football360 logo

صعود رویایی شاگردان کیول در روز قضاوت پرماجرای فغانی؛ یوکوهاما در یک‌قدمی تاریخ‌سازی

05 اردیبهشت 1403 ساعت 16:2583 نظر
یوکوهاما اف‌مارینوس ژاپن با ثبت عملکردی خیره‌کننده موفق شد به فینال لیگ قهرمانان آسیا 24-2023 صعود کند.

به گزارش فوتبال 360، مسابقات مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا در فصل 24-2023 که آخرین دوره رقابت‌ها در فرمت کنونی محسوب می‌شود و از فصل آینده، بهترین تیم‌های قاره در قالب لیگ نخبگان آسیا قرار است باهم رقابت کنند، روز گذشته به پایان کارش در منطقه غرب رسید؛ آن‌هم در حالی‌که تیم الهلال عربستان با وجود برتری 2 بر یک مقابل العین، به‌واسطه شکست 4 بر 2 در بازی رفت از گردونه رقابت‌ها کنار رفت تا شاگردان هرنان کرسپو به مرحله فینال راه پیدا کنند.

العینی‌ها برای شناختن حریف خود در مرحله فینال، چشم‌انتظار برگزاری دوئل تیم‌های یوکوهاما اف‌مارینوس ژاپن و اولسان اچ‌دی کره‌جنوبی بودند تا بهترین تیم منطقه شرق آسیا هم مشخص شود. در بازی رفت، کره‌ای‌ها در خانه موفق شده بودند با یک گل به پیروزی برسند تا در یک‌قدمی صعود به مرحله فینال قرار گیرند اما شاگردان هری کیول، اسطوره افسانه‌ای فوتبال استرالیا در تیم یوکوهاما اف‌مارینوس ژاپن امروز در خانه به دنبال تغییر سرنوشت و رسیدن به مرحله فینال بودند.

برد دراماتیک برای دومین فینال تاریخ!

دو تیم از ساعت 13:30 به وقت تهران کار خود را آغاز کردند و اتفاق ویژه مسابقه، قضاوت علیرضا فغانی، چهره نام‌آشنای فوتبال ایران در قامت نماینده داوری کشور استرالیا در این مسابقه بود. شاگردان کیول که به دنبال آن بودند تا شکست دور رفت را جبران کنند، شروع طوفانی در مسابقه امروز داشتند و توانستند در همان 30 دقیقه ابتدایی مسابقه، قدرت فنی بالای خود را به حریف دیکته کنند؛ البته که بارش شدید باران هم روی کیفیت مسابقه تاثیر چشمگیری گذاشته بود.

اوناکا در دقیقه 13، گل اول مسابقه را به سود یوکوهاما اف‌مارینوس به‌ثمر رساند و 8 دقیقه بعد از گلزنی او، آنتونی لوپز کامبک تیم ژاپنی را تکمیل کرد و اوناکا در دقیقه 30، سومین گل تیمش را زد تا شکست یک‌گله در دور رفت، با 3 گل پاسخ داده شود. البته که این پایان کار 2 تیم در نیمه نخست نبود و در ادامه یک بازی جذاب، متئوس سلس توانست در دقیقه 35، یکی از گل‌های خورده اولسان اچ‌دی را پاسخ بدهد تا در مجموع بازی رفت‌وبرگشت نتیجه مسابقه 3 بر 2 به سود یوکوهاما اف‌مارینوس شود.

کامیجیکما در دقیقه 39 با دریافت کارت قرمز مستقیم از علیرضا فغانی از زمین مسابقه اخراج شد تا کار شاگردان هری کیول برای حفظ برتری دشوار شود و بویانیچ در دقیقه 42 موفق شد از روی نقطه پنالتی برای اولسان اچ‌دی گلزنی کند تا نیمه نخست مسابقه امروز با برتری 3 بر 2 یوکوهاما اف‌مارینوس به پایان برسد اما در مجموع بازی رفت‌وبرگشت، نتیجه مسابقه 3-3 مساوی بود. بویانیچ در آغاز نیمه دوم موفق شد بار دیگر برای اولسان اچ‌دی گل بزند اما این‌بار علیرضا فغانی بعد از بررسی صحنه به کمک (VAR) اعلام آفساید کرد تا بازگشت رویایی اولسان اچ‌دی تکمیل نشود. در ادامه، بازی نزدیک و جذاب دنبال شد اما با وجود به لرزه در آمدن تیرک دروازه، خبری از ردوبدل‌شدن گل نبود تا با توجه به تساوی 3-3 در مجموع بازی رفت‌وبرگشت، نبرد 2 تیم به وقت‌های اضافی برود.

دو تیم در وقت‌های اضافی هم نمایش نزدیکی داشتند و بارش شدید باران کیفیت مسابقه را تحت‌تاثیر خود قرار داده بود؛ هر چند که بازیکنان اولسان اچ‌دی برای ثبت گل برتری تلاش زیادی انجام دادند اما در پایان 120 دقیقه، تغییری نتیجه مسابقه حاصل نشد تا در ضربات پنالتی سرنوشت تیم صعودکننده به فینال لیگ قهرمانان آسیا 24-2023 مشخص شود. شاگردان هری کیول در زدن ضربات پنالتی موفق‌تر عمل کردند و هر 5 پنالتی بازیکنان یوکوهاما اف‌مارینوس به گل تبدیل شد و در نقطه مقابل، پنالتی آخر بازیکنان اولسان اچ‌دی را مین وو کیم از دست داد تا در پایان یک ماراتن جذاب و نفسگیر، تیم یوکوهاما اف‌مارینوس ژاپن بعد از تساوی 3-3 در مجموع بازی رفت‌وبرگشت، با پیروزی 5 بر 4 در ضربات پنالتی، با هدایت هری کیول به فینال لیگ قهرمانان آسیا 24-2023 راه پیدا کند.

یوکوهامایی‌ها که تنها یک‌بار تجربه حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را در فصل 90-1989 دارند و در آن دوره در مسابقه فینال مغلوب شدند و ناکام در کسب قهرمانی بودند، حالا در سودای آن هستند تا در مسابقه فینال بتوانند برابر شاگردان هرنان کرسپو در تیم العین به پیروزی برسند و اولین قهرمانی خود در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا را جشن بگیرند. دور رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا 24-2023 روز یازدهم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد و مسابقه برگشت هم پنجم خردادماه به انجام می‌رسد تا تکلیف آخرین تیم قهرمان در فرمت کنونی عالی‌ترین مسابقات قهرمانی باشگاهی در قاره آسیا مشخص شود.


خلاصه بازی یوکوهاما مارینوس ۳-۲ (۳-۳) اولسان اچ‌دی (ضربات پنالتی:۵-۴)

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری