football360 logo

لالیگا به زودی در آمریکا؛ خطرات و مزایا

05 اردیبهشت 1403 ساعت 21:0219 نظر
خاویر تباس مدعی شد تعدادی از مسابقات لیگ در آینده نزدیک خارج از اسپانیا برگزار می‌شود.

به گزارش فوتبال 360، خاویر تباس اعلام کرد مسابقات لالیگا در آینده نزدیک در خارج از اسپانیا برگزار می‌شود و اولین مقصد آمریکا خواهد بود. این ایده پیش از این هم مطرح شده بود اما به دلیل مخالفت فدراسیون فوتبال اسپانیا با لالیگا منتفی شد. با رفتن لوئیس روبیالس از صندلی ریاست فدراسیون، تباس اطمینان دارد  این اتفاق در آینده نزدیک رخ خواهد داد.

رئیس لالیگا گفت: «نمی‌دانم چه زمانی اما زمان آن فرا رسیده  مسابقات رسمی لالیگا در خارج از اسپانیا برگزار شود. فکر می‌کنم این اتفاق در فصل 26- 2025 عملی شود.»

تباس در مصاحبه با روزنامه مارکا اضافه کرد: «برگزاری مسابقه رسمی در آمریکا، موقعیت ما در بازار آمریکای شمالی را که بعد از اسپانیا برای ما مهمترین است، تقویت می‌کند. سایر لیگ‌های رقابتی به سرعت نزدیک می‌شوند و اگر با همان روش قبلی ادامه بدهیم از ما سبقت می‌گیرند.»

بارسلونا و رئال مادرید از برگزاری مسابقات لالیگا در خارج از اسپانیا استقبال می‌کنند و اولین پیشنهاد برگزاری بازی بین ژیرونا و بارسلونا در شهر میامی آمریکا بوده است. لالیگا تلاش می‌کند زودتر از لیگ برتر انگلیس این ایده را به مرحله اجرا برساند و فوتبال اسپانیا به دنبال الگوبرداری از لیگ‌های آمریکایی مثل NBA و NFL است که از این طریق درآمد مالی بیشتری کسب می‌کنند. این ایده همچنین کمک می‌کند هواداران تیم‌های لالیگا در سایر کشورها بتوانند بازی‌های تیم محبوب‌شان را از نزدیک تماشا کنند.

ایراد این تصمیم کمرنگ شدن نقش هواداران محلی است. برگزاری بازی‌ها در خارج از اسپانیا می‌تواند به معنی بالا رفتن قیمت بلیت‌ها باشد و امکان دارد گروهی از هواداران محلی توان مالی تهیه بلیت را نداشته باشند.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری