football360 logo

تمدید شکست‌ناپذیری نویدکیا مقابل پیکانِ جوانان؛ مس با محرم در رویای قهرمانی جام حذفی!

06 اردیبهشت 1403 ساعت 20:4082 نظر
مس رفسنجان موفق شد در اولین مسابقه از مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی برابر پیکان تهران به پیروزی برسد و به جمع 8 تیم برتر رقابت‌ها راه یافت.

به گزارش فوتبال 360، مسابقات جام حذفی فوتبال ایران در فصل 03-1402 به نقطه آغاز کارش در مرحله یک‌هشتم نهایی رسید و طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ، عصر امروز (پنجشنبه) و به میزبانی ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان، اولین مسابقه از مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌ها میان تیم‌های مس رفسنجان و پیکان تهران برگزار شد تا چهره نخستین تیم صعودکننده به جمع 8 تیم برتر مشخص شود؛ آن‌هم در حالی‌که 7 مسابقه دیگر این مرحله قرار است فردا (جمعه) به انجام برسد.

محرم نویدکیا برای چینش ترکیب اولیه تیمش ریسک نکرد و در حالی‌که به دنبال تمدید روند شکست‌ناپذیری خود و رساندن مس به جمع 8 تیم برتر رقابت‌ها بود، با همان ترکیبی که هفته گذشته تیمش را در لیگ برتر مقابل فولاد خوزستان به میدان فرستاده بود، برابر پیکان در مسابقه امروز به میدان فرستاد. در طرف مقابل اما شرایط کاملاً متفاوت بود و جوان‌گرایی رضا عنایتی باعث شد تا مجتبی حقدوست 26 ساله، کاپیتان خودروسازان در مسابقه امروز باشد و به جز او و امیرحسین غلامی، 9 بازیکن دیگر پیکان، چهره‌های 23 سال و زیر 23 سال این تیم بودند تا با ترکیبی کاملاً متفاوت نسبت به مسابقات لیگ برتر، خودروسازان در مسابقه امروز به میدان بروند.

مسی‌ها برای صعود جان دادند!

دو تیم از ساعت 17:45 کار خود را در ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان با قضاوت مهدی اجاقی آغاز کردند. نارنجی‌پوشان در دقایق ابتدایی مسابقه، تیم برتر زمین بودند و اولین فرصت گلزنی برای شاگردان محرم نویدکیا را سجاد شهباززاده به‌دست آورد که محمدرضا دیناروند، دروازه‌بان جوان پیکان سد راه مهاجم نارنجی‌پوش شد تا نتیجه مسابقه تغییری نکند. بعد از این موقعیت، بازی آرام و کم‌هیجان دنبال شد و مسی‌ها با وجود در اختیار داشتن مالکیت توپ‌ومیدان در خلق موقعیت جدی گلزنی ناکام بودند.

جلال‌الدین علی‌محمدی سرانجام در دقیقه 32 توانست یخ بازی را بشکند و با شوتی سرکش روی پاس سعید واسعی، دروازه پیکان تهران را فرو ریخت تا گل اول مسابقه امروز به سود نارنجی‌پوشان به‌ثبت برسد. بعد از گلزنی علی‌محمدی، تلاش پیکانی‌ها برای جبران گل خورده بی‌ثمر بود و مسی‌ها توانستند از برتری یک‌گله خود حراست کنند تا بازی با در نیمه اول با برتری یک بر صفر مس رفسنجان به پایان برسد و آن‌ها تا صعود به جمع 8 تیم برتر جام حذفی تنها یک نیمه فاصله داشته باشند.

خودروسازان نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند و ابوالفضل زمانی که در بازی قبلی مقابل هوادار موفق به گلزنی شده بود، توانست در دقیقه 48 دروازه مس رفسنجان را باز کند تا خیلی زود بازی به تساوی کشیده شود. بعد از گلزنی زمانی، نارنجی‌پوشان دوباره صاحب توپ‌ومیدان شدند و به دنبال آن بودند تا بتوانند بار دیگر به گل برسند اما مسی‌ها نتوانستند به خواسته مهم خود برسند و درخشش خیره‌کننده محمدرضا دیناروندی در خط دروازه باعث شد تا حملات مسی‌ها راه به جایی نبرد و بازی در 90 دقیقه با تساوی 1-1 به وقت‌های اضافی رفت.

مسی‌ها وقت‌های اضافی را هم با حملات پردامنه خود آغاز کردند اما بازهم خط دفاعی پیکان ایستادگی کرد و دیناروند در خط دروازه پیکان با نمایش درخشان خود سد راه نارنجی‌پوشان شد. شاگردان نویدکیا در 30 دقیقه وقت‌های اضافی موقعیت‌های مناسبی داشتند اما نتوانستند از موقعیت‌هایشان استفاده کنند تا بازی به ضربات پنالتی برود. نارنجی‌پوشان موفق شدند با نتیجه 5 بر 4 در ضربات پنالتی برنده شوند تا این ماراتن جذاب به سود شاگردان محرم نویدکیا به پایان برسد.

مس رفسنجان که فصل گذشته با شکست در ضربات پنالتی ناکام در رسیدن به جمع 8 تیم برتر جام حذفی بود، امروز توانست با شکست دادن پیکان، خود را به مرحله یک‌چهارم نهایی برساند تا شمار بازی‌های بدون شکست مسی‌ها تحت هدایت محرم نویدکیا به عدد 11 برسد. خودروسازان هم که فصل قبل تا مرحله یک‌چهارم نهایی پیش‌روی کرده بودند، این‌بار نتوانستند روند نتیجه‌گیری خود را تکرار کنند و خیلی زود ماموریت‌شان در رقابت‌های فصل جدید جام حذفی خاتمه یافت. این رقابت‌ها در مرحله یک‌هشتم نهایی در شرایطی فردا (جمعه) پیگیری خواهد شد که در مهم‌ترین دیدارها، پرسپولیس در اراک میهمان آلومینیوم است، سپاهان در اهواز باید برابر استقلال ملاثانی به میدان برود و تیم‌های تراکتور تبریز و ذوب‌آهن اصفهان هم رودرروی هم قرار خواهند گرفت.

نتایج دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران

پنجشنبه ششم اردیبهشت‌ماه

مس رفسنجان 1-1 (5-4) پیکان تهران

برنامه ادامه دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران

جمعه ششم اردیبهشت‌ماه

مس کرمان - چادرملو اردکان (ساعت 17:45)

فجرسپاسی شیراز - گل‌گهر سیرجان (ساعت 18)

هوادار تهران - مس سونگون ورزقان (ساعت 18:15)

آلومینیوم اراک - پرسپولیس تهران (ساعت 18:15)

تراکتور تبریز - ذوب‌آهن اصفهان (ساعت 18:30)

ملوان بندرانزلی - سایپا تهران (ساعت 18:30)

استقلال ملاثانی - سپاهان اصفهان (ساعت 19:30)


خلاصه بازی مس رفسنجان ۱-۱ پیکان (ضربات پنالتی ۵-۴)

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری