football360 logo

پرسپولیسی‌ها به دنبال حفظ رکورد 15 ساله؛ پیش به سوی دوئل انتقامی

05 اردیبهشت 1403 ساعت 19:30205 نظر
سرخ‌پوشان پایتخت امیدوارند با شکست دادن آلومینیوم بتوانند رکورد ویژه خود در مسیر رسیدن به جمع 8 تیم برتر جام حذفی را حفظ کنند.

به گزارش فوتبال 360، مسابقات جام حذفی فوتبال ایران در فصل 03-1402 قرار است در روزهای پنجشنبه و جمعه (ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه) پیگیری شود. در حالی‌که استقلال تهران در قامت صدرنشین لیگ بیست‌وسوم نامش در بین 16 تیم برتر فصل جاری جام حذفی به چشم نمی‌خورد، پرسپولیس تهران در قامت مدافع عنوان قهرمانی، شانس بالایی برای دفاع از عنوان قهرمانی خود دارد و سرخ‌پوشان پایتخت می‌توانند عنوان پرافتخارترین تیم تاریخ جام حذفی را هم به تنهایی از آن خود کنند.

پرسپولیسی‌ها که با هدایت اوسمار ویرا روزهای درخشانی را پشت سر می‌گذارند، در 10 بازی اخیر با هدایت این سرمربی برزیلی توانسته‌اند 8 پیروزی به‌دست آورند و تنها یک تساوی و یک شکست در کارنامه ویرا به چشم می‌خورد. تنها شکست سرخ‌پوشان با هدایت ویرا برابر آلومینیوم در اراک رقم خورد و حالا یکی از هدف‌های پرسپولیسی‌ها در مسابقه روز جمعه برابر آلومینیوم که این‌بار هم در اراک برگزار خواهد شد، جبران این شکست تلخ در لیگ برتر است.

رکوردی که سرخ‌ها دوستش دارند

سرخ‌پوشان پایتخت در کنار انگیزه بالایی که برای گرفتن انتقام شکست در لیگ برتر از آلومینیوم دارند، به دنبال آن هستند تا بتوانند شکست تلخ مقابل این تیم در جام حذفی را هم جبران کنند؛ چرا که در اتفاقی جالب‌توجه، آخرین شکست تاریخ پرسپولیس در جام حذفی، در مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها در فصل 01-1400 رقم خورد و بعد از آن، سرخ‌پوشان فصل گذشته توانستند هر 5 مسابقه خود را با برد پشت سر بگذارند (برد مقابل آریو اسلامشهر در ضربات پنالتی به‌دست آمد و در وقت قانونی دو تیم به نتیجه تساوی رضایت دادند) و در فصل جدید هم آن‌ها گام نخست را با شکست دادن نفت‌وگاز گچساران برداشتند.

هفتمین صعود پیاپی به جمع 8 تیم

شاگردان اوسمار ویرا در شرایطی باید جمعه مقابل آلومینیوم قرار گیرند که یکی از هدف‌های پرسپولیسی‌ها، حفظ روند صعودی‌های سریالی‌شان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی است. سرخ‌پوشان پایتخت در طول 6 فصل اخیر، همواره توانسته‌اند خود را به جمع 8 تیم برتر برسانند و در 2 دوره عنوان قهرمانی رقابت‌ها را هم از آن خود کرده‌اند. آخرین‌بار که پرسپولیس جایی در جمع 8 تیم و حتی 16 تیم و 32 تیم برتر جام حذفی نداشت، فصل 96-1395 بود که سرخ‌پوشان پایتخت در آن فصل از رقابت‌ها که تیم‌های لیگ برتری از مرحله یک‌سی‌ودوم نهایی به مسابقات اضافه می‌شدند، در همان گام نخست برابر قشقایی شیراز غافلگیر شدند و در ضربات پنالتی از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

به یاد خاطره تلخ رویارویی با پاس

پرسپولیس سال‌هاست که در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی شکست خورده و شاید تصور آخرین شکست سرخ‌پوشان در این مرحله در ذهن بسیاری از هواداران سرخ‌پوش نباشد. در طول 16 فصل اخیر، پرسپولیسی‌ها در 15 دوره خود را به جمع 16 تیم برتر جام حذفی رساندند و جالب آنکه در هر 15 دوره هم توانستند از مرحله یک‌هشتم نهایی گذر خود کنند و به جمع 8 تیم برتر جام حذفی برسند. آخرین حذف پرسپولیس در مرحله یک‌هشتم نهایی در فصل 87-1386 رقم خورد که سرخ‌پوشان پایتخت در مقابل پاس شکستی 3گله را متحمل شدند و نتوانستند به جمع 8 تیم برتر راه یابند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری