنگ مستطیل سبز به پشتوانه درخشش طولانی این 2 فوق‌ستاره شاید رویکردی پدید بیاید با این مضمون؛ هر کسی می‌خواهد با دنیای فوتبال آشنا شود، باید یک بار به این سوال بزرگ پاسخ دهد! دوران «رونالدو و مسی» شاید عبارت درستی نباشد و تعبیر دقیق‌تر در این باره می‌تواند دوران «رونالدو یا مسی» باشد. گزاره مسی یا رونالدو با همین اختصار و به قول کاپلو به همین سادگی، بیانگر بخش مهمی از تاریخ مستطیل سبز است. این عبارت یادآور ال‌کلاسیکوها و نبردهای طولانی و درخشان 2 فوق‌ستاره‌ای است که هنوز هم کاملا کنار نکشیده‌اند و عاشقان فوتبال را با خاطره‌ای فراموش نشدنی مواجه می‌کند. این یک فیلم معمولی یا سینمایی فاخر نبود. این یک نمایش زنده نام داشت و مخاطبانش را تا مدت‌ها درگیر خودش نگه می‌دارد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری